Søg Garagen Hej Gæst! Register

De farlige striber
#1
For os to-hjulere er det ikke noget nyt at de hvide striber på vejene kan være farlige i vådt vejr. Her i denne uge fik vi så lige en blodig påmindelse som kan være rar at bide mærke i, nu hvor vi går vinteren i møde...

Lokal Avisen Skrev:Motorcyklist dræbt i morgentrafikken

Motortrafikvejen mellem Hillerød og Helsinge er spærret efter voldsom ulykke

Martin Warming d. 15 November 2010

[Image: bildex.jpg]


En 53-årig mandlig motorcyklist fra Helsinge blev mandag morgen dræbt i en voldsom ulykke på motortrafikvejen mellem Hillerød og Helsinge. Ulykken skete kort efter klokken 7, da motorcyklisten, der kom kørende i retning mod Hillerød, foretog en overhaling. Da motorcyklisten skulle trække ind i sin egen vognbane igen, gled motorcyklen på en våd midterstribe og væltede.

Motorcyklen og den 53-årige mand fortsatte herefter ind under en modkørende tankvogn, der ikke kunne nå at undvige. Den 53-årige motorcyklist blev dræbt på stedet, oplyser pressekoordinator Henrik Suhr fra Nordsjællands Politi. Politi og redningsmandskab arbejder stadig på stedet, og motortrafikvejen er spærret i begge retninger. Politiet forventer, at vejen vil blive åbnet igen omkring klokken 11:30.

Nu er der jo naturligvis langt flere kræfter i en MC, men jeg ved af erfaring at selv en 45'er kan finde på at miste vejgrebet kortvarigt og slå lidt med halen når man skifter vognbane henover striberne. Fodgængerfelter er også farlige - hvis der lige kommer en "raket-cyklist" på tværs og man allerede har forhjulene inde på de hvide felter kan det resultere i en forhjulsudskridning hvis man hugger bremserne i (yep, den er også selvoplevet).

Den helt sjove kommer hvis man kommer ind i et "rødspætte-felt" - som oftest fordi man på grund af af misforstået høflighed i trafiken holder for langt til højre og derfor bliver presset ud. Her skal der fingerfølelse til i vådt vejr. Ikke mindst om vinteren eftersom snerydningen ofte er lidt sporadisk udenfor den reglementerede kørebane.

Så pas på striberne - de er farlige.

Cool

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Stribernes farlighed er størst med dårlige dæk.
Svar
#3
(18-11-2010, 19:29)Super 8 Skrev: Stribernes farlighed er størst med dårlige dæk.

Det er vel logik Blink med øjet

Jeg har lagt mig ned med 7-10km/t i et sving hvor jeg krydsede en hvid streg hvor der var glat.
Utroligt at man ikke kan lave de striber mere ruflet/grove. Ingen grund til at de er glattere end en skovsnegl på en våd regnvejrsdag.


Mvh
Stig
Svar
#4
Jeg lavede den næsten idag.. Bare med et brøndæksel, som jeg havde overset Ked af det Hvorfor placerer man også et brøndæksel midt i et sving Ked af det
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
Lige for tiden bringer mine daglige ture mig over følgende:
  • 2 kloakdæksler placeret i et sving.
  • 5 sindsyge vejbump. (Hvoraf det ene ligger i et sving)
  • En skov der gør 2 sving til en "brun-sæbe-skøjtebane"
  • Og så lige 1 rundkørsel med 2 gange fodgængerfelt

Og så i omvendt rækkefølge hjemad..

Og der er stadig kun de medfødte kina-dæk, på maskinen..
Jeg klarede fint sidste vinter, men der står da et sæt swalbe weatherman på ønskelisten, til min fødselsdag om 11 dage..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(18-11-2010, 22:17)retropsnart Skrev: Og der er stadig kun de medfødte kina-dæk, på maskinen..

Du lever livet farligt Retro. Vedhæftningen er som hård plastic når de bliver kolde og våde. De Swalber er en god investering, og du vil mærke en tydelig forbedring i din scooters køreegenskaber.

Cool


Svar
#7
(18-11-2010, 23:48)Runnerdude Skrev: Du lever livet farligt Retro. Vedhæftningen er som hård plastic når de bliver kolde og våde. De Swalber er en god investering, og du vil mærke en tydelig forbedring i din scooters køreegenskaber.

Cool

Aaaaarh.. la' mig nu ha' lidt udfordringer.
Det er det eneste spændning jeg har i livet..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#8
Har også prøvet at ryge på rumpen, via en våd vejsidestribe, idet jeg måtte bremse ned, og så lå jeg der og roede rundt på asfalten med Big1. At det så lige præcis var på vejstriben, var jo uheldigt. Og jeg har også prøvet turen på et vådt brønddæksel i et sving på en af mine Yamaha'er. Den var bagefter helt skæv i forgaflen og den ene fodhviler blev bøjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(19-11-2010, 09:44)retropsnart Skrev: Aaaaarh.. la' mig nu ha' lidt udfordringer.
Det er det eneste spændning jeg har i livet..

Den kommentar vil du bande langt væk, når du ligger i sygesengen...Fortvivlet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Dengang jeg var ung (og det er jo rigtig længe siden Grin), der havde vi også et andet problem i Kbh. Vand i de nedlagte sporvognsskinner.
Indtil de blev gravet dem op, så puttede man blot asfalt i dem og så blev de rigtig glatte i regnvejr.
Dette fænomen testede jeg selv på flotteste vis på min L2G lige midt på Kbh's rådhusplads i krydset ved Strøget. Der skete ikke noget særligt bortset fra en tur på r_v og albuer, men pinligt var det Fortvivlet

PS: De var heller ikke sjove før, uden asfalt...

Jan Blink med øjet.

Interesser: Scootere og lave computerspil, se selv her: http://virtuchat.com eller min samling på: http://bensoe.dk/MaxiKnallert/ og min GTA billedsamling: http://bensoe.dk/GTA/ ...
Garage: http://www.billig-scooter.dk/garage.php?id=433
Svar
#11
(19-11-2010, 11:22)SørensenDK Skrev: Dengang jeg var ung (og det er jo rigtig længe siden Grin), der havde vi også et andet problem i Kbh. Vand i de nedlagte sporvognsskinner.
Indtil de blev gravet dem op, så puttede man blot asfalt i dem og så blev de rigtig glatte i regnvejr.
Dette fænomen testede jeg selv på flotteste vis på min L2G lige midt på Kbh's rådhusplads i krydset ved Strøget. Der skete ikke noget særligt bortset fra en tur på r_v og albuer, men pinligt var det Fortvivlet

PS: De var heller ikke sjove før, uden asfalt...

Jan Blink med øjet.

Det har jeg så ikke prøvet på sporvognskinnerne, men i vejen var de (bogstavelig talt Grin ).

Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(19-11-2010, 11:22)SørensenDK Skrev: Dengang jeg var ung (og det er jo rigtig længe siden Grin), der havde vi også et andet problem i Kbh. Vand i de nedlagte sporvognsskinner.
Indtil de blev gravet dem op, så puttede man blot asfalt i dem og så blev de rigtig glatte i regnvejr.
Dette fænomen testede jeg selv på flotteste vis på min L2G lige midt på Kbh's rådhusplads i krydset ved Strøget. Der skete ikke noget særligt bortset fra en tur på r_v og albuer, men pinligt var det Fortvivlet

PS: De var heller ikke sjove før, uden asfalt...

Jan Blink med øjet.

Nu, hvor de gamle jamrer sig Griner, vil jeg da gerne erindre om de f#@¤ store blanke "søm", fodgængerfelter var markeret med herinde i den store stad. Det var blankpolerede "kæmpetegnestifter", med buede hoveder, på størrelse med underkopper, der sad med ca. 30 cm aftand på begge sider af fodgængerovergangene på tværs af kørebanen. De kunne få enhver cykel og knallert til at tilte, uanset, om det var vådt eller tørt. Og sporvognsskinnerne Ond ! Jeg har ekset mange cykelhjul, og er "stået af" flere gange, når hjulet røg ned i en skinne. Et andet problem, var de store tremmeriste ved fortovskanten, hvor tremmerne gik i kørselsretningen, og hvor afstenden mellem tremmerne, var så stor, at et cykelhjul nemt kunne sidde fast. Der gik mange år, før de blev vendt. Ude i Tårnby, har man en strækning, hvor der er anbragt kæmpe "metalstegepander" i asfalten i zigzag, for at sænke hastigheden, og som det næsten er umuligt, at zigzage sig udenom på en tohjuler. Tilt!



Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: