Svar: 480
Tråde: 31
Tilmeldt: Sep 2009
13-12-2010, 23:52
(Dette opslag var sidst ændret: 13-12-2010, 23:53 af Cromatox.)
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(13-12-2010, 23:52)Cromatox Skrev: Havde forventet lidt mere, men tror alligevel det er nok. Topfarten behøver ikke være alt for høj, da jeg ikke har tænkt mig at kører så hurtigt, men vil gerne have meget bedre acceleration, vil en 17,5 karburator på 70cc hjælpe en del eller meget på accelerationen?
Det kommer jo lidt an på hvordan scooteren er kørt til, hvor meget effekt du får ud af cylinderen. Big1 kørte en hastighed, der passede mig fint. Idag har jeg ikke behov for den fart.
Det kan da godt være, du kan presse mere fart ud af din .
Ivecar plus 2023.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(13-12-2010, 22:37)Jps Skrev: Der er altid godt træk i Trophy, uanset det er 50 eller 70 cc især sammen med en Malossivario.
Maxfarten på 70cc var lige knap 85-90 på speedometeret (75-80 irl) lidt mindre fart med 50cc Og det var med standardkarburator og en tunudstødning og hvis jeg havde smækket en 17,5 eller en 21mm karburator på, havde jeg nok ramt de 100km/t. Men det er sgu for hurtigt på en big.
Afhængig af vægt, vil +100 km/t kræve, at motoren skal yde noget, der ligner +10hk, og nok også have en anden gearing, ud over større cylinder, karburator, og anden udstødning .
Selv med en 17,5 eller 21mm karburator, vil et realistisk bud nok ligge på ca. 80 med 70ccm-kittet, og ca. 65 med 50ccm-kittet. Trophy er nok noget af det mest stabile, man kan montere, og det trækker fint over hele området, uden behov for de helt vilde omdrejninger, som mange andre kit ofte kræver. Det kan derfor også køre fint, med mere "diskrete" udstødninger.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(14-12-2010, 09:06)kragen Skrev: Afhængig af vægt, vil +100 km/t kræve, at motoren skal yde noget, der ligner +10hk, og nok også have en anden gearing, ud over større cylinder, karburator, og anden udstødning .
Selv med en 17,5 eller 21mm karburator, vil et realistisk bud nok ligge på ca. 80 med 70ccm-kittet, og ca. 65 med 50ccm-kittet. Trophy er nok noget af det mest stabile, man kan montere, og det trækker fint over hele området, uden behov for de helt vilde omdrejninger, som mange andre kit ofte kræver. Det kan derfor også køre fint, med mere "diskrete" udstødninger.
Jeg har så været oppe og ramme de 100 på speedometer (ca. 90 irl) med en 17,5 karburator monteret på Big1. Men du har ret i at få at nå de 100 irl, skal der nok en gearing på også.
Og igen det er for hurtigt på en scooter, der efter dansk lov kun må køre 30 .
Ivecar plus 2023.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(14-12-2010, 11:18)Jps Skrev: Jeg har så været oppe og ramme de 100 på speedometer (ca. 90 irl) med en 17,5 karburator monteret på Big1. Men du har ret i at få at nå de 100 irl, skal der nok en gearing på også.
Og igen det er for hurtigt på en scooter, der efter dansk lov kun må køre 30 .
Det er for hurtigt, efter dansk lov, men knallerten burde kunne klare det. Min S8, som er identisk med 30 og 45-udgaven, bortset fra cylinderen, er godkendt til den hastighed - såfremt føreren også er "godkendt" . Personligt, synes jeg også, at 100 er lige i overkanten af, hvad der er forsvarligt på sådan en lille svend.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
|