16-11-2010, 10:16 (Dette opslag var sidst ændret: 16-11-2010, 18:52 af Tjaller.)
Hej.
Jeg har netop købt en Gilera Runner 45 fra 2003, (skiven ER pillet ud og udstødningen er original).
Den starter perfekt, men den kan kun køre med ca. halv gas. Når den får fuld gas, så sætter den ud (den kan med andre ord ikke tage gassen).
Den har kun kørt 8500 km.
Er der nogen herinde der har et bud på hvad det kan være?
17-11-2010, 11:38 (Dette opslag var sidst ændret: 17-11-2010, 11:40 af 2hvybg3yb.)
Min gjorde det da jeg dysede op, så det er egentlig bare en for stor dyse du har i, hvad farve er dit tændrør ?
Jeg har fjernet alle plumber der sidder. Dvs. alle begrænsninger i udstødningen er fjernet og svejset til, og ringen og messingpladen er fjernet. og jeg kører med en størrelse 76 dyse i, og den er nok lige 2-4 numre for stor og kører du med luft/larmefilter skal du over 116-120 jeg nåede dertil og pillede skidtet af igen da jeg ikke gad dyse mere ind.
17-11-2010, 11:51 (Dette opslag var sidst ændret: 17-11-2010, 11:52 af Tjaller.)
Okay, jeg er uvidende omkrinng at der skulle være sat større dyser i..
Fik at vide af sælger at den var lovlig uover at skiven var pillet ud.
Hvordan kan jeg konstatere om det er dysen der er forkert størrelse? Er ikke den store mekaniker, men kan godt skille ting ad og samle det igen
Jeg prøver lige at tjekke farven på mit tændrør og så vender jeg tilbage.
Kan det ikke være noget med karburator eller luftfilter?
Du tjekker dysen ved at se på dit tændrør, dysen sidder i karburatoren, så det er jo muligvis et lille problem haha, det er nemmest at aflæse tændrøret hvis det er helt nyt, men hvis det ikke er skiftet for nylig så har den kørt længere tid med det og du kan stadig aflæse det
Sort - For stor dyse
Cociofarvet - PERFEKT!
Hvid - For lille dyse
Du har ikke tørret den af eller noget vel ? for den ser ellers fin nok ud, måske en enkelt dyse højere, for ellers har jeg ikke rigtig et kvalificeret bud, jeg kan ikke huske hvad min standart kørte med, men det ved jeg måske Johannes kan fortælle dig
17-11-2010, 13:09 (Dette opslag var sidst ændret: 17-11-2010, 13:12 af Tjaller.)
Jeg tog det direkte ud uden at tørre det af eller noget.
Så det er som skudt ud af topstykket ...
Jeg synes også det ser rimelig fint ud, så håber nogen kan bidrage til hvad det kan være!
Men det er da måske værd at undersøge hvilken størrelse dyse der SKAL sidde på, og hvilken størrelse jeg evt. har siddende på som er årsag til at den ikke kan tage meget mere end halv gas.
17-11-2010, 13:25 (Dette opslag var sidst ændret: 17-11-2010, 14:15 af 2hvybg3yb.)
Ja, det var det jeg tænkte. Jeg mener det var 56 jeg havde i min, men det må du ikke hænge mig op på . Skal lige undersøge det lidt
Det er mellem 53-56 , så find ud af hvad du har siddende i din, hvis du vil have studsen af, så skal du bruge ne TORX-TR bit hvis du ikke har fjernet den bolt
Okay, jeg venter lige med at pille min egen ud til jeg finder ud af hvad den er standard.
Det ville jo være rart at få det udelukket om det er et dyseproblem eller ej.
Skal jeg bare afmontere karburatoren og tage dysen ud? Kan det læses på dysen hvor stor den er?
Ja det står i toppen af dysen, i en meget meget! lille skrift men det kan læses, ja det er bare at hive karburatoren af, tømme den for benzin og så pille bundkarret af så sidder den med alt sin prægtighed midt i det hele
Det kunne se ud som om, at den kører lidt for "fed", og/eller, du skal have et lidt "varmere" tændrør.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.