Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål: Er Baotian usikker i regnvejr?
#1
Hej BS

Er Baotian scooter, meget udsat for regn? For jeg har lige været en forlænget weekendstur over i Nykøbing F. via Fyn, da jeg var på vej hjem fra Nykøbing F. og da jeg nået Fåborg, og det begyndte at styrte ned, begyndte scooteren, at hugge i det, det vil sige at jeg når jeg gav halv gas, kunne den lige snilde køre, men da jeg så gav fuld gas begyndte at den igen at sprutte og hugge, og til sidst gik den ud, og jeg kunne så ikke få den startet. Det er sket 2 gange før, dog her i Kolding, altså at den huggede og spruttede hver gang det styrt regnede, er der nogle af jer som måske har været udsat for nogenlunde det samme og som kan hjælpe med med svaret?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Bruger du karburatorsprit ?

Min Giantco Venus, (samme slags riskoger) lavede nemlig samme stunt sidste sommer, under kørsel i styrtregn.

Så fik den karburatorsprit, i benzinen og problemet forsvandt..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#3
Hvis det regner så meget, at luftfilteret bliver fyldt med vand, vil den hoste og hakke, og til sidst gå ud. Det er der ikke meget, at gøre noget ved.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
(09-11-2010, 18:01)kragen Skrev: Hvis det regner så meget, at luftfilteret bliver fyldt med vand, vil den hoste og hakke, og til sidst gå ud. Det er der ikke meget, at gøre noget ved.

Det skal lige nævnes at luftindtaget er et hul i plastfodhvileren i venstre side (der er plads til et par små kvindefødder i nabolaget).
Svar
#5
(09-11-2010, 17:57)retropsnart Skrev: Bruger du karburatorsprit ?

Min Giantco Venus, (samme slags riskoger) lavede nemlig samme stunt sidste sommer, under kørsel i styrtregn.
Så fik den karburatorsprit, i benzinen og problemet forsvandt..

Hej Retropsnart
Ja der er altid karburatorsprit i hver gang jeg tanker op.


(09-11-2010, 18:01)kragen Skrev: Hvis det regner så meget, at luftfilteret bliver fyldt med vand, vil den hoste og hakke, og til sidst gå ud. Det er der ikke meget, at gøre noget ved.

Hej Kragen
Øhh, kan jeg ikke gøre noget ved problemet, sådan så at det ikke gentager sig igen?




Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Flytte luftfilteret op i saddelkassen, eller lade være med at køre i styrt-regn.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#7
(09-11-2010, 21:17)retropsnart Skrev: Flytte luftfilteret op i saddelkassen, eller lade være med at køre i styrt-regn.

Hej Retropsnart igen

Den burde kunne køre i alt slags vejr.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#8
(09-11-2010, 21:57)Micras Skrev: Hej Retropsnart igen

Den burde kunne køre i alt slags vejr.

Dét vil jeg gi' dig fuldstændig ret i... Grin

Men din luftfilterkasse må enten sidde udsat eller været defekt, hvis den inhalerer SÅ meget fugt.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#9
(09-11-2010, 22:20)retropsnart Skrev: Dét vil jeg gi' dig fuldstændig ret i... Grin

Men din luftfilterkasse må enten sidde udsat eller været defekt, hvis den inhalerer SÅ meget fugt.

Hej Retropsnart

Det vil altså sige at jeg måske skal invistere i en ny luftfilterkasse, men den slange som føre fra luftfilterkassen over til forrøret på udstødningen, hvis den er utæt, kan den have noget at sige at den indtager fugt? Min fætter fandt utæthed på slangen som går fra forrøret over til luftfilteret, men bandt noget isolleringstape omkring revnerne.

Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
ALLE utætheder i forbindelse med en karburator-motor, er fy-fy.. Grin
Vand brænder ikke så godt..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#11
(09-11-2010, 22:38)retropsnart Skrev: ALLE utætheder i forbindelse med en karburator-motor, er fy-fy.. Grin
Vand brænder ikke så godt..

Skal det så sige at ludtfilterkassen, skal skiftes?

Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#12
Kun hvis du kan se nogle skader på den..
Ellers burde det være nok at tjekke alle slangerne..

Er én af dem blevet mør og flække, er de andre nok osse tæt på..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar


Forum spring: