Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye Peugeot modeller
#13
Jeg er ked af at se, at man tilsyneladende helt har opgivet "flyder-segmentet" for 50 cc. Men det er jo nok det med satsningen på 125-150 cc som Kragen påpeger. Det er vel også tvivlsomt hvor meget salg der er i 50 cc'ere hinsides den magiske 2500 Euro grænse, så man kan godt forstå dem. Men tanken om en 50 cc Satelis som 45'er er altså besnærende...

[Image: sateliscompredright.jpg]

Cool


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Men prisen for en 45ér Satelis, ville nok ikke være besnærende. Ked af det

Jeg har dog fundet min egen "Satelis" til renovering. Grin

[attachment=133]

[attachment=134]

Svar
#15
(17-11-2010, 09:53)kragen Skrev: Helt nye, er de nu ikke Blink med øjet . De kom alle sidste år,

Lige netop de 3 model varianter var vist ikke på markedet sidste år. Blink med øjet

Vivacity 4-takt kom i første kvartal på det franske marked her i 2010.

Svar
#16
(20-11-2010, 23:19)barden Skrev: Lige netop de 3 model varianter var vist ikke på markedet sidste år. Blink med øjet

Vivacity 4-takt kom i første kvartal på det franske marked her i 2010.

Det skal nok passe - de var med på den internationale messe i 2009, som nyheder, så inden , de lander hos forhandlerne, går der nogle måneder. Da årgngange regnes fra 1. september, året før, til 31. august samme år, vil de være 2010-modeller, selvom de første, allerede er produceret i tredje kvartal 2009.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
Så er der lidt flere Peugeot modeller. (Jeg har ikke set dem før). Smil

Den første ved jeg Kragen er heeelt vild med. Fræk

En Ludix, nu med ekstraudstyr.

[attachment=1161]

Og så en ny 101. Målløs Ja den ligner jo nærmest den gamle fra 1968. Smil


[attachment=1162]

[attachment=1163]

Peugeot.de

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Ludix MålløsFortvivletOnd . Gad vide, hvis førerhund, der har fundet på den.

De to andre, med pedaler, er helt tydelgt "mopeder", der skal dække behovet for "knallerter der i al væsentlighed ligner cykler", og som i andre EU-lande kan køres uden kørekort, og i nogle lande af personer helt ned til 12 år.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
Som sædvanligt ingen 125cc til Danskerne Græder
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#20
Har prøvet Ludix modellen. Ret sjov at køre på Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#21
Tweet'en har intet med tidligere gøjsere at gøre. Det er en slightly rebranded Sym Symphony til orientering: http://sym.dk/sym-symphony-/

Mht Kragens ide om køreegenskaberne: Jeg kan ikke sammenligne Tweet/Symphony med Looxoren, idet jeg ikke har kørt på sidstnævnte. En Symphony har jeg til gengældt tilbragt de sidste 430km på, og den styrer fremragende ift gennemsnitslige 12" scootere. Affjedringen er klasser over den Baotian Rebel jeg tidligere kørte på, både i præcision og komfort, og hjulene yder naturligvis deres til at man får et langt roligere flow i sving og på lige vej. Sidst jeg følte mig så tryg ved en scooters køreegenskaber og generelle optræden, var da jeg kørte Yamaha Spy for mange år siden. Yamahaen var mere sportslig (og hård), men de gi'r begge en følelse af kontrol og relativ ro.

Skostørrelser tør jeg ikke rigtig byde ind med. Jeg bruger 43 og 44, og med dem på har jeg god plads til at flytte rundt på fødderne. Men jo.. Pladsen foran sædet er begrænset, ift hvad jeg har været vant til. Eksempelvis kan min styrthjelm ikke stå midt på fodpladen. Man sætter den ind fra siden, og lever med at den ender med at rage ud over pladen. Den kan ikke være mellem sædet og kronrøret. Omvendt kan selvsamme 63-64cm styrthjelm lige være i hjelmrummet, og det hører bestemt ikke til hverdagsbegivenhederne i scooterverdenen. Mht størrelsen på føreren: jeg er 1,81 på en god dag, og sidder mere eller mindre perfekt. Der er god plads fremad, og pga den ekstra højde er mine ben mindre bøjede end jeg er vant til. Det mærkes på længere ture.

Indtil videre er jeg virkelig glad for maskinen. Dog ville en bedre polstring af sædet hjælpe tunge ryttere som mig (120+ kg). På længere ture ender jeg med en følelse af at sidde på sædebunden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Det ligner faktisk en model postbudet er begyndt at kører rundt på, da de er lettere at stille fra sig.. De er nemlig begyndt at skifte pgo scooter ud med Peugeot
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#23
(20-06-2011, 21:54)PgoFyn Skrev: Det ligner faktisk en model postbudet er begyndt at kører rundt på, da de er lettere at stille fra sig.. De er nemlig begyndt at skifte pgo scooter ud med Peugeot

Der er mange postbude der køre på Ludix Smil.
De er vidst ret billige, og så er det en god motor (Min SF3 har den samme motor, bare lidt forbedret).
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#24
(20-06-2011, 21:59)Jes P Skrev: Der er mange postbude der køre på Ludix Smil.
De er vidst ret billige, og så er det en god motor (Min SF3 har den samme motor, bare lidt forbedret).

Ok, jeg så det først her sidste dag, da jeg faldt i snak med postbudet om hans scooter, den så ellers meget fin ud med de større hjul
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar


Forum spring: