Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp 1½ texas vil ikke starte/ fortsat
#1
Hej alle

Ja jeg kan stadig ikke få min Texas Free 50-4 til at starte.

Har prøvet alt?

Købte en ny karburator uden nogen virkning.
Skiftet CDI uden virkning.

Men har så af anden omvej, fået at vide at det kunne være tændingen, da det kunne være at noten var faldet ud?
Har skilt alt det løse af, men kan ikke få selve tændingshjulet af.
Når jeg kigger ind der hvor der muligvis skulle være en not, ser det da ud til at der mangler noget.

Er jeg helt gal af marcheret eller er jeg på rette vej.

Der er tænding på tændrør og der kommer benzin ned til cylinderen.

Mvh.

Ole
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
"Der er tænding på tændrør og der kommer benzin ned til cylinderen."

Er der kompression i cylinderen?

Har du evt. haft kæden af knasthjulet, og sat den forkert på?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Der er kompression på.
Og jeg har med vilje ikke rørt ved kæden, kun stillet ventilerne.

Mvh.
Ole
Svar
#4
(30-10-2010, 13:53)onielsen Skrev: Der er kompression på.
Og jeg har med vilje ikke rørt ved kæden, kun stillet ventilerne.

Mvh.
Ole

Du fik også taktet motoren inden du begyndte at stille ventiler, bare lige for at være sikker ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Ok. nu kommer du med et nyt begreb taktet, hvad betyder dette, mener du sat ventilerne så de står helt i bund.
Undskyld min uvidenhed, er vant til totakter, så det her med firetakter er rimeligt nyt for mig.

Mvh.

Ole
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(30-10-2010, 13:59)onielsen Skrev: Ok. nu kommer du med et nyt begreb taktet, hvad betyder dette, mener du sat ventilerne så de står helt i bund.
Undskyld min uvidenhed, er vant til totakter, så det her med firetakter er rimeligt nyt for mig.

Mvh.

Ole

Dreje svinghjulet for at stille motoren under kompression.

Tjek guiden her.

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=4377
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Hej igen

Har nu stillet ventilerne efter den udmærket guiede.

Men desværre igen forbedring.
Den slår ikke engang en lille prut.

Mvh.

Ole
Svar
#8
(30-10-2010, 15:51)onielsen Skrev: Hej igen

Har nu stillet ventilerne efter den udmærket guiede.

Men desværre igen forbedring.
Den ikke engang slå en lille prut.

Mvh.

Ole

Hvis den ikke har været taktet rigtigt ved første forsøg, så er der en chance for stempel har bøjet en ventil ved start forsøg.

Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
Ok

Prøver at taget dem ud og give dem et lille eftersyn.


Mange tak for hjælpen.

Mvh.

Ole
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg ville nok tage toppen af og tjekke alt så rigtigt ud, men husk at få knastkæden sat rigtigt igen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
Hej igen

Alt ser åbenbart ud til at det er ok.

Tænker på om det kunne være tændspolen, det er nok den eneste jeg ikke har udskiftet, men der er jo blå gnist på tændrøret, så det er det nok ikke.


Jeg afmonterede switchen i støttefoden, men har kørt hele sidste vinter uden, kan det være den der laver problemet?

Mvh.

Ole
Svar
#12
(30-10-2010, 16:40)onielsen Skrev: Hej igen

Alt ser åbenbart ud til at det er ok.

Tænker på om det kunne være tændspolen, det er nok den eneste jeg ikke har udskiftet, men der er jo blå gnist på tændrøret, så det er det nok ikke.


Jeg afmonterede switchen i støttefoden, men har kørt hele sidste vinter uden, kan det være den der laver problemet?

Mvh.

Ole


Nej, for hvis vi skal forholde os til, at der kræves:

Benzin
Luft
Kompression
Gnist

- for at skabe antændelse, så kan du jo godt udelukke sidestøttebenet, da den allerede gnister.

Kommer benzin+luft rigtig nok ned til tændrøret?

Hvis du har kompression og rigeligt med gnist, så må fejlen næsten være benzin eller luft - i forhold til at bare lave lidt motorlarm - ikke sagt at den vil køre eller kunne holde i tomgang, blot de fire ovenstående ting er i orden, men den burde kunne brumme når der bliver trådt på kickstarteren.


Mvh
Stig
Svar


Forum spring: