Søg Garagen Hej Gæst! Register

Suzuki rmx
#1
Jeg har som sagt før gået og rodet lidt med en Suzuki rmx'er der driller . Den startede skidt, tog gassen laangsomt og trak dårligt. Rigtig meget slup i stemplet. Så fik den et nyt stempel.
Nu starter den fint tager fint gas og trækker godt, lige til den bliver lidt varm. Så lyder den som om den kløjs i benzinen og sætter ud. Så skal man ned og hente den fra tomgang hvis man vil fornuftigt videre. Så kan man kører den op igen såfremt man holder omdrejningerne lidt nede.
Falsk luft er dit problem fik jeg at vide. ALT er kontrolleret. Det eneste jeg mangler og prøve er at pakke motorblokken om. Kunne det nemlig godt være, da der er brun olie i bunden af krumtapshuset.Måske det er simmerringene der er utætte nu stemplet suger godt igen, eller selve blokken når den bliver varm. Er der nogle der har eksempler på andet der kan udløse samme problemer ?? Tænding ?? Membran ?? Andet ?? Nogen der ved hvor meget tollerance er Max. mellem stempel og cylinder ?? Jeg har 0,08 mm. med det nye stempel. Og er det muligt at bore cylinderen op ?? Den ser ud som om den er med støbejernsforing.

God rygvind til alle.
Inde i enhver motor banker et hjerte af mekanik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: