Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Hej
Jeg skal til at udskifte min Gürtner karburator på Elyséoen.
Hovedårsagen er blændet luftskrue, og jeg har en anden original Gürtner til at ligge hvor man kan stille på luftskruen.
Men: Den her Elyséo har jo vakuum hane. Kan man så godt bare hive benzinslangen af, uden at det løber ud over det hele?.
Mvh.
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hvis din vacumhane virker som den skal, så løber det kun det benzin ud som er fra hanen og ned til karburatoren.
Hvis den der imod ik virker, så kommer der benzin til tanken er tom..
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Hej Tempo
Jeg tror den er ok.
Jeg vil også skifte dysen til en større nu jeg er igang. Standard er 72, vil du mene en 76 er et ok udgangspunkt, med ny ubegrænset udstødning?.
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hejsa Barden...
Det vil tror ik er helt i skoven, havde selv en 78 i min egen og den var lige fed nok ( ik vildsomt fed ). Der havde jeg fjernet alle begrænsninger og fjernet blindrøret.
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Super
Tak for svar. Prøver at se om det ikke er ok med en 76 så. Har købt Colortune, så kan jeg finindstille den, hvis det virker det color halløj.
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hejsa...
Det virker skam det Colortune, men ik bedre end hvis man selv har styr på justeringen
. Har nogle gange lånt Kragens, for at se om jeg stadig kunne og det kunne jeg
.
Men alt andet lige, så er det en god hjælper og spare dig for et par "justeringsturer"
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
13-11-2010, 00:51
(Dette opslag var sidst ændret: 14-11-2010, 16:25 af barden.)
Hej igen.
Ja, det går ikke for stærkt med dette projekt.
Men: Når jeg nu skifter karburatoren, så er den jo helt tom for benzin. Kan jeg så gå ud fra at den selv fylder den op når jeg evt. pumper på kickstarten nogle gange?.
Er kun vant til manuel benzinhane, hvor det bare løber til.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Den fylder selv op efter et par gange på kickstart, sålænge vacum virker som det skal
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
13-11-2010, 11:17
(Dette opslag var sidst ændret: 13-11-2010, 11:17 af barden.)
(13-11-2010, 03:08)DarkSide Skrev: Den fylder selv op efter et par gange på kickstart, sålænge vacum virker som det skal
Ok, super. Det håbede jeg også den ville gøre.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
21-11-2010, 19:20
(Dette opslag var sidst ændret: 23-01-2011, 14:58 af barden.)
Så fik jeg karburatoren skiftet til en "normal" Gürtner fra en Speedake, så luftskruen kan stilles. Fandt også ud af at der manglede en pakning/O-ring mellem studsen og karburatoren. Så nu reagerer den på tomgangsskruen.
Har været ude og indstille den idag med colortune, det er genialt. En dyse 76 er passende, ser det ud til. Har smidt en Iridium BR7HIX tændrør i bagefter, så skal den nok fikse detaljerne. [EDIT:] Som efter en prøvetur viste at dysen var ALT for stor. Har nu en dyse 56 i. (Jeg troede længe at standarden var #72, men det viste sig at være #54. Så jeg har stirret mig blind.
Skal til SKAT og hente en prøveplade så jeg kan få mig en tur på den, og se om der er nykker
Glæder mig allerede til sommer.
Men indtil videre starter den virkelig godt, og tomgang er blevet perfekt.