Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stealth begrænsning
#1
Hej folkens, jeg har en Gecanto Stealth, der er fra 2008 og har kørt lovlig 8000km. Kører ca 60 med mig på, 105kg.
En 45 knallert.
Vil gerne pille begrænsningen af, men har aldrig rodet med en 4takter. Synes lyden er kedelig, optrækket er jævn og kedelig, og sidestillingen er SÅ skod.
Sidder der bare en skive ved rullerne der skal fjernes? eller skal der mere til?
Hvormeget vil den få ekstra? Altiå kun ved fjærnelsen af skiven?

Har også en Derbi Padock, der larmer, ryger blåt, og hiver a helvedes til, nøj den er sjov at køre ;-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nej der er kun en skive og ikke andet, bortset fra at du kan skifte cpi til en ubegrænset.
Husk den eneste cpi du kan bruge er den fra Protuna.
Svar
#3
CPI = CDI Blink med øjet

CPI er en scooter Smil
CDI er Capacitor Discharge Ignition.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Ja, ud med hele CPI, så er hele begrænsningen væk!. Grin

Svar
#5
Okey, takker for svarene, hvad gør den der cpi? ka læse det noget med gnist, men giver den større gnist? og giver det mere fart?
Nogen der ved hvormeget det vil hjælpe på farten?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(26-10-2010, 09:17)Aragorn30 Skrev: Okey, takker for svarene, hvad gør den der cpi? ka læse det noget med gnist, men giver den større gnist? og giver det mere fart?
Nogen der ved hvormeget det vil hjælpe på farten?

Det hedder en CDI, og ikke en cpi Blink med øjet

Det er afløseren for de gamle "kniksere" eller platiner, der styrede tændingstidspunktet på de gamle knallerter, og som man skulle indstille med "håndkraft". Det sker nu automatisk i en CDI. Det har den store fordel, at tændingstidspunktet løbende kan ændres, afhængig af belastning og fart. Samtidigt, kan man programmere CDI'en til, at "lukke af" for strømmen til tændspolen ved et bestemt omdrejningstal, enten for at skåne motoren, eller for at drosle hastigheden. Det er dog ikke alle CDI'er, der har varierende tændingstidspunkt, så hvis du skal have en "åben" CDI, der er begrænset ved et højere omdrejningstal, skal du kigge efter en, der også har "advanced timing".

Såfremt, din maskine ikke på lige vej, kan komme op på de omdrejninger, hvor CDI'en lukker for strømmen, vil en "åben" CDI ikke hjælpe på tophastigheden. Det kan du teste ved, at køre ned af en bakke, og se på speedometeret, når CDI'en slår fra. Hvis du ikke kan få maskinen op på samme fart på lige vej, hjælper en "åben" CDI ikke. Men en, med varierende tændingstidspunkt, vil dog alligevel kunne give dig både bedre optræk, og lidt højere topfart.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
A haaa, se det er til at forstå ;-)

Jeg takker for det ekstrem detaljeret svar ;-)
Svar
#8
Hvis jeg kører hurtigere nedadbakke, end jeg kan på lige vej, så vil en anden CDI ikke hjælpe?

Skal bare lige høre om jeg fattede pointen, kragen. Rullende øjne
Svar
#9
(26-10-2010, 13:24)Mnc Skrev: Hvis jeg kører hurtigere nedadbakke, end jeg kan på lige vej, så vil en anden CDI ikke hjælpe?

Skal bare lige høre om jeg fattede pointen, kragen. Rullende øjne
Yep, næsten ! Blink med øjet

Lad os antage, bare som eksempel, at din CDI er begrænset ved 7.800 o/m, og det svarer til en topfart på 70 km/t. Hvis motoren kun kan trække dig og maskinen med maks. 7.000 o/m på lige vej, og 55 km/t, så hjælper det ikke meget, at "fjerne" begrænsningen ved de 7.800 o/m, da du så kun vil komme op på det "kritiske" omdrejningstal, når du kører ned af en stejl bakke, eller har kraftig medvind. Nogle få, cutter dog lige omkring maksfarten på lige vej, og i så fald, kan det give lidt, med en åben CDI. Det er derfor, jeg foreslår, at man tjekker tidspunktet/farten, hvor den slår fra, ned af bakke. Hvis man mærker, at den jævnligt cutter, når man kører bare med lidt medvind, behøver man dog ikke kravle op på en bakke først Griner . Det kan dog under alle omstændigheder "betale sig", at investere i en CDI, med variabel tændingsregulering, hvis man vil have lidt bedre og behageligere acceleration, og i bedste fald et par km/t mere.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Wow en over nakken for at skrive forkertGræderGræder
Svar


Forum spring: