Søg Garagen Hej Gæst! Register

vinterkørsel?
#1
Ja nu er vinteren jo på vej og jeg håber da at jeg vil kunne fortsætte med at køre på min agility rigtig længe endnu....vil så nødigt sætte min fod i en HT-bus igen :wink: Men hvordan er det med vinterkørsel...kan det overhoved lade sig gøre? Jeg er ikke nervøs for kulden da jeg har en god/varm MC-dragt men bliver det for glat? Er der nogen erfaringer med vinterkørsel? Hvis jeg køre en lille omvej kan jeg køre på hovedvej hele vejen til jobbet...er ikke sikker på at de ca 6km af turen på øde landevej bliver ryddet for sne...... Fortvivletcooter:
Jeg var inde med vilddyret til første service (300 km) det måtte jeg slippe 534 kr for.....noget dyrere end jeg havde regnet med...men det er måske meget nornalt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
RIDN Skrev:Jeg var inde med vilddyret til første service (300 km) det måtte jeg slippe 534 kr for.....noget dyrere end jeg havde regnet med...men det er måske meget nornalt?
Jeg mener mine 2 første eftersyn hver kom på 495 kr. Der var dog ingen reservedele, hvilket kan trække op i dit tilfælde.
Og Strandvejen er muligvis heller ikke det billigste område i landet Blink med øjet
(Mit værksted ligger på Hillerødgade, Nørrebro)
Svar
#3
Jeg er jo hardcore, når det gælder vinterkørsel. Big'en for lov at køre lige til der ligger is på vejene og først der, tager jeg SI'en, da den er nemmere at styre på isglatte veje. Sidste vinter, kunne jeg ikke køre 1½-2 mdr på BiG'en, så det var træls Smil.
Hernede sparer de jo på snerydning, så det er ikke altid sjovt at køre på 2hjul.

Jeg overvejer at investere i nogle pigdæk til BiG'en(pris 5-600 kr stykket) og et par luffer, Smil til styret.
Luffer.
Svar
#4
RIDN Skrev:Ja nu er vinteren jo på vej og jeg håber da at jeg vil kunne fortsætte med at køre på min agility rigtig længe endnu....vil så nødigt sætte min fod i en HT-bus igen :wink: Men hvordan er det med vinterkørsel...kan det overhoved lade sig gøre? Jeg er ikke nervøs for kulden da jeg har en god/varm MC-dragt men bliver det for glat? Er der nogen erfaringer med vinterkørsel? Hvis jeg køre en lille omvej kan jeg køre på hovedvej hele vejen til jobbet...er ikke sikker på at de ca 6km af turen på øde landevej bliver ryddet for sne...... Fortvivletcooter:
Jeg var inde med vilddyret til første service (300 km) det måtte jeg slippe 534 kr for.....noget dyrere end jeg havde regnet med...men det er måske meget nornalt?
Indtil for et år siden kørte jeg salt og sneplov, kl. 4 om morgenen var det ud gennem driverne ned til sneploven eller saltbøssen der stod 13 km fra mit hjem, så alt kan lade sig gøre, hvis bare man kører forsigtigt.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#5
Jps Skrev:Jeg overvejer at investere i nogle pigdæk til BiG'en(pris 5-600 kr stykket) og et par luffer, Smil til styret.
Luffer.
Der var en, der nævnte nogle el-luffer forleden. Nogen der ved, hvor man finder dem?
De andre her kan dog også være en god investering. I meget stor grad er det jo vind og vand, der køler ned, og inde i de her, kan man vel have et par gode lammeskindsluffer, der så ikke behøver at være vandtætte.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:De andre her kan dog også være en god investering. I meget stor grad er det jo vind og vand, der køler ned, og inde i de her, kan man vel have et par gode lammeskindsluffer, der så ikke behøver at være vandtætte.

A tøws ik at vi får mails mere nor der svares på indlæg?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Generel Fejl

Could not insert new word

DEBUG MODE

INSERT IGNORE INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_common) VALUES ('andre', 0), ('behøver', 0), ('det', 0), ('dog', 0), ('får', 0), ('gode', 0), ('grad', 0), ('have', 0), ('inde', 0), ('indlæg', 0), ('investering', 0), ('køler', 0), ('lammeskindsluffer', 0), ('mails', 0), ('man', 0), ('meget', 0), ('mere', 0), ('nor', 0), ('også', 0), ('par', 0), ('stor', 0), ('svares', 0), ('tøws', 0), ('vand', 0), ('vandtætte', 0), ('vel', 0), ('vind', 0), ('være', 0)

Line : 234
File : functions_search.php

og hva er det?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#8
Lund Skrev:Generel Fejl

Could not insert new word

DEBUG MODE

INSERT IGNORE INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_common) VALUES ('andre', 0), ('behøver', 0), ('det', 0), ('dog', 0), ('får', 0), ('gode', 0), ('grad', 0), ('have', 0), ('inde', 0), ('indlæg', 0), ('investering', 0), ('køler', 0), ('lammeskindsluffer', 0), ('mails', 0), ('man', 0), ('meget', 0), ('mere', 0), ('nor', 0), ('også', 0), ('par', 0), ('stor', 0), ('svares', 0), ('tøws', 0), ('vand', 0), ('vandtætte', 0), ('vel', 0), ('vind', 0), ('være', 0)

Line : 234
File : functions_search.php

og hva er det?


Er vist blevet ordnet. Smil
Svar
#9
Suk ! ja så skal man til at pløje gennem det møjvejr hver morgen og aften igen... Græder
Og de har det jo med at smide salt ligeså snart det nærmer sig frysepunktet, så folk kan køre lige stærkt hele året rundt... :roll:

Se hvordan min Zip ser ud når der rigtig bliver gået til den med salten :

http://www.rprhosting.dk/photoblog.dk/al...5_1553.JPG
http://www.rprhosting.dk/photoblog.dk/al...5_1552.JPG

Ledninger og stik bagved skjoldene skal dælme have en tur med fedt, hvis man skal undgå at det bliver ædt op af salt. Fx. gik min alarm pludselig igang mens jeg kørte på vej til job og jeg kunne self. ikke slukke den fordi der var ætset en ledning over og alarmen troede det var et tyveriforsøg... Griner Og da jeg lige havde fikset alarmen, så gik tændingslåsen fordi salten havde ædt en ledning på bagsiden af låsen.

/Energy, der hader salt på vejen... Ond
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:Se hvordan min Zip ser ud når der rigtig bliver gået til den med salten :

http://www.rprhosting.dk/photoblog.dk/al...5_1553.JPG
http://www.rprhosting.dk/photoblog.dk/al...5_1552.JPG

/Energy, der hader salt på vejen... Ond
Det ligner jo noget det har været efterladt 3 meter fra den absolutte højvandslinje ude ved vesterhavet under en god storm fra vest!

Har du et godt tip mht. god 'elektriker-fedt' ?

Jeg så noget "silikone"-spray hos Harald Nyborg i dag til ca. 20 kr. Der har nok mest været vand og/eller lugtfri 'peter-oleum' i.

WD-40 er vist heller ikke evigt-varende.
Svar
#11
walker1 Skrev:Har du et godt tip mht. god 'elektriker-fedt' ?

Jeg så noget "silikone"-spray hos Harald Nyborg i dag til ca. 20 kr. Der har nok mest været vand og/eller lugtfri 'peter-oleum' i.

WD-40 er vist heller ikke evigt-varende.

Du skal bruge noget trægt så det hænger ved, de tynde smøre-beskyttelsesmidler forsvinder i løbet af en styg vinter.
Kontaktfedt el. vaseline, er gævt, men i princippet kan al tyk klæbende masse bruges, sålænge det ikke går i forbindelse med kontaktflader og ledninger (el. salt), det gælder bare om at forsegle de åbne metalflader, så salten ikke kan gå igennem.
Vi bruger noget ganske alm. silikonefedt, som kan købes i bla. mc-forretninger og div. byggemarkeder. alm. smørefedt kan også bruges.
Svar


Forum spring: