Søg Garagen Hej Gæst! Register

Luftmanglende kaburator?
#1
Min Giantco har besluttet sig for at være helt død når jeg giver fuld gas, jeg har en mistanke om at det er fordi den ikke for nok luft, men kan jeg ikke helt forstå.

Min opsætning er:

Powerluft filter
94 dyse
ubegrænset cdi
ventilerne er indstiller til 0.05
osv

Jeg har haft luft filteret af, så giver det en lille smule mere, men den går stadig død.
Jeg har prøvet det meste?, kan det kun være hoveddysen der er for stor så?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Før jeg skiftet cylinder, kørte jeg med 94 dyse, til standard luftfilter, så mon ikke du skal længere op i dyse størrelse, med et powerluftfilter.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Jeg vil nu mene at din dyse er lige stor nok.. dyse 92 med powerfilter kører godt på en sprint..
Det var i alt fald det jeg kørte min brors ind til, og den har da været oppe og kigge på de 80 med std. cdi. kun 5,5gr. ruller, powerfilter og en masse finjustering, samt 92 dyse..
For tiden kører den dog af pis.. den har også lige været påkørt og kører med std filter og klaprende ventiler, så den skal have den helt store tur.
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#4
Tror også dysen er fin nok, jeg har indstillet mine ventiler, men jeg kan overhovedet ikke finde en nogenlunde indstilling på blandings skruen, den går bare død konstant.
Svar
#5
Jeg vil også mene at din dyse er for stor!

På min Sprint har jeg en 92´er dyse til en 72cc Naraku cylinder, og dysen er stadig for stor....jeg skal ned på en 90´er dyse før den køre godt!

Har bare ikke lige fået købt en endnu...hehe

Men jeg har trappet ned fra 98 (og med den gik det ikke så godt) til 94, og jo tættere jeg kommer de 90, jo bedre køre den!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Symptomet som du beskriver det, er da helt klart at blanding er for mager, prøv at blind noget af luftfilteret og prøv om det ikke hjælper.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#7
har prøvet at lukke op for luftfilteret, det gir lidt mere, så den for åbenbart ikke nok luft eller noget. Så jeg skal nok ned i dyse
Svar
#8
Men jeg har heller ikke indstillet min gasnål, den står som standard, kan det være derfor?
Svar
#9
Dør scooteren helt med det samme ved fuld gas? Men fungere fint i tomgang?
Hvis du kan give Brian-gas uden at scooteren dør er det helt klart nålen i karburatoren der er faldet helt ned. Tjek under det sorte toplåg.

Brian-gas = Instant hurtigt skift mellem standgas og fuldgas.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Kan godt give brian-gas men der sker ikke en skid, også hvis jeg endelig for den ud at køre så går den død ved 50, hvis jeg bare nærmer mig 55 så slipper den selv gassen, det er fandme underligt, mest fordi jeg har ubegrænset CDI
Svar
#11
SLK Skrev:Brian-gas = Instant hurtigt skift mellem standgas og fuldgas.


Brian gas. HAHA den har jeg sku ikke hørt om før! Sorry for OT Smil
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#12
SLK skrev : "Brian-gas = Instant hurtigt skift mellem standgas og fuldgas".

Også kaldet Spassergas.. Griner



TT : Prøv at stille dine ventiler 0.08-0,10.

Ellers må du have fat i hoveddysen, eller skære et stort Malossi Red Spounge filter til, det giver en anelse mere "gennemtræk".
Svar


Forum spring: