Søg Garagen Hej Gæst! Register

For mange omdrejninger, motorbrems?
#1
Hey!
I dag har jeg brug hele dagen på at skifte min kobling, koblingshus og trykfjeder, jeg fjernede så mit forrør i udstødningen og satte en støre vario begrænsning i.

Nu accelerer den virkelig godt! holder en topfart på 42-43 på speedometeret. men når det går ned af bakke og motoren begynder at kører op i højere omdrejninger. så er det som om den ikke tænder mere, eller den bremser og ikke fungerer ordenligt, og når dens omdrejninger falder igen, så virker det igen.

Ved ikke om det er CDI boksen som gør det, eller min karburator?

Når den rammer max omdrejninger (max er i dette tilfælde hvor den begynder at bremse/dø) Så er det som om at den har en omdrejnings begrænsning i (altså sørger for den ikke kører med højere omdrejninger) problemet er bare at fordi den ikke gider tænde, så kører motoren joh stadig rundt, og pumper benzin der ind uden gnist. så ja... den drukner hvis jeg ikke bremser så motoren kører ordenligt igen.

Men som sagt ved jeg ikke om det er CDI boksen eller hvad der kan skyldes det :/

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det kunne godt lyde som om CDI'en begrænser. Men ved hvilken hastighed sker dette?
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#3
Jeg havde nøjagtigt samme problem, og jeg var også ret sikker på at det var cdi'ens skyld.
Men så puttede jeg en lidt mindre hoveddyse i, og nu gør den det overhovedet ikke mere!

Nu kan jeg køre ned af bakke uden motorbrems, og nå en hastighed på 55km/t, hvor den ellers ville have nøjedes med 45..

..men det kan jo stadig godt være at der også sidder en begrænsning i cdi'en..

Husk også lige at fjerne tragten i luftfilterkassen inden du omdyser.. Grin

Vær lige opmærksom på at den overskydende benzin der akkumuleres ved motorbrems har en kølende effekt som skåner motoren, det vil den så pludselig skulle klare sig uden..
Peugeot Fox. 16"
Svar
#4
(24-11-2010, 00:29)cmkobel Skrev: Jeg havde nøjagtigt samme problem, og jeg var også ret sikker på at det var cdi'ens skyld.
Men så puttede jeg en lidt mindre hoveddyse i, og nu gør den det overhovedet ikke mere!

Nu kan jeg køre ned af bakke uden motorbrems, og nå en hastighed på 55km/t, hvor den ellers ville have nøjedes med 45..

..men det kan jo stadig godt være at der også sidder en begrænsning i cdi'en..

Husk også lige at fjerne tragten i luftfilterkassen inden du omdyser.. Grin

Vær lige opmærksom på at den overskydende benzin der akkumuleres ved motorbrems har en kølende effekt som skåner motoren, det vil den så pludselig skulle klare sig uden..

Der er ikke CDI begrænsning i den, fik testet den med en Mallossi CDI uden begrænsning, og den lavede samme nummer.

Jamen tragten sidder ikke i, dog tror jeg min membran har tendens til at være utæt (er ikke sikker) skal have den skiftet.

Okay så prøver jeg ar dysse ET nummer ned (:
Svar
#5
Ku lyde som om du ikke har begrænsning i din udstødning.
Vil Du Frem I Flokken, Ska Der Stå PGO På Blokken. :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(01-12-2010, 16:35)TrixL Skrev: Ku lyde som om du ikke har begrænsning i din udstødning.

De er også fjernet.
Svar


Forum spring: