Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Hot 50-startproblemer
#73
(15-11-2010, 00:09)ponie Skrev: Mener jeg fandt svaret med det nåleleje selv.

Jeg må i thansen i morgen og købe nyt stempel kit og nåleleje.

Ponie

Køb både det originale nåleleje og stemplet hos en Pgo forhandler. Thansens er intet værd.

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#74
(15-11-2010, 00:20)Jps Skrev: Køb både det originale nåleleje og stemplet hos en Pgo forhandler. Thansens er intet værd.

Jeg har da både kørt med nåleleje og stempel fra thansen, intet problem Smil

Stempel kørte dog kun 7000 km ca da oliepumpen gav op Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#75
(15-11-2010, 03:21)DarkSide Skrev: Jeg har da både kørt med nåleleje og stempel fra thansen, intet problem Smil

Stempel kørte dog kun 7000 km ca da oliepumpen gav op Smil

Det har jeg så også, og derfor skrev jeg som jeg gjorde Smil Tror nålelejet holdt et par tusinde km, så brød det sammen. Deres stempler har jeg aldrig været vilde med, hverken til Suzuki, Yamaha, eller PGO Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#76
Jeg har købt nyt syempel og nåleleje, jeg har en fået af vide af Thansen, at de dele der Bliver købt hos dem til scootere er uorginal dele, det vidste jeg ikke.

Jeg snakkede så med en fra jobbet, han sagde igen noget jeg ikke var klar over.

Hvis du køber en f.eks ny pgo hot50 og du gør den ulovlig.
Bliver du taget af politiet, og de tager nogle stumper fra den og du derved køber nye Stumper hos Thansen, og stadigvæk køre ulovligt derefter og igen bliver taget af politiet, Kan du risikere at de tager alle de stumper/dele, du har købt hos Thansen, da de er uorginale og mangler det serienr, som delene der var orgianale havde fra nye af.

Men ok min knallert skal ikke køre ulovligt...

Nå men nok om det, jeg har en mistanke om at den ikke suger når stemplet går i bund, Derfor vil den ikke tage benzin ind, det kunne tyde på at stemplet ikke passer til den nye Cylinder jeg har købt til den, nu har jeg jo gået og gennemtænkt en plan til hvordan jeg får Skiftet det stempel uden tagen at tage motoren helt af.

Jeg regner med at jeg løsner boltene ved motoren og vipper knallerten og ved at sætte Nogle kroge fast i styret, derved vil jeg regne med at jeg han vippe hele knallerten op så Den ligesom står vandret op i luften men jeg lader støddæmperen blive på da det er den Der skal holde motor og knallert samlet derved bliver motoren fri så jeg kan skifte det Stempel.
Husk at fjerne tanken når den løftes

Hvis det lykkedes skal jeg nok lige tage et billede af det.

Håber også at det løser mit problem

Ponie
Svar
#77
Hej igen.
Jeg har nu skiftet stempel og stempelring, stemplet er vendt rigtigt.
Når jeg giver den en snaps lyder det som om den gerne vil starte, men...
Jeg er kommet der til at den vil stadigvæk ikke starte, mit spørgsmål er nu.
Den choker der sidder på kaburatoren, har den nogen betydning når jeg kun kan starte Med kikstarter.

Ponie
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#78
Nu er jeg her igen, jeg har endnu ikke fået startet min hot50.
Når jeg stikker fingeren ned i hullet ved tændrøret, trækker den fint, når jeg mærke under Cylinderen, der hvor udstødning skulle side, prutter den fint når jeg tager kikstarteren, men Der kommer ikke benzin ind til stemplet, tændrøret er tørt, det gnister fint.

Hvad har jeg så prøvet.
Renset kaburetor 100%, flyder lukker fint.
Har haft membran af, den ser fin ud, når jeg suger/ puster lukker/åbner den fint.

Når jeg suger/puster i sugeslangen til tank løber benzinen fint.

Luftskruen drejet ca 1.5-2 gange ud, skruen ved siden af luftskruen også drejet 2 omgange ud.

Hvad har jeg ikke gjort.
Jeg har ikke skiftet benzinhanen, endnu, mener ikke at der er problemet.

Jeg vil gerne vide om choker skal bevæge sig når jeg har taget den af kaburator og prøver At starte den med elstart, men som tidligere i strengen herinde skriver jeg at der ikke er starter på, så den vil kun komme til at starte med kikstarter.

Jeg har prøvet at give den chokeren direkte strøm fra batteri, men den bevæger sig ikke, Kunne det være derfor at benzinen ikke kommer videre.. jeg har set vidioen, og der Bevæger den sig, Men pt står jeg i en kælder og arbejder med den, der er ikke koldt, men Hvis den ikke åbner Så kunne det måske være derfor.

Er der nogle der har et bud til hvad jeg kunne prøve.

Jeg vil sige når jeg tager en sprøje og giver den noget benzin direkte ned ved stemplet, så Virker det som om den genrne vil starte.

Ponie
Svar
#79
(30-11-2010, 19:24)ponie Skrev: Nu er jeg her igen, jeg har endnu ikke fået startet min hot50.
Når jeg stikker fingeren ned i hullet ved tændrøret, trækker den fint, når jeg mærke under Cylinderen, der hvor udstødning skulle side, prutter den fint når jeg tager kikstarteren, men Der kommer ikke benzin ind til stemplet, tændrøret er tørt, det gnister fint.

Hvad har jeg så prøvet.
Renset kaburetor 100%, flyder lukker fint.
Har haft membran af, den ser fin ud, når jeg suger/ puster lukker/åbner den fint.

Når jeg suger/puster i sugeslangen til tank løber benzinen fint.

Luftskruen drejet ca 1.5-2 gange ud, skruen ved siden af luftskruen også drejet 2 omgange ud.

Hvad har jeg ikke gjort.
Jeg har ikke skiftet benzinhanen, endnu, mener ikke at der er problemet.

Jeg vil gerne vide om choker skal bevæge sig når jeg har taget den af kaburator og prøver At starte den med elstart, men som tidligere i strengen herinde skriver jeg at der ikke er starter på, så den vil kun komme til at starte med kikstarter.

Jeg har prøvet at give den chokeren direkte strøm fra batteri, men den bevæger sig ikke, Kunne det være derfor at benzinen ikke kommer videre.. jeg har set vidioen, og der Bevæger den sig, Men pt står jeg i en kælder og arbejder med den, der er ikke koldt, men Hvis den ikke åbner Så kunne det måske være derfor.

Er der nogle der har et bud til hvad jeg kunne prøve.

Jeg vil sige når jeg tager en sprøje og giver den noget benzin direkte ned ved stemplet, så Virker det som om den genrne vil starte.

Ponie

Det kan være din vacuumpumpe (Benzinhane) der er defekt og skal skiftes, siden der ikke kommer benzin til motoren.
Chokeren har mig bekendt kun indvirkning ved start, og der skal den bevæge sig, både ved el og kickstart. Hvis chokeren ikke bevægede sig ved din test, kan den være gået død, og så er det en ny der skal i.

Ivecar plus 2023.
Svar
#80
Tak for tilbagemeldingen, jeg vilmed det samme skifte div dele. jeg håber det vil hjælpe mig

Ponie
Svar
#81
(30-11-2010, 20:28)ponie Skrev: Tak for tilbagemeldingen, jeg vilmed det samme skifte div dele. jeg håber det vil hjælpe mig

Ponie

Bare lige en oplysning og det er at både vacuumhane og choker er dyre (hanen ca. 330 kr og chokeren ca 200 kr). Kan godt være du kan finde dem billigere som uoriginale, men ikke noget jeg vil anbefale at spare på.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#82
Hej .
Jeg har været lidt stille herinde, da jeg desværre har måtte skaffe en anden tank.
Det er nu gjordt, men den starter ikke.
Alt er snart nyt på den knallert:-)

Jeg har læst et sted om at man kan måle om flyderen sidder rigtigt, det er noget med at Man kan måle sig frem til det med en skydelære.

Jeg kan bare lige ikke huske hvor jeg læste det, er der en herinde der måske ligger inde Med Det link.

ponie
Svar


Forum spring: