Søg Garagen Hej Gæst! Register

Krumtap skift
Hej bs! Smil

Jeg skal have skiftet krumtappen på min sprint når jeg får den nye hjem (naraku HD)
Men når jeg skiller motoren ad, så stiller jeg motoren på T ved svinghjulet, som når man stiller ventiler. Men når jeg samler den igen med den nye krumtap i, så stiller jeg den der igen, men er jeg så sikker på at tændings punktet er rigtigt i forhold til knastakslen? Altså så knast hjulet ikke står en halv omgang forkert? Bliver tændings punket hvor det var, eller er der en måde jeg kan tjekke om den står rigtig, så stemplet og ventilerne ikke smasker sammen.
Håber i forstår min formulering og kan svare på mit spørgsmål Smil
Tak på forhånd!

Mvh. Casper,
Casper
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Du kan vel ikke undgå at skulle stille knast hjul og de ting når man skiller motoren ad kan også nemt forestille mig at man kan komme til at få skuppet eller flyttet med det under adskillese og samling.
Men held og lykke med projektet og håb på at det går bederer med din scooter en min, jeg får min tilbage i morgen den har stået stille i 3 måneder snart nu.
Sagt på en anden måde man kan hurtigt smadere de nye lejer til krumtappen.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar

Forum spring: