Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med Kymco Super 8
#13
Og det tror du ikke er prøvet. Har jo kørt knallert, motorcykel og bil i 40 år, dooo. Og der har været een mekaniker på som ikke har kunnet løse problemet!
Der er sprittet. Der er efterset benzinslanger og vakumslanger. Der er stillet ventiler. Der er gnister i massevis osv.. Næ næ. Dette er et mysterium hehe...
Nå men den er nu på værksted igen. Så må vi se om de klarer det denne gang? Det håber jeg.
Hvis den kommer til at virke upåklageligt vil jeg i øvrigt sælge den. Den er fin og uden revner i noget, splinternyt kæmpebatteri og nyt bagdæk. Den står totalt lovlig. OK nogen hader de der 32km/t, men sådan er det! Den har kørt 13800km. Hvad mon tabellerne siger prisen skal være for sådan een? :-) Nå! Måske skal den indgå i handel med en MC hos en forhandler. Så er det jo det! :-)
Torben
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(07-11-2010, 20:29)Torben Skrev: Og det tror du ikke er prøvet. Har jo kørt knallert, motorcykel og bil i 40 år, dooo. Og der har været een mekaniker på som ikke har kunnet løse problemet!
Der er sprittet. Der er efterset benzinslanger og vakumslanger. Der er stillet ventiler. Der er gnister i massevis osv.. Næ næ. Dette er et mysterium hehe...
Nå men den er nu på værksted igen. Så må vi se om de klarer det denne gang? Det håber jeg.
Hvis den kommer til at virke upåklageligt vil jeg i øvrigt sælge den. Den er fin og uden revner i noget, splinternyt kæmpebatteri og nyt bagdæk. Den står totalt lovlig. OK nogen hader de der 32km/t, men sådan er det! Den har kørt 13800km. Hvad mon tabellerne siger prisen skal være for sådan een? :-) Nå! Måske skal den indgå i handel med en MC hos en forhandler. Så er det jo det! :-)

De 40 år, kan jeg godt slå med nogle år Blink med øjet , men jeg vover alligevel pelsen, med et trivielt gæt..

Har du tjekket, at membranen i karburatoren er intakt og sidder rigtigt?

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
Hejsan Krage og andre og tak for rådene. Nu har Peter i Scoot i Rødovre onduleret maskinen så den kører derudaf. Der er dog en lille mystisk ting.
Jeg holder stille i tomgang. Vrider håndtaget i bund og fiser derudaf og op på 32km/t. Drejer gassen tilbage så gas passer til omdrejninger. Kører fint derudaf. Hvis jeg så lige med ét drejer gassen på fuld gas, så "dykker" motoren lige en gang før den så kører derud af igen!? Det er da underligt...Hvad kan det dog være? Han andre været ude for det.
Nå, men nu virker den og starter straks og kører jo dejligt. Er i orden uden plastskader/revner osv. med nyt stort batteri, nyt bagdæk. Nu bliver den kørt til vinteropbevaring indendørs. Så vil jeg prøve at sælge den for 7500,- en gang til foråret måske. Nu må vi se. Scooterhilsen Torben
Torben
Svar
#16
Det skyldes sikkert, at accelerationspumpen lige skal vågne op, og gøre sit arbejde Blink med øjet. Fik du at vide, hvad, der var galt?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
Hej Kragen. Accelerationspumpe jojo, men i hvert tilfælde et irriterende ryk. Nå, men - nej mysteriet er intakt. Peter kunne kun konstatere at adskillelse rensning og samling havde gjort, at værkstedet kunne køre rundt på maskinen flere gange uden problemer, men da jeg hentede maskinen gik den i stå efter 50 meter. Og Peter måtte blive efter lukketid for at tage bensin slange af og konstatere der løb benzin frem. Benzinslange kom af og på nogle gange, der blev pustet i nogle "rør". Ja - og så kunne jeg køre hjem fra Rødovre uden problemer, altså lige bortset fra det der accelerationspumpe-dyk når jeg går fra "køre-gas" og lige gasser op til fuld gas...Så lige dét kan den altså stadig ikke li'.
Nuvel, nu vil jeg prøve at køre rundt i kvarteret (skal ikke for langt hjemmefra) hver eftermiddag 10 dage i træk, når jeg kommer hjem fra arbejde på min GLIMRENDE Puch. Hvis Kymcoen så disse 10 dage i træk har startet og kørt sådan en 5 - 8 kilometer hver dag uden problemer, vil jeg synes jeg kan være bekendt at sælge den som helt i orden! Ellers må den jo blive solgt med oplysning om at der periodisk kan være gasproblemer!
Venlig hilsen Torben
Torben
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: