Hejsa....
EN potion er ik nok, men en hel pakke skal der til og lidt råstyrke
... Hvis du kan få¨en aftale i stand med Krage, så kommer jeg gerne derud og giver en "hånd"....
Krage var så sød ( ja det er han skam også
) at investere i et dækkapparart, så det er noget nemmere af få dækket "presset" over sikkerhedskanten ( før brugte jeg en skruetevingen).
Når du har fået presset dækket sammen så det sidder løst på fælgen, så bruger jeg 3 dækjern og vipper ( samme måde som på en cykel ) dækker ud over fælgkanten.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4479...1315218492
Når den ene side er kommet over, så kan du næsten vippe den anden side af dækket over kanten.
Denne kan hjælpe, men pas på i at lav mærke i fælgen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4479...1514325574 ...
Når det nye dæk så skal på, så sørg for at dækkanten er smurt godt. Så drejer du fælgen ned i dækket så meget som muligt og bruge et af de 3 dækjern, til at hjælpe resten over fælgkanten.... PAS PÅ BÅDE FÆLGKANT OG DÆKKANT...
Den sidste del trykker du så meget af dækket på fælgen, så gør du det samme med dækjernet igen til resten.....
Når dækket er kommet på, puster du det op over sikkerhedskanten ( kan dog drille noget ) og lade det op med et bestemt dæktryk og tjekker dæktrykket ca 10min efter. Hvis det er nogenlunde det samme, så monterer du dækket på scooteren igen. Det kan være at det falder lidt i tryk når du har kørt, men det kan skyldes at dækket har sat sig ordentligt på plads.
HUSK AT MONTERER DET RIGTIGT FØRSTE GANG ( retningspil )... Du vil nok de neste par dage have lidt ondt i dine fingere, men det høre sig til og er ik unormalt...
Du skal minimum have en kompressor på 10bar, alt andet er kraftigt nok....
God Fornøjelse og arbejdslyst..
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.