Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo Hot 50 - Slukker
#1
Scooter går død.

Hej, jeg har et problem med min scooter som er en pgo hot 50.
Problemet er at når jeg køre langt, så lige pludselig høre jeg noget der rasler/skrætter nede omkring cylindern, og så efter 2-3 minutter, slår scootern lige pludselig fra.
Den kommer hurtig op i en høj tone, og lige pludselig slukker det hele, og den går fuldstændig død, og da jeg så prøver at starte den igen med elstart, dur det slet ikke, så er elstarten hel død.
Men jeg kan godt starte med kickstartern, det tager bare lidt tid.

Jo mere jeg starter den hver gang, hvis den lige er gået ud, desto hurtigere går den ud hen af vejen .
men hvis jeg stiller den i en hel nat uden jeg har kørt på den, så kan den den både starte første gang på elstartern og køre langt igen ;s

Håber nogle kan hjælpe mig med det her problem, da jeg har prøvet på andre forums.

Dyse: 76

Ruller: 5,5

Udstødning: Gianelli go

Og så er skiven pillet.

MVH. Karl
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du skiftet cylinder for nyligt?
Det kunne måske lugte af lettere varmesætning..
Får den nok olie og hvilken? Har du skiftet oliemærke?

PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#3
(22-11-2010, 23:11)Jep123 Skrev: Har du skiftet cylinder for nyligt?
Det kunne måske lugte af lettere varmesætning..
Får den nok olie og hvilken? Har du skiftet oliemærke?
_________________________________________________________________

Nej jeg har ikke skiftet cylinder for nyligt.
Men efter den begyndte at gøre det, prøvede jeg at skifte dyse op til 76, men det virkede ikke på det.

Men da jeg skiftede dysen stod der det var en *85 dyse, men hvorfor den stjerne foran?
Skal jeg have anskaffet mig en hel ny cylinder hvis det er, eller kun stempel ringe til cylindern?

Jeg propper nok olie i, men jeg har blandet noget blåt og noget rødt, men det var fordi der ikke var så meget af det andet tilbage, men der stod det var det samme olie? altså 2 taks olie
Svar
#4
Farven er ligemeget, så længe det er 2-taktsolie.

Men du siger at du skiftede *84 ud med en 76 dyse?
Ved ikke om stjernen betyder noget, men er du gået fra 84 til 76 bør du virkelig skifte om igen inden du brænder din cylinder af! For det der ellers sker er at der er for lidt benzin i blandingen, og stemplet overopheder og sætter sig fast.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar


Forum spring: