Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 480
Tråde: 31
Tilmeldt: Sep 2009
Problemet med at min scooter spruttede er løst, det så ud til at det var tændrøret der trængte til en udskiftning.
Nu skal jeg bare ordne problemet med min forbremse, sætte koblingsklokke, benzinfilter og bremsebakker på og få købt et nyt batteri og et sæt originale ruller.
Svar: 480
Tråde: 31
Tilmeldt: Sep 2009
06-01-2011, 19:16
(Dette opslag var sidst ændret: 06-01-2011, 19:16 af Cromatox.)
Så er der købt et 12 volt 6 Ah Nitro Batteri
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=53160
Målene passede meget godt i forhold til det standard batteri som har 3 Ah, men det nye er noget højere, men det passer perfekt hvis jeg bare fjerner svampen, som er det jeg gør.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(06-01-2011, 19:16)Cromatox Skrev: Så er der købt et 12 volt 6 Ah Nitro Batteri
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=53160
Målene passede meget godt i forhold til det standard batteri som har 3 Ah, men det nye er noget højere, men det passer perfekt hvis jeg bare fjerner svampen, som er det jeg gør.
Dobbelt så mange amperetimer, og 130 amp. ved koldstart, mod de ca. 30, du havde på det gamle - det bør kunne mærkes
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 480
Tråde: 31
Tilmeldt: Sep 2009
(06-01-2011, 19:44)kragen Skrev: Dobbelt så mange amperetimer, og 130 amp. ved koldstart, mod de ca. 30, du havde på det gamle - det bør kunne mærkes
Ja, det bliver godt at kunne bruge elstarteren igen
Svar: 480
Tråde: 31
Tilmeldt: Sep 2009
10-01-2011, 18:14
(Dette opslag var sidst ændret: 10-01-2011, 18:15 af Cromatox.)
Hej, min scooter kører virkelig dårligt når den er kold, kan kun give 1/4 gas i starten og så længere jeg kører jo mere gas kan jeg give. Nogen gange kunne den stadig sprutte selvom jeg havde kørt 5 kilometer eller mere.
Tænker på om det ikke kunne være automatchokeren? Hvad kunne det ellers være?
Den kører helt fint når den først er blevet godt varm.
Er der en måde man kan teste om det er den?
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(10-01-2011, 18:14)Cromatox Skrev: Hej, min scooter kører virkelig dårligt når den er kold, kan kun give 1/4 gas i starten og så længere jeg kører jo mere gas kan jeg give. Nogen gange kunne den stadig sprutte selvom jeg havde kørt 5 kilometer eller mere.
Tænker på om det ikke kunne være automatchokeren? Hvad kunne det ellers være?
Den kører helt fint når den først er blevet godt varm.
Er der en måde man kan teste om det er den?
Du kan afmontere autochokeren, og sætte et par ledninger direkte fra chokeren til batteriet. Så kan du sætte dig pænt ned, og holde øje med, om nålen i autochokeren går stille og roligt frem og tilbage, når du tilslutter og afbryder strømmen. Der kan godt gå et par minutter .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 480
Tråde: 31
Tilmeldt: Sep 2009
(10-01-2011, 19:50)kragen Skrev: Du kan afmontere autochokeren, og sætte et par ledninger direkte fra chokeren til batteriet. Så kan du sætte dig pænt ned, og holde øje med, om nålen i autochokeren går stille og roligt frem og tilbage, når du tilslutter og afbryder strømmen. Der kan godt gå et par minutter .
Men batteriet er jo ikke så godt længere, det er dødt. Får et nyt i slutningen af ugen.
Hvordan fungere autochokeren? Hvordan ved den at den skal slå fra? Er der en temperatur måler eller så noget?
Svar: 480
Tråde: 31
Tilmeldt: Sep 2009
Kan man kører uden den? Altså frakoble den, men hvad kan der så ske? Bliver den bare svær og starte?
Kører den over batteriet eller over generatoren ligesom lyset?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(11-01-2011, 23:56)Cromatox Skrev: Kan man kører uden den? Altså frakoble den, men hvad kan der så ske? Bliver den bare svær og starte?
Kører den over batteriet eller over generatoren ligesom lyset?
Den kan godt være svær at starte uden choker, især i denne kolde tid.
Ivecar plus 2023.
Svar: 480
Tråde: 31
Tilmeldt: Sep 2009
12-01-2011, 00:18
(Dette opslag var sidst ændret: 12-01-2011, 00:20 af Cromatox.)
(12-01-2011, 00:08)Jps Skrev: Den kan godt være svær at starte uden choker, især i denne kolde tid.
Men den er svær at starte i forvejen og tror den drukner i benzin indtil chokeren slår fra når den er varmet op. Kører dårligt med choker, kan ikke give særlig meget gas før den er varmet op.
Jeg tænkte på om det kunne være den skal af og lige gøre et eller andet? Ved ikke hvad.
Men hvis først sådan nogle symtoner begynder at vise sig, så er den vel færdig? Så må jeg jo købe en ny.
Uoriginal
http://speedline.dk/da/scooter/choker-au...-nk200-05/
Original
http://speedline.dk/da/scooter/automatch...-01517-00/
Vil selvfølgelig helst gerne have den originale, men den Uoriginale ser ud til at se meget ens ud og burde nok passe og den koster under the halve.
Så tror du jeg kan købe uoriginal og kan det svarer sig at slå automatchokeren fra, fordi den ikke virker ordenligt alligevel? Skal siges den også ryger rimelig meget, så er sikker på der kommer for meget benzin.
Og kører den over batteri eller generator?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
|