Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Karburator Bundbakning.
#1
Dav.

Jeg har desværre fået ødelagt pakningen til bundkaret på karburatoren til min Kymco Agility.
Den kom i klemme forrige gang jeg havde den skilt ad.

Er der en nem måde at lave den på, eller har i en god idé til hvordan man kan lave en erstatning?

Jeg har prøvet at søge lidt rundt på google, efter en ny pakning, eller reservedele til dens karburator, uden held.


Et lille side spørgsmål.:
Er en 4takt karburator speciel, eller kan man tage en hvilken som helst karburator og sætte på?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(03-11-2010, 09:30)cyperjoe Skrev: Dav.

Jeg har desværre fået ødelagt pakningen til bundkaret på karburatoren til min Kymco Agility.
Den kom i klemme forrige gang jeg havde den skilt ad.

Er der en nem måde at lave den på, eller har i en god idé til hvordan man kan lave en erstatning?

Jeg har prøvet at søge lidt rundt på google, efter en ny pakning, eller reservedele til dens karburator, uden held.


Et lille side spørgsmål.:
Er en 4takt karburator speciel, eller kan man tage en hvilken som helst karburator og sætte på?

Den pakning, burde en forhandler hurtigt kunne fremskaffe. Ellers kan du bestille den hos:
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/cat...s_id=33571

I princippet, kan en hvilken som helst karburator bruges. Pga. "pladsmangel, er de fleste firtaktere dog udstyret med en "flad" karburator, hvor spjældet bliver trukket via en udvendig mekanisme på siden, og ikke direkte fra toppen, som på totakterne.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(03-11-2010, 09:50)kragen Skrev: Den pakning, burde en forhandler hurtigt kunne fremskaffe. Ellers kan du bestille den hos:
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/cat...s_id=33571

I princippet, kan en hvilken som helst karburator bruges. Pga. "pladsmangel, er de fleste firtaktere dog udstyret med en "flad" karburator, hvor spjældet bliver trukket via en udvendig mekanisme på siden, og ikke direkte fra toppen, som på totakterne.

Takker for det hurtige svar.

Jeg tog til den nærmeste Kymco forhandler, og han bestilte en ny pakning til mig.
Så, når jeg får den, slipper jeg for at stå og sutte slange om morgenen Griner
Svar
#4
(03-11-2010, 15:36)cyperjoe Skrev: Takker for det hurtige svar.

Jeg tog til den nærmeste Kymco forhandler, og han bestilte en ny pakning til mig.
Så, når jeg får den, slipper jeg for at stå og sutte slange om morgenen Griner



Sutte slange om morgenen? Griner

Troede kun det var noget kvinder gjorde, for at sikre sig at deres mand kom lige hjem fra arbejde. Rullende øjne

Svar
#5
(03-11-2010, 09:50)kragen Skrev: Den pakning, burde en forhandler hurtigt kunne fremskaffe. Ellers kan du bestille den hos:
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/cat...s_id=33571

I princippet, kan en hvilken som helst karburator bruges. Pga. "pladsmangel, er de fleste firtaktere dog udstyret med en "flad" karburator, hvor spjældet bliver trukket via en udvendig mekanisme på siden, og ikke direkte fra toppen, som på totakterne.

Nu kom min pakning endelig frem, 70 kr.. Det er lige til at overkomme.

Jeg snakkede lidt med mekanikeren der, han sagde at man ikke kan bytte en 4takts karburator ud med en 2takts, da en 4takts laver noget vacuum (den sjove gummi ting der sidder ovenpå den), og det laver en 2takts ikke..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(12-11-2010, 18:08)cyperjoe Skrev: Nu kom min pakning endelig frem, 70 kr.. Det er lige til at overkomme.

Jeg snakkede lidt med mekanikeren der, han sagde at man ikke kan bytte en 4takts karburator ud med en 2takts, da en 4takts laver noget vacuum (den sjove gummi ting der sidder ovenpå den), og det laver en 2takts ikke..

Såååh! Gad vide, hvordan totakterne, der ikke får vakuum fra blokken, får åbnet for vakuumhanen i tanken med slangen fra karburatoren Fortvivlet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
(12-11-2010, 18:15)kragen Skrev: Såååh! Gad vide, hvordan totakterne, der ikke får vakuum fra blokken, får åbnet for vakuumhanen i tanken med slangen fra karburatoren Fortvivlet .

Jeg spurgte ham også om man ikke bare kunne sætte en almindelig benzinhane på, men han sagde at det ikke var vakuum til benzinhane, men vakuum i karburatoren.

Han lød meget overbevisende, og sagde at han meget gerne ville se det, hvis det lykkedes mig at kunne bytte dem.

Jeg prøvede lige at google lidt om det, da det kunne være sjovt at finde forskellen.
Efter wiki så er noget af dette forskellen:

Citat:In "constant depression" carburetors, this is done by a vacuum operated piston connected to a tapered needle which slides inside the fuel jet. A simpler version exists, most commonly found on small motorcycles and dirt bikes, where the slide and needle is directly controlled by the throttle position. These types of carburetors are commonly equipped with accelerator pumps to make up for a particular shortcoming of this design.

Jeg ved dog ikke hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre, ud fra den forskel. Måske er det fordi 2 takteren ikke har accelerations pumpen, og så vil blive kvalt, i kort tid, hver gang man vrider håndtaget på den.
Svar
#8
(12-11-2010, 19:46)cyperjoe Skrev: Jeg spurgte ham også om man ikke bare kunne sætte en almindelig benzinhane på, men han sagde at det ikke var vakuum til benzinhane, men vakuum i karburatoren.

Han lød meget overbevisende, og sagde at han meget gerne ville se det, hvis det lykkedes mig at kunne bytte dem.

Jeg prøvede lige at google lidt om det, da det kunne være sjovt at finde forskellen.
Efter wiki så er noget af dette forskellen:


Jeg ved dog ikke hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre, ud fra den forskel. Måske er det fordi 2 takteren ikke har accelerations pumpen, og så vil blive kvalt, i kort tid, hver gang man vrider håndtaget på den.

Forskellen ligger ikke i, at totaktkarburatoren ikke kan suge benzin fra tankens vakuumhane, men i, at firtakterens langsommere sug til motoren, i forhold til totakteren (firtakteren suger kun ved hver anden cyklus, totakterten ved hver cyklus), bevirker, at motoren ikke kan suge tilstrækkelig meget til, at hive benzinen ud af svømmerhuset, hurtigt nok, når man åbner for gassen. Der sidder derfor normalt en accelerationspumpe i firtaktkarburatoren, der aktiveres, når man åbner helt for gasspjældet, og dermed giver et ekstra sprøjt benzin ind i motoren. Ikke at forveksle med bistarteren ("autocokeren"), der også giver ekstra benzin, men kun når man starter. Nogle af de større firtaktkarburatorer, beregnet til større cylinderkit, har dog ikke en sådan accelerationspumpe, da det øgede "flow" i karburatoren, er tilstrækkeligt, til, at tømme svømmerhuset. På disse maskiner, kunne man teoretisk godt bruge en "totaktkarburator", hvis man kan få plads til "trækket", som sidder i toppen, og ikke på siden, som på "firtaktkarburatoren". Så alle har ret Grin . Mekanikerens forklaring om årsagen, halter bare lidt Blink med øjet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
(12-11-2010, 21:01)kragen Skrev: Mekanikerens forklaring om årsagen, halter bare lidt Blink med øjet .

Jeg tror at det er stort set det samme han mente, som du forklarede, men bare med et andet ordvalg, plus at nok prøvede at forklare det på et "lavt niveau", dog med det resultat at jeg misforstod lidt hvad han mente.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: