Søg Garagen Hej Gæst! Register

? om installation af Beeper-alarm
#13
Sidestøttebenet vil normalt også virke, når alarmen er sat i stikket. Alarmen bruger samme ledning som sidestøttebenet til at afbryde tændingen, men når alarmen ikke afbryder, føres signalet fra sidestøttebenet videre, som alarmen ikke var der.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Er der nogen af Jer, som HAR monteret en Beeper X6R, der har fået fjernstarten til at virke ?

Min kan godt "sætte tændning på" (benzinnålen rejser sig), aktivere bremselyset, og tørne starteren.. Men så sker der ikke mere.

Li'så snart jeg bruger "gammeldags" el-start, altså med nøglen i tændningen, bremsegreb, og knallertens startknap, så springer den igang med det samme..

(Jeg har monteret den i multistikket.)
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#15
Det virker på min Super8, som Super 8 har monteret Griner , selvom jeg ikke ved, hvad, jeg skal bruge fjernstart til. Når du kan få startmotoren til at snurre via fjernbetjeningen, og der kommer liv i instrumentbrættet, kunne det tyde på, at der er måske sker noget mystisk, med sikringen fra støttebenet. Sådan en sikring, sidder der ikke på min.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#16
(12-11-2010, 15:39)kragen Skrev: Det virker på min Super8, som Super 8 har monteret Griner , selvom jeg ikke ved, hvad, jeg skal bruge fjernstart til. Når du kan få startmotoren til at snurre via fjernbetjeningen, og der kommer liv i instrumentbrættet, kunne det tyde på, at der er måske sker noget mystisk, med sikringen fra støttebenet. Sådan en sikring, sidder der ikke på min.

Det er jo koblet fuldstændig fra, det støtteben, og har været det i et års tid..
Hvis alarmen har genskabt forbindelsen til det, og det blokerer for starten (selvom det er oppe), så ville jeg jo heller ikke kunne starte med startknap og bremsegreb, og støttebenet stadig i samme position....
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#17
Min er også tilsluttet multistik, og fjernstart virker uden problemer af nogen art (eller indledende tweaking). Dejlig ting, når man gerne lige vil lade motoren varme lidt, inden man kører Smil

Jeg er lidt blank overfor dit problem, når nu du skriver, at du stadig kan starte den på den gode gammeldaws facon. Dog lige et spørgsmål: Hvad gør du, når du skal starte den ved selv at trykke på startknappen? Skal du der deaktivere startspærren, eller kan du bare starte? Normal opstartssekvens hos mig, når jeg vil bruge nøgle og startknap, er: Nøgle i, dreje hen på tænding, deaktivere startspærre, og trykke på bremse og startknap. Ellers tørner motoren bare, uden resultat. Kan du starte uden, tyder det jo på, at din startspærre ikke virker efter hensigten. Om det skyldes noget fiddilihut med den deaktiverede støttebenskontakt er da muligt. Hvad ved jeg.. Elektriker er, og bliver, jeg ikke Smil

Bedste bud må vel umiddelbart være, at du skal se om ikke du kan finde ud af, om din alarm er koblet på de rigtige ledninger i ledningsnettet på scooteren, samt gerne forsøge at genetablere støttebenskontakten. Jeg ved ikke om der er en 100% præcis standard for sådan nogle multistik, men noget må være galt, siden du har det bøvl. Skidtet virkede som sagt right out of the box hos mig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(12-11-2010, 17:37)Johnny Skrev: Min er også tilsluttet multistik, og fjernstart virker uden problemer af nogen art (eller indledende tweaking). Dejlig ting, når man gerne lige vil lade motoren varme lidt, inden man kører Smil

Jeg er lidt blank overfor dit problem, når nu du skriver, at du stadig kan starte den på den gode gammeldaws facon. Dog lige et spørgsmål: Hvad gør du, når du skal starte den ved selv at trykke på startknappen? Skal du der deaktivere startspærren, eller kan du bare starte? Normal opstartssekvens hos mig, når jeg vil bruge nøgle og startknap, er: Nøgle i, dreje hen på tænding, deaktivere startspærre, og trykke på bremse og startknap. Ellers tørner motoren bare, uden resultat. Kan du starte uden, tyder det jo på, at din startspærre ikke virker efter hensigten. Om det skyldes noget fiddilihut med den deaktiverede støttebenskontakt er da muligt. Hvad ved jeg.. Elektriker er, og bliver, jeg ikke Smil

Bedste bud må vel umiddelbart være, at du skal se om ikke du kan finde ud af, om din alarm er koblet på de rigtige ledninger i ledningsnettet på scooteren, samt gerne forsøge at genetablere støttebenskontakten. Jeg ved ikke om der er en 100% præcis standard for sådan nogle multistik, men noget må være galt, siden du har det bøvl. Skidtet virkede som sagt right out of the box hos mig.

Flov Ups! Ja, man skal huske, at deaktivere startspærren på den øverste knap (bip, bipbip), både ved almindelig start og ved fjernstart, ellers høvler startmotoren bare rundt, uden, der kommer gang i motoren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
(12-11-2010, 17:46)kragen Skrev: Flov Ups! Ja, man skal huske, at deaktivere startspærren på den øverste knap (bip, bipbip), både ved almindelig start og ved fjernstart, ellers høvler startmotoren bare rundt, uden, der kommer gang i motoren.

Har man Beeperen, skal man kun deaktivere startspærre, hvis man vil starte med nøgle/startknap. Bruger man fjernstart, deaktiverer alarmen den selv. Spørg mig venligst ikke hvorfor Fræk
Svar
#20
For at aktivere fjernstart, skal du trykke to gange, hurtigt efter hinanden på startknappen. Hvis der kun trykkes en gang, så blinker bare lamperne, så du se scooteren.
Svar
#21
Jeg trykker lås op, og to gange "lyn/nøgle"
Starteren kører, men der sker ikke mere.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Har du selv monteret alarmstikket, eller er det færdigmonteret?

Normalt overklippes forbindelsen på ledningen fra CDI'en til tændingsnøglen, og de går igennem alarmstikket. Og der sættes en sløjfeledning på, når der ikke monteres alarm. Scootere, som har monteret alarmstik fra starten, har ledningen overklippet, og der er isat en sløjfeforbindelse.

Problemet du beskriver, vil kunne skyldes flere ting:
1: Forbindelsen mellem CDI og tændingsnøgle er ikke afbrudt. I så fald, vil du kun kunne starte med autostart, hvis du sætter tændingen på ON. Ellers, vil den opføre sig som du skriver.
2: Relæet i beeper boksen, kan være i uorden, således den ikke afbryder forbindelsen ved autostart. Normalt vil sløjfeforbindelsen være intakt - den afbrydes kun ved autostart, og når scooteren immobiliseres.
3: For nogle alarmer, vil dit problem også kunne opstå, hvis den lysserøde og grå ledning er ombyttet, således den grå ikke går op til startknappen, og den lysserøde ikke mod enden til CDI'en.

Ovenstående fejl, er alle nogle du selv nemt kan komme til at lave. Men, hvis alarmstikket er monteret fra fabrikken, så burde de ikke forekomme. Med mindre, at de stakkels kinesere, har byttet om på gråt og lysserødt, eller "glemt" at kappe forbindelsen.
Svar
#23
Venus'en er født med multistik, med en sløjfe..
Har kørt uden sløjfen i 1 års tid, fordi den alligevel kun var til sluk-funktionen i side-støttebenet.
(Som jeg alligevel aldrig bruger)

Jeg ved så ikke om ris-vinen har været lidt for stærk, da de samlede knallerten, for det er ikke alle farvekoder, der passer med diagrammen i manualen.. (Multistikket er heller ikke vist i diagrammet i manualen.)

Og jeg tror da at alarmen slår startspærren fra, for jeg kan da starte den med nøgle og startknap..

Men det kan jeg uanset om jeg har trykket "lyn" efter "lås op" eller ej..
Og ifølge manualen skal man jo trykke "lyn" når man har sat tændning på, for at bekræfte at startspærren skal frakobles..

Når jeg ikke gør det, hyler alarmen efter et par minutter, men den slukker ikke motoren..
Kan heller ikke slukke motoren med fjernbetjeningen...
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#24
Citat:Men det kan jeg uanset om jeg har trykket "lyn" efter "lås op" eller ej..

Ja, de kære franskmænd, har drukket for meget fransk vin.

Det lyder som om, at de har byttet et par ledninger på den nye beeper. Sammenlignes den brugsanvisning, som fulgte med min Beeper, og den nye franske og engelske, som jeg kan hente på nettet - så har de ændret i forbindelsesdiagrammet, så den grå og lysserøde ledning er ombyttet. I den gamle manual var det korrekt - samme farver, som alle andre bruger, inklussiv T-Hansen. Også producenten angiver disse farver. I den ny, har franskmændende ombyttet de to, således autostart ikke kan fungerer, og at der ikke kræves tryk på startknappen, før der startes...

Så det du skal, er at tage beeper alarmstikket ud, og ombytte den lysserøde og grå ledning, så de er tilbage til deres gamle position. Du tager stikket til beeper ud, og benet har en lille modhager, som presses ind med en lille skruetrækker. Når modhageren trykkes ind, kan benet trækkes ud. Det gør du for den lysserøde og grå ledning, og sætter dem i modsat. Inden de sættes i, skal du sandsynligvis "åbne" modhageren lidt, da du har trykket den ind.

Hvad årsagen så er til, at franskmændende har ombyttet ledningerne fatter jeg ikke! Måske er de blevet træt af autostart, og i stedet for, at returnere alarmerne til kineserne, som er med autostart, har de så ombyttet lysserødt og gråt. Eller, det kan måske være en lovændring i et af de lande, som Pixmania sælger til, hvor autostart ikke mere er lovligt? Men det mest sandsynlige, er uden tvivl den franske vin.
Svar


Forum spring: