Svar: 651
Tråde: 53
Tilmeldt: Jun 2009
Tændspole, ledning, tændhætte samt tændrør er skiftet. Der er strøm i ledningerne der sættes på tændspolen. Men lige lidt hjælper det, gamle så vel nye dele. Den får benzin og luft, og der er fin kompression.
Kan det være CDI den er gal med? Nu har den ikke virket en uge, og det er altså en næsten ny scooter der kun har gået 1700 km.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)
Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar: 105
Tråde: 10
Tilmeldt: May 2010
Gir den gnist hvis du bruger kikstarteren?
Ponie
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Statoren har været et kendt svagt problem på CPI, jeg går ud fra det er sådan en vi taler om.
Den sidder under svinghjul, i samme side som udstødningen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 651
Tråde: 53
Tilmeldt: Jun 2009
05-11-2010, 19:16
(Dette opslag var sidst ændret: 05-11-2010, 19:17 af ksj-rdo.)
Jamen statoren, har den betydning for om den starter? Er det ikke bare den der laver strøm mens den er i gang? Men det må vel være næste skridt at tjekke. Hvordan kan man tjekke om den virker?
Og nej, den gnister slet ikke.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)
Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar: 651
Tråde: 53
Tilmeldt: Jun 2009
Ok, nu har jeg så rodet det hele igennem, og kan konkludere at det ihvertfald er et elektrisk problem. Jeg har ikke haft chance for at måle statoren endnu, hvor præcis sidder den? Skal jeg tage blæserskjoldet af? Jeg ved godt hvordan den ser ud, det er ikke det.
Men forstår stadig ikke hvordan den kan få strøm til tændspolen hvis statoren ikke virker? Det er jo vildt underligt!
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)
Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Er der noget af dit andet el som virker, så som blinklys-horn-bremselys-tankmåler??. Hvis intet af det virker, så prøv lige at tjekke hovedsikringen ( sidder nede på plus ledningen, ved batteriet ).
Nu skriver du at den er næsten ny??, er der så ik stadig reklamtion/garanti på den. Kan ik lige huske hvor gammel den må være, før at det ophører og de er for egen regning.
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 651
Tråde: 53
Tilmeldt: Jun 2009
Altså garantien bortfaldte jo desværre det øjeblik at skiven forsvandt og forrøret blev tykkere. Så der er ingen hjælp at hente der.
Men nu du siger det, opdagede jeg noget sjovt. Bagbremselyset samt horn virker ikke! Hornet giver bare en klik lyd når knappen trykkes. Ellers virker blinklys, elstart og tankmåler samt bremselys foran.
Og en ting mere, hvis jeg er så uheldig at det er stator den er gal med, passer denne her så lige over?
http://speedline.dk/da/scooter/stator-rp-kw16658/
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)
Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hvis du har en af de CPI modeller, der stå den passer (Aragon, GTR (LC), Hussar, Oliver og Popcorn ) så ja...
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 651
Tråde: 53
Tilmeldt: Jun 2009
Jamen det har jeg skam, har bare før været ude for at dele fra speedline ikke passer selv om de er bestilt til den korrekte model. Så vil sgu være helt sikker 2010 modellen som jeg har har nemlig nogle ændringer fra tidg. modeller på bla. udstødning, så man ved aldrig!
Men jeg vil meget gerne have svar på det med stator vs. start som skrevet ovenfor. Det undrer mig virkelig...
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)
Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
06-11-2010, 12:47
(Dette opslag var sidst ændret: 06-11-2010, 12:51 af barden.)
(05-11-2010, 19:16)ksj-rdo Skrev: Jamen statoren, har den betydning for om den starter? Er det ikke bare den der laver strøm mens den er i gang? Men det må vel være næste skridt at tjekke. Hvordan kan man tjekke om den virker?
Og nej, den gnister slet ikke.
Ja, stator har stor betydning på om den starter, den laver jo gnist til tændrør.! Både ved elstart og kickstart.
Men tændspole plejer at futte af på CPI (Kender kun til Popcorn), og nogle gange når den gør det, snupper den lige CDI med i faldet.
Svar: 651
Tråde: 53
Tilmeldt: Jun 2009
Super, jeg er med. Men når man træder i kickstart eller el, så kommer der lys i både lygter i speedo, samt foran og bagpå - og da den gik ud, var der lys helt indtil motoren stoppede. Så burde statoren ikke virke?
Jeg prøver med en CDI fra min vens fungerende Hussar imorgen.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)
Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(06-11-2010, 17:33)ksj-rdo Skrev: Super, jeg er med. Men når man træder i kickstart eller el, så kommer der lys i både lygter i speedo, samt foran og bagpå - og da den gik ud, var der lys helt indtil motoren stoppede. Så burde statoren ikke virke?
Jeg prøver med en CDI fra min vens fungerende Hussar imorgen.
Nej, Stator kan godt være defekt alligevel. Der er en separat spole til lys.
Men prøv CDI først som du skriver.
|