Du skal under alle omstændigheder først have tryk på systemet, så du ikke kan trykke bremseklingen (grebet) i bund. Du skal pumpe hurtigt med grebet 20-50 gange, så burde der være "modstand". Så trykker du grebet ind mod styret, og strammer det fast med en strips, mens du lige tager en slapper, og finder en gennemsigtig slange, der passer på udluftningsstudsen på kaliberen, en flaske, noget bremsevæske, og en kammerat, der ikke har andet, at lave
.
Du kan så vælge, om kammeraten skal styre udluftningsskruen, eller bremseklingen og bremsevæsken. Sæt slangen på studsen, og den anden ende, ned i flasken. Åbn, dækslet på hovedbeholderen på styret. Den ene, pumper så tre-fire gange med bremseklingen, og holde den inde. Så åbner den anden, en smule for udluftningsstudsen, ved at dreje lidt på skruen med en fastnøgle, så der kommer bremsevæske (og luftbobler) ud i slangen og ned i flasken. Den, der holder bremseklingen, siger stop, når klingen er næsten inde ved styret, og skruen lukkes. Hold øje med væskestanden i hovedbeholderen på styret, og fyld hele tiden efter. Gentag hele proceduren, indtil boblerne i slangen er væk. Sæt dækslet på hovedbeholderen. Bremsen skulle nu virke, men for en sikkerheds skyld, så pump tryk på, og stram klingen fast mod styret, med en strips eller kraftige elastiker, og lad den stå natten over, så de sidste bobler bliver presset op og ud.