Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motornummer - Hvordan er det nu ?
#1
Hej !

Jeg sad lige og snakkede lidt med Jps ang det med at bruge en motorblok fra en 45'er på en 30'er knallert.

Hvordan er reglerne mon ang det hvis vi nu siger man køber en tom blok, og så selv opbygger den med nye lovlige 30'er stumper, og monterer den på sin 30'er scooter ?

Jeg mener ikke selv de bruger motornummer mere idag, så skal der ihvertfald være en grund, evt at stelnummer på maskinen ikke kan læses.

Selve blokken er jo præcist den samme, men stumperne kan være forskellige, evt en skyllekanal mere i cylinderen på 45'eren, somregel er stumperne jo også ens, men 30'eren er bare mere droslet.

Spørgsmålet er vel, hvor vigtigt er motornummeret idag, og hvad hvis man køber en helt ny blok, evt fra speedline, de har jo intet motornummer.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Selve motornummeret, er helt uden betydning, idet det overhovedet ikke registreres i systemet mere. Man kan derfor udskifte hele motoren, uden det skal registreres nogen steder. Det skal for knallerters vedkommende dog være en tilsvarende motor, der yder det samme osv. Jeg er ikke engang sikker på, at antallet af skyllekanaler, som på nogle modeller kan variere på 30'eren og 45'eren, er registreret. Jeg mindes ikke, at have set skyllekanaler nævnt i godkendelser, som droslinger.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(05-11-2010, 07:34)kragen Skrev: Selve motornummeret, er helt uden betydning, idet det overhovedet ikke registreres i systemet mere. Man kan derfor udskifte hele motoren, uden det skal registreres nogen steder. Det skal for knallerters vedkommende dog være en tilsvarende motor, der yder det samme osv. Jeg er ikke engang sikker på, at antallet af skyllekanaler, som på nogle modeller kan variere på 30'eren og 45'eren, er registreret. Jeg mindes ikke, at have set skyllekanaler nævnt i godkendelser, som droslinger.

Dvs. jeg godt kan sætte en T:Rex motor på min Big1? Den er jo identisk med en Big motor, lige bortset fra lidt droslinger.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(05-11-2010, 09:48)Jps Skrev: Dvs. jeg godt kan sætte en T:Rex motor på min Big1? Den er jo identisk med en Big motor, lige bortset fra lidt droslinger.
Hvis den ellers er identisk, og de godkendte droslinger, der svarer til typegodkendelsens angivelser for Big'en, sidder på Flov, kan jeg ikke se noget problem.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
(05-11-2010, 11:21)kragen Skrev: Hvis den ellers er identisk, og de godkendte droslinger, der svarer til typegodkendelsens angivelser for Big'en, sidder på Flov, kan jeg ikke se noget problem.

Det er kun motornummeret og evt cylinderen, der indikere at det er en T:Rex motor. Ellers er de 100% identiske. Droslingerne er på nær en enkelt, også identiske Smil.



Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Lækkert, så er der jo styr på det en gang for alle Smil

Jeg mente nok jeg havde læst noget ang motornummer ikke havde den store betydning mere.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: