Søg Garagen Hej Gæst! Register

Justering af accelerationspumpen
#1
Jeg har haft min karburator skilt ad for første gang og renset den. Bagefter kørte den rigtig godt, så operationen var en succes må man sige.

Dog er der en ting som irriterer mig - et problem som også bestod før jeg rensede karburatoren:
Når jeg accelererer tøver den med at tage gas. Holder den stille er det lige før den går ud, dette kan man dog modvirke ved at give den hurtigt gas. Slipper man gashåndtaget i fart og så atter giver gas, så tøver den med at tage gas.

Jeg tror det er accelerationspumpen der tøver med at sætte ind. Sikkert pga. af kulde, for den gør det kun når det er koldt. Måske fordi den får for lidt eller for meget benzin? Ved ikke.

Hvordan justerer man denne pumpe - og hvorledes skal man sætte den?
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg tror næsten helt sikkert, det er din luftskrue der skal indstilles.
Den kan lave lige præcis det nr. der. Smil

Svar
#3
Jeg TROR jeg fandt svaret. For at undgå at scooteren stopper her i kulden har jeg sat tomgangsskruen op i omdrejninger - således at det er liiiige før at baghjulet snurrrer med. Det forstyrrer åbenbart accelerationspumpens reaktionstid, for da jeg skruede tomgangsskruen lidt ud igen, så fik jeg ikke disse små forsinkede ryk.

Kan bare ikke se hvorfor - men den stopper med unoderne på den måde Rullende øjne

Min luftskrue har jeg sat efter servicemanualens instruktioner. Om den skal have lidt mere benzin om vinteren har jeg også spekuleret på. Men hver gang jeg har justeret luftskruen udenfor manualens anvisninger er det endt i unoder...
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
#4
Luften er koldere om vinteren hvilket gør at det fylder mindre og der kommer mere med ind. Skal det være helt optimalt, burde man dyse et nr elller 2 op for at kompensere for det. Det er dog ikke nødvendigt på de fleste scootere. Det kommer an på hvordan scooteren er dyset i forvejen. Jeg kører selv med en dyse der er en anelse for stor og jeg kan ikke mærke forskellen på sommer/vinter udover at scooteren kan være lidt træls at starte om vinteren (tror det er pga motor olien, skal ha hældt noget 0W40 istedet for 10W40 på den).

Accelerations pumpen tøver nok næppe. Det er nok mere fordi den leverer for meget bensin til de lave omdrejninger og den render tør for luft. I et håb om at spare lidt på bensinen har jeg sat min originale karburator på og der er også acc pumpe på og den gør det samme. Piller jeg luftfilteret af, tøver den ikke (Holder så ingen steder at køre uden luftfilter).
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: