Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål: Er Baotian usikker i regnvejr?
#13
(09-11-2010, 23:01)retropsnart Skrev: Kun hvis du kan se nogle skader på den..
Ellers burde det være nok at tjekke alle slangerne..

Er én af dem blevet mør og flække, er de andre nok osse tæt på..

Min fætter fandt den slangen fra luftfilteret - forrøret utæt, men bandt et isolleringstape omkring, kan det være grunden?

Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Isolerings tape klister af en eller mærklig grund aldrig ordenligt på det man sætter det på men den har det med at falde af, så sådan en hovsa løsning duer ikke vil sige at der kun er en vej frem og skifte de slanger som er hul i eller er møre.
Jeg trode faktisk at du hvade fådet lavet den så den ikke voldede dig problemer i regnvejr ,og sefølig skulle den også kunne tåle at gører i regnvejr.
Men isolerings tape klister ufatteligt dårligt på alt andet en fingerne GrinerBlink med øjetNeutral så vil nok sige at fks gaffatape eller noget vulkaniserende tape ville være bederer men det er ikke en permanent løsling.
Og det er da lidt dumt at tage på langtur med sådan en hovsa løsning.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#15
Jeg ville lige prøve at give den en gang WD40, eller anden fugtfortrængende vidundermiddel, inden jeg begyndte at flytte rundt på luftfiltret. Jeg havde samme problem med min CPI Oliver, den opførte sig på fuldstændig samme måde som du beskriver, og i mit tilfælde, skyldtes det en tændrørshætte, der lod vand slippe ind. Et skvæt WD40, og den spandt pænt og nydeligt videre. Alternativt: Tjek resten af tændingssystemet, og beskyt mod fugt.

Baotian og regnvejr: Min Rebel har overlevet 30+ km's ture i seriøst regnvejr flere gange.. Den har ikke misset én takt undervejs.
Svar
#16
(10-11-2010, 01:21)Johnny Skrev: Jeg ville lige prøve at give den en gang WD40, eller anden fugtfortrængende vidundermiddel, inden jeg begyndte at flytte rundt på luftfiltret. Jeg havde samme problem med min CPI Oliver, den opførte sig på fuldstændig samme måde som du beskriver, og i mit tilfælde, skyldtes det en tændrørshætte, der lod vand slippe ind. Et skvæt WD40, og den spandt pænt og nydeligt videre. Alternativt: Tjek resten af tændingssystemet, og beskyt mod fugt.

Baotian og regnvejr: Min Rebel har overlevet 30+ km's ture i seriøst regnvejr flere gange.. Den har ikke misset én takt undervejs.

Hej Johnny

Falck prøvet det samme med at sprøjte WD40 ved tændrørshætten, luftfilteret, karburatoren, men hjalp stadig ikke.

Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#17
(10-11-2010, 01:38)Micras Skrev: Hej Johnny

Falck prøvet det samme med at sprøjte WD40 ved tændrørshætten, luftfilteret, karburatoren, men hjalp stadig ikke.
WD40 er petroleum. Det hverken fortrænger eller hindrer vand på ledningerne. Tværtimod, lægger det en klæbrig hinde på ledningerne, der samler jord og møg, der igen øger risikoen for, at der samler sig fugt, der kan få strømmen til at "springe". Der skal en rengøring, og en rigtig fugtfortrængerspray til, evt. med noget teflon eller silikone i.

Der skal ikke ret megen vand i karburatoren til, før motoren hakker og stopper. For hver liter benzin, man brænder af, skal der suges 14 liter luft ind igennem luftfilteret. Er det kraftigt regnvejr, vil der derfor uvilkårligt blive suget vand ind i luftfilteret, og på et tidspunkt, vil det ikke kunne standses/opsuges af filteret. Med et "powerfilter", vil det ske meget hurtigt.

Et tredje problem i regnvejr, kan være vand i generatoren. Kører man gennem en stor vandpyt, kan der komme vand ind i generatoren, og "lukke" for strømmen, indtil den igen er tør.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Min Baotian opfører sig på præcis samme måde. Hver gang det regner går den ud på den måde du beskriver.

Den skal fugtbeskyttes.

- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
#19
Sådan her fik jeg sikret min Baotian Retro (har ikke haft problemer siden):

Først skulle kabler mm. grovrengøres. Til dette benyttede jeg alm. opvaskesæbe. Bagefter benyttede jeg en elektronikspray som RENSER (IKKE beskytter!). Den jeg brugte hed relaco (bor i Sverige - det var hvad der var), den affedter, rengør og fortrænger resterende fugt meget effektivt da væsken er ret flygtig. Husk også at rense kontakter til støtteben da de tit driller i regnvejr.

Lad Scooteren tørre - gerne et luftigt og lunt sted.

Så skal den beskyttes. Til det formål brugte jeg silikonespray af god kvalitet. Giv alle stik, kontakter, ledninger mm. en god omgang. HUSK også stik til støtteben og vær ISÆR omhyggelig ved tændspole og frem til tændrør.

Siden har jeg faktisk ikke haft et eneste stop - selv i øsende regnvejr Smil

Jeg har også foretaget mig andre ting som har forbedret dens præstationer en del her i den fugtige efterårskulde. Jeg udskiftede efter et råd her på siden min tændspole fra en 16 kilovolt spole til en 31 kilovolt. Udskiftede samtidig tændrøret til en saphir type efter råd fra en scooter mekker. Det var en KENDELIG forbedring!

Sidst - men ikke mindst: Byt din 10w-40 olie ud med en lidt tundere 5w-40. Så undgår man mange drillerier især ved koldstart om vinteren. Det har hjulpet på min.

Jeg har endnu ikke kunne mærke forskel på om der er lidt karburatorvædske i tanken eller ej. Men noget har jeg dog bemærket: Når jeg kører på dansk benzin er den lidt mere træg end på svensk benzin - fra selvsamme leverandør: Shell!

Hvorfor aner jeg ikke Grin

- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
#20
Hmmm nu er dette bare et skud i tågen, men er det ik noget med at dit stik ( begrænsningen ) er gået skilt afMålløs. Kunne det tænkes hvis din fik fugt i den ende til CDI, at den kunne lave kludder i CDI ??..
Du kan se om den har slugt vand eller fået vand ind, ved at tømme dit svømmerhus ned i enten en glasflaske eller syltetøjsglas. Når du har tømt det og hvis der er vand i, vil det være spritklart i bunden ( vand tungere end benzin )...

Når du så er i gang med ledningerne, så kan du jo også få lavet din baglygte ( hvis ik du har fået det gjort efter turen til Zoo Fræk)...

Mvh.
Tempo

Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#21
(10-11-2010, 23:41)Tempo Skrev: Hmmm nu er dette bare et skud i tågen, men er det ik noget med at dit stik ( begrænsningen ) er gået skilt afMålløs. Kunne det tænkes hvis din fik fugt i den ende til CDI, at den kunne lave kludder i CDI ??..
Du kan se om den har slugt vand eller fået vand ind, ved at tømme dit svømmerhus ned i enten en glasflaske eller syltetøjsglas. Når du har tømt det og hvis der er vand i, vil det være spritklart i bunden ( vand tungere end benzin )...

Når du så er i gang med ledningerne, så kan du jo også få lavet din baglygte ( hvis ik du har fået det gjort efter turen til Zoo Fræk)...

Mvh.
Tempo

Hej Tempo

Jo jeg har skam fået baglyset til at virke nu, det viste sig at der var en ledningen som ikke var sat korrekt i samlingen.

Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Og hvad med at få skiftet den gummislange den kan vel købes i thansen, det er jo med at få lavet de fejl som man hved er der og det isolerings klisterbånd er altså ikke en god løsning ,så det skal du lige få udbædret også, og hvids der er andre ting som du ikke har oplyst så skal du ikke holde det tilbage.
Tænker også lidt på stikket nede ved startoren nu ved jeg ikke om det sidder lige som på min Runner på en Baotian men på min sidder det stik lige under blæseren og der kan der evt også komme vand ind hvids man er uheldig.
Vil sige det sådan at det er en god ide at se på de stik de steder hvor der kan komme vand når det regner når man kører, det kan tage alt fra 10 minutter til timer at undersøge men det kan i det lange løb spare dig for mange avelser jo.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#23
Et effektivt tip jeg fik af en kollega til at finde elektriske lækager der gør at scooteren svigter i regnvejr.

Lad den tørre og så starter den som oftest igen. Start scooteren og lad den køre i tomgang. Tag en forstøverflaske med vand og spray så løs de steder man skønner der kan være problemet. Når den går ud, så har man sådan ca. stedet.

- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar


Forum spring: