Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI GTR Tuning!
#1
Hej, jeg har en CPI GTR, jeg har pillet skiven på den og har tænkt mig at sætte et nyt forrør på.
Så er det jeg er nysgerrig efter at vide hvad der vil give mest fart og optræk at skifte på den?
Skal man skifte udstødning, luftfilter, cylinder, karburator. Og i hvilken rækkefølge? Hvis man ikke vil skifte det hele på en gang.
Og hvis man eksempelvis skifter udstødningen, er man så nødt til at skifte andre dele? Dyse op? Skifte tændrør?

Det skal lige siges at jeg har planer om at skifte det meste hen ad vejen. Og ligge (ret mange) penge i den.

Tak for hjælpen! Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Noget af det første du skal skifte inden du begynder at tænke på at tune er krumtapslejer, de er simpelthen lavet af pap, og holder ikke til noget som helst.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Hvordan skifter man dem? Smil er det inde i variatoren? eller er det meget besværligt? Grin
Svar
#4
Du skal have motoren af, og have alt ud af den, for at kunne skille den på midten, og så skifte lejerne, det er lettere besværligt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Det lyder svært, er det noget jeg er nødt til at gøre med det samme? Eller vil den kunne klare det når jeg køre med nyt forrør på ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Lad mig sige det på den her måde, jeg har set flere 100% standard CPI gtr smadre begge krumtapslejer efter 4000 km.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Okay Smil
Men, hvad vil så være det bedste at skifte fra start? Efter forrør.
Svar
#8
Tja, hvor hurtig skal den være ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
Helst køre over 100 km/t når jeg er færdig.

Men havde nok regnet med noget omkring 80 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(05-11-2010, 01:08)reanden Skrev: Helst køre over 100 km/t når jeg er færdig.

Men havde nok regnet med noget omkring 80 km/t

Sådan en GTR er altså ikke det fedeste at tune på, den er generelt svær at finde dele til, jeg går ud fra du har undersøgt markedet ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
Jeg har kigget og fundet nogle dele. Men jeg ved ikke så meget om scootere. Smil
Hvad vil du forslå? At lade være med at smide for mange penge i den og købe en anden scooter senere, og så tune den hvis jeg stadig vil det?
Svar
#12
(05-11-2010, 01:11)reanden Skrev: Jeg har kigget og fundet nogle dele. Men jeg ved ikke så meget om scootere. Smil
Hvad vil du forslå? At lade være med at smide for mange penge i den og købe en anden scooter senere, og så tune den hvis jeg stadig vil det?

Ja, det er nok mit råd, hvis man begynder med cylinder osv, så er der chance for ting ikke passer osv.

Den ene af de GTR jeg renoverede i motoren røg der en cylinder på fra en Yamaha Aerox, den passer på blokken, men der skal laves en masse om, bla oliepumpe skal fjernes, slanger til LC systemet skal laves om, standard udstødning passer ikke osv.

Smid et bare et andet forrør på den, og så nyd den som den er, de er ret lækre at køre på.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: