Søg Garagen Hej Gæst! Register

Få en hot 50 til at være hurtigere?
#1
Kan man få en hot til at være en smule hurtigere uden at bruge penge på ulovlige dele?
Har pillet skiven i vario. Så den kører ca 55-65, men synes stadig det er lidt når andre scootere kører ca 70-75? Nogle siger der også er en begrænsning i koblingen på pgo scootere?

Og en ven sagde det gav lidt at slibe pindene (i midten) i skyllekanalerne skarpe som knive og gøre udstødnings porten blank så soddet ikke kan hænge fast.
Har også en Silent Pro udstødning på fra thansen som jeg tvivler på er bedre end std?

Håber der er nogle kloge mennesker derude som kan hjælpe. ;-)

Mvh MartinRST
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Silent Pro er skam en rigtig god udstødning, sålænge du husker at fjerne begrænsningen, det ville også give lidt at spidse kanaler i cylinderen, der har været en begrænsning i koblingen på nogen PGO modeller, jeg har dog aldrig selv set en.

Der er dog begrænsning i studsen på de nyere.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Tror min er 8 år gammel ca? Fik jeg afvide af forrige ejer... Har fjernet begrænser i udst. Synes bare godt den måtte køre 70 +/- på lige vej.... Men der er ikk noget rigtigt man kan gøre så? Synes også det lignede en skive der sad i koplingen, men var ikke sikker. Tog den ud og prøvede en tur, men ku ikke rigtig mærke forskel...
Svar
#4
(21-11-2010, 14:27)martinrst Skrev: Tror min er 8 år gammel ca? Fik jeg afvide af forrige ejer... Har fjernet begrænser i udst. Synes bare godt den måtte køre 70 +/- på lige vej.... Men der er ikk noget rigtigt man kan gøre så? Synes også det lignede en skive der sad i koplingen, men var ikke sikker. Tog den ud og prøvede en tur, men ku ikke rigtig mærke forskel...

8 år gammel, dvs 2002 eller noget i den stil ?

Ja så er der kun udstødning og skive i vario der begrænser den.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Ja deromkring... Så er der ikk noget man kan gøre? Græder
Nogen 50cc cylindere der kan anbefales?
Og hvilke ruller kører de egentlig med std?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(21-11-2010, 14:35)martinrst Skrev: Ja deromkring... Så er der ikk noget man kan gøre? Græder
Nogen 50cc cylindere der kan anbefales?
Og hvilke ruller kører de egentlig med std?

Ikke ud over begynde at pille ved cylinderen, men hvad du henter der er ikke meget.

De kører med 16x13 7.5 grams standard, en Malossi Multivar, og evt et Top Performance Trophy 50cc ville være et godt valg, det kører en PGO rigtigt godt med.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Okay. Tak for de gode råd. Vil prøve at invistere i sættet du nævnte. Men top performance er det ikk alu cylinder? De holder da ikke længe? Bruger nemlig scooteren jævnligt til at køre mellem 30-35 km ture af gangen.. Så den sku helst bare virke hver dag.. ;-)
Svar
#8
(21-11-2010, 14:40)martinrst Skrev: Okay. Tak for de gode råd. Vil prøve at invistere i sættet du nævnte. Men top performance er det ikk alu cylinder? De holder da ikke længe? Bruger nemlig scooteren jævnligt til at køre mellem 30-35 km ture af gangen.. Så den sku helst bare virke hver dag.. ;-)

Det er støbejern, og den er god for ihvertfald 30.000+ km hvis du tilkører den rigtigt.

Alu idag holder mindst ligeså godt som støbejern, hvis ikke bedre pga af deres belægning.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(21-11-2010, 14:40)martinrst Skrev: Okay. Tak for de gode råd. Vil prøve at invistere i sættet du nævnte. Men top performance er det ikk alu cylinder? De holder da ikke længe? Bruger nemlig scooteren jævnligt til at køre mellem 30-35 km ture af gangen.. Så den sku helst bare virke hver dag.. ;-)

Har kørt med TP Trophy i 8 år på den gamle Big, og den ene cylinder har kørt ca. 34.000 km (med et stempelskift), så det er noget der holder godt.

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Okay. Takker mange gange. Grøn grin
Det vil jeg prøve hurtigst muligt. Blink med øjet
Svar
#11
(21-11-2010, 14:45)martinrst Skrev: Okay. Takker mange gange. Grøn grin
Det vil jeg prøve hurtigst muligt. Blink med øjet

Hvis du vil have lidt ekstra fart, så nap 70cc udgaven, og smid en 82-84'er dyse i karburatoren, så kører den Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
Så meget effekt er jeg heller ikk ude efter. Smil Bare en topfart på ca 70 +/- ville være perfekt. Blink med øjet Det sku for surt at køre mellem 40-45 km/t 30-40 km... Blink med øjet Og den ville alligevel sku omdysses ved skift til 50cc TP?
Svar


Forum spring: