Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO PMX Sport (Hvilket Dysesæt?)
#1
Ændret overskriften, da det ikke længere kun drejer sig om kilerem og batteri.

Skal have en ny kilerem og et godt batteri til min PGO PMX Sport.

Hvilken kilerem? Tænkte selv på en Top Performances, men er nogle af de andre bedre?
http://speedline.dk/da/scooter/pgo-pmx-s...k-kilerem/

Hvilket batteri? Mit nuværende er et 3amp batteri, men vil gerne have et godt batteri, måske 5amp eller så noget.

Ændret overskriften, da det ikke længere kun drejer sig om kilerem og batteri.

Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Skal lige siges at et 3 ah. (standart) batteri er godt nok.
Har målt mit til at være 10,65 ampere timer, hvor der kun skal være 3 ampere timer..
Så du kan sagtens købe et standart.

dlj..
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar
#3
(26-10-2010, 19:19)dlj Skrev: Skal lige siges at et 3 ah. (standart) batteri er godt nok.
Har målt mit til at være 10,65 ampere timer, hvor der kun skal være 3 ampere timer..
Så du kan sagtens købe et standart.

dlj..

Vil stadig gerne have et bedre et.
Svar
#4
Forresten, vil gerne have en rem der holder lige så godt som den originale eller mere.

Eller er den originale den der holder længst? Eller hvad holder længst og til mest? Chance for større cylinder måske.
Svar
#5
Aner ikke noget med remmen, men kommer an på om du er lovlig eller ulovlig.

Og hvad skal du bruge et større batteri til? S¨å er det fordi du skal trække en masse strøm til ekstra tilbehør, som anlæg? Ellers har jeg ikke nogle problemer med et standart batteri.

dlj..
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(26-10-2010, 19:41)Cromatox Skrev: Forresten, vil gerne have en rem der holder lige så godt som den originale eller mere.

Eller er den originale den der holder længst? Eller hvad holder længst og til mest? Chance for større cylinder måske.
Den originale PGO-rem, er en Bando VS rem, og nok den bedste rem, uden kevlar, og holder næsten lige så godt som kevlarremme, uden at have den skavank, at kevlarremme fedter, indtil de bliver varme. Stage6 remmen og TP-remmen på siden, er nøjagtig den samme Bando-rem, som den "originale" PGO-rem - bare billigere Blink med øjet . Får du en hidsig maskine, bør du måske overveje en kevlarrem, som f.eks. Malossi X-Kevlar Belt. Fedteriet, er til at leve med, da det ikke tager mange minutter, før remmen er varm.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
(26-10-2010, 19:19)dlj Skrev: Skal lige siges at et 3 ah. (standart) batteri er godt nok.
Har målt mit til at være 10,65 ampere timer, hvor der kun skal være 3 ampere timer..
Så du kan sagtens købe et standart.

dlj..
Målløs Hvordan, er du kommet frem til, at dit 3Ah batteri yder 10Ah?

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
(26-10-2010, 20:02)kragen Skrev: Målløs Hvordan, er du kommet frem til, at dit 3Ah batteri yder 10Ah?

Ja det kunne være interessant at få at vide Grin

 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#9
Det er målet med det fineste apparat som vi "legede" med ude på skolen. Jeg kunne heller ikke forstå det selv, fordi det var bedre end kammeraternes biler, har efterfølgende målt og den igen, og er kun ændret fra 10,65-10,63 så batteriet og måleinstrumentet fejler heller intet.

Så batteriet kan konkluderes til at være fyldt op.

dlj..
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har billeder af det, skal da lige finde dem.. Smil
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar
#11
(26-10-2010, 19:48)dlj Skrev: Aner ikke noget med remmen, men kommer an på om du er lovlig eller ulovlig.

Og hvad skal du bruge et større batteri til? S¨å er det fordi du skal trække en masse strøm til ekstra tilbehør, som anlæg? Ellers har jeg ikke nogle problemer med et standart batteri.

dlj..
Et batteri med flere amperetimer, og måske vigtigere, med flere "koldstartampere, giver skam god mening. Der skal ikke megen kulde til, før batteriet ikke yder maks, men ligger på noget nær halv styrke. Batteriet bliver opladet med noget i retning af 1 ampere, så det er en stakket ekstra frist man får, hvis man kobler en masse udstyr til batteriet. Det er et startbatteri, der sidder på en knallert, så det er ikke beregnet til, at blive belastet konsrant, som f.eks. de batterier, der sidder i en elektrisk gaffeltruck eller elektrisk kørestol.

Gå ind på f.eks.:
http://www.scooterparts.dk/group.asp?gro...56&lang=se

og find det Nitro gel batteri med flest amperetimer OG koldstartampere, du har plads til i batterikassen, og køb dig en Ctek mc-lader, så batteriet hele tiden er fuldt opladet. Malker du det helt fladt et par gange, kan du nemlig smide batteriet væk. Det vil så ikke mere, kunne holde på strømmen. Et par længere forsøg med elstarteren er nok til, at batteriet er næsten fladt, og det vil så tage dig en længere tur på 4-6 timer, før generatoren har ladt det helt op igen.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Her ses der hvad og hvordan det skal være Smil
   
   
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar


Forum spring: