Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til montering af cykelcomputer på scooter
#1
Hej efter at have ledt forgæves efter en guide til at montere cykkelcomputer på en pgo pmx scooter er jeg nød til at spørge her !

Problemet er at få monteret den del der skal sidde i hjulet ,,,, Hvad gør i ?

og hvilket mærke er nemmest/bedst at montere?


Mvh
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(25-10-2010, 14:35)diller Skrev: Hej efter at have ledt forgæves efter en guide til at montere cykkelcomputer på en pgo pmx scooter er jeg nød til at spørge her !

Problemet er at få monteret den del der skal sidde i hjulet. Hvad gør i ?

og hvilket mærke er nemmest/bedst at montere?
Mvh


Du skal finde en passende magnet der kan sidde i fælg kanten og bruge f.eks. Locktite, så den sidder fast. Derudover skal føleren sidde ca 1-1½ cm fra magneten, når de passere hinanden. Jeg har brugt en magnet, fra et køkkenskab til Big'en. Smil

Og jeg købte en Cykelcomputer til en 50'er i Jem og Fix. Den virker fint på Big'en. Men husk at det skal være med ledning, da de trådløse bliver forstyrret af elsystemet (stråling, eller noget i den stil Grin ).

Magnet på fælg.

Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Tak for svar, det er jo ligetil når man kan lime en magnet på fælgen.

Den før omtalte cykkelcomputer fra jem&fix har de ikke i min afdeling.

Så jeg har kikket på denne htcykkelcomputer Thansen

Nogen der har erfaring med den ?

Svar
#4
(26-10-2010, 15:37)diller Skrev: Tak for svar, det er jo ligetil når man kan lime en magnet på fælgen.

Den før omtalte cykkelcomputer fra jem&fix har de ikke i min afdeling.

Så jeg har kikket på denne htcykkelcomputer Thansen

Nogen der har erfaring med den ?

Selvfølgelig har de en cykelcomputer i Jem og fix. Den hedder CSI og/eller Greenfield. Jeg har dem begge.
[Image: album_pic.php?pic_id=589]

Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Ja jem&fix her i Haderslev har ikke cykkelcomputer til salg,
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(26-10-2010, 21:46)diller Skrev: Ja jem&fix her i Haderslev har ikke cykkelcomputer til salg,
Hvad med Føtex, Bilka eller en cykelhandler?

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Hejsa, så fik jeg købe cykkelcomputer ved jem&fix i nabobyen Vojens, en csi til 54,95.

min lokale cykkelhandler har handler jo også med dem, men den billigste de havde kostede 169,95!
Der skulle vel ikke være nogen der kender omkredsen på mit hjul ? (pgo pmx)

mvh
Svar
#8
(27-10-2010, 12:17)diller Skrev: Hejsa, så fik jeg købe cykkelcomputer ved jem&fix i nabobyen Vojens, en csi til 54,95.

min lokale cykkelhandler har handler jo også med dem, men den billigste de havde kostede 169,95!
Der skulle vel ikke være nogen der kender omkredsen på mit hjul ? (pgo pmx)

mvh

Står på dækket Blink med øjet

Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Og brug denne guide til at indstille cykelcomputeren:
http://www.stalkerzone.dk/html/dk/daek.php

Du skriver f.eks. 120-70-12 så kommer der et tal frem (1485), og det skal tastes ind på Cykelcomputeren. Så viser den, den rigtige hastighed.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Er det ikke muligt, på den cykelcomputer, at taste omkredsen direkte ind i mm eller cm?

En beregning på grundlag af dækstørrelsen, er nemlig ikke særlig præcis.

Den mest præcise måde, at beregne omkredsen på er, at tegne en kridtstreg ned på dækket og videre på asfalten. Så sætter man sig op på knallerten, og får en til at skubbe sig og knallerten langs en lige kantsten, indtil kridtstregen på dækket har roteret f.eks. 10 gange. Så laver man et kridtmærke på asfalten, og måler afstanden mellem de to kridtmærker på asfalten, og dividerer med 10.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
(27-10-2010, 12:49)kragen Skrev: Er det ikke muligt, på den cykelcomputer, at taste omkredsen direkte ind i mm eller cm?

En beregning på grundlag af dækstørrelsen, er nemlig ikke særlig præcis.

Den mest præcise måde, at beregne omkredsen på er, at tegne en kridtstreg ned på dækket og videre på asfalten. Så sætter man sig op på knallerten, og får en til at skubbe sig og knallerten langs en lige kantsten, indtil kridtstregen på dækket har roteret f.eks. 10 gange. Så laver man et kridtmærke på asfalten, og måler afstanden mellem de to kridtmærker på asfalten, og dividerer med 10.

Ikke det jeg ved af, med hensyn til mm/cm. Men den første "computer" jeg satte på for en del år siden efterhånden, der brugte jeg et stofmålebånd og skrev det tal ind Grin.

Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Mange Tak for hjælp, jeg får tid til at montere i morgen, det er rart at kunne få så meget info her på siden inden man selv går igang med at dumme sig....

Mvh
Svar


Forum spring: