Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Jeg er ked af at se, at man tilsyneladende helt har opgivet "flyder-segmentet" for 50 cc. Men det er jo nok det med satsningen på 125-150 cc som Kragen påpeger. Det er vel også tvivlsomt hvor meget salg der er i 50 cc'ere hinsides den magiske 2500 Euro grænse, så man kan godt forstå dem. Men tanken om en 50 cc Satelis som 45'er er altså besnærende...
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
17-11-2010, 22:41
(Dette opslag var sidst ændret: 17-11-2010, 22:46 af barden.)
Men prisen for en 45ér Satelis, ville nok ikke være besnærende.
Jeg har dog fundet min egen "Satelis" til renovering.
[attachment=133]
[attachment=134]
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
20-11-2010, 23:19
(Dette opslag var sidst ændret: 20-11-2010, 23:28 af barden.)
(17-11-2010, 09:53)kragen Skrev: Helt nye, er de nu ikke . De kom alle sidste år,
Lige netop de 3 model varianter var vist ikke på markedet sidste år.
Vivacity 4-takt kom i første kvartal på det franske marked her i 2010.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(20-11-2010, 23:19)barden Skrev: Lige netop de 3 model varianter var vist ikke på markedet sidste år.
Vivacity 4-takt kom i første kvartal på det franske marked her i 2010.
Det skal nok passe - de var med på den internationale messe i 2009, som nyheder, så inden , de lander hos forhandlerne, går der nogle måneder. Da årgngange regnes fra 1. september, året før, til 31. august samme år, vil de være 2010-modeller, selvom de første, allerede er produceret i tredje kvartal 2009.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
20-06-2011, 17:12
(Dette opslag var sidst ændret: 20-06-2011, 17:14 af barden.)
Så er der lidt flere Peugeot modeller. (Jeg har ikke set dem før).
Den første ved jeg Kragen er heeelt vild med.
En Ludix, nu med ekstraudstyr.
[attachment=1161]
Og så en ny 101. Ja den ligner jo nærmest den gamle fra 1968.
[attachment=1162]
[attachment=1163]
Peugeot.de
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Ludix . Gad vide, hvis førerhund, der har fundet på den.
De to andre, med pedaler, er helt tydelgt "mopeder", der skal dække behovet for "knallerter der i al væsentlighed ligner cykler", og som i andre EU-lande kan køres uden kørekort, og i nogle lande af personer helt ned til 12 år.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.178
Tråde: 142
Tilmeldt: Jan 2010
Som sædvanligt ingen 125cc til Danskerne
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Har prøvet Ludix modellen. Ret sjov at køre på .
Ivecar plus 2023.
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
20-06-2011, 19:20
(Dette opslag var sidst ændret: 20-06-2011, 19:27 af Johnny.)
Tweet'en har intet med tidligere gøjsere at gøre. Det er en slightly rebranded Sym Symphony til orientering: http://sym.dk/sym-symphony-/
Mht Kragens ide om køreegenskaberne: Jeg kan ikke sammenligne Tweet/Symphony med Looxoren, idet jeg ikke har kørt på sidstnævnte. En Symphony har jeg til gengældt tilbragt de sidste 430km på, og den styrer fremragende ift gennemsnitslige 12" scootere. Affjedringen er klasser over den Baotian Rebel jeg tidligere kørte på, både i præcision og komfort, og hjulene yder naturligvis deres til at man får et langt roligere flow i sving og på lige vej. Sidst jeg følte mig så tryg ved en scooters køreegenskaber og generelle optræden, var da jeg kørte Yamaha Spy for mange år siden. Yamahaen var mere sportslig (og hård), men de gi'r begge en følelse af kontrol og relativ ro.
Skostørrelser tør jeg ikke rigtig byde ind med. Jeg bruger 43 og 44, og med dem på har jeg god plads til at flytte rundt på fødderne. Men jo.. Pladsen foran sædet er begrænset, ift hvad jeg har været vant til. Eksempelvis kan min styrthjelm ikke stå midt på fodpladen. Man sætter den ind fra siden, og lever med at den ender med at rage ud over pladen. Den kan ikke være mellem sædet og kronrøret. Omvendt kan selvsamme 63-64cm styrthjelm lige være i hjelmrummet, og det hører bestemt ikke til hverdagsbegivenhederne i scooterverdenen. Mht størrelsen på føreren: jeg er 1,81 på en god dag, og sidder mere eller mindre perfekt. Der er god plads fremad, og pga den ekstra højde er mine ben mindre bøjede end jeg er vant til. Det mærkes på længere ture.
Indtil videre er jeg virkelig glad for maskinen. Dog ville en bedre polstring af sædet hjælpe tunge ryttere som mig (120+ kg). På længere ture ender jeg med en følelse af at sidde på sædebunden.
Svar: 590
Tråde: 80
Tilmeldt: Dec 2010
Det ligner faktisk en model postbudet er begyndt at kører rundt på, da de er lettere at stille fra sig.. De er nemlig begyndt at skifte pgo scooter ud med Peugeot
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
(20-06-2011, 21:54)PgoFyn Skrev: Det ligner faktisk en model postbudet er begyndt at kører rundt på, da de er lettere at stille fra sig.. De er nemlig begyndt at skifte pgo scooter ud med Peugeot
Der er mange postbude der køre på Ludix .
De er vidst ret billige, og så er det en god motor (Min SF3 har den samme motor, bare lidt forbedret).
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar: 590
Tråde: 80
Tilmeldt: Dec 2010
(20-06-2011, 21:59)Jes P Skrev: Der er mange postbude der køre på Ludix .
De er vidst ret billige, og så er det en god motor (Min SF3 har den samme motor, bare lidt forbedret).
Ok, jeg så det først her sidste dag, da jeg faldt i snak med postbudet om hans scooter, den så ellers meget fin ud med de større hjul
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
|