Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco- for meget benzin
#1
Hej BS har en giantco sprint som får alt for meget benzin, det virker bare mærkeligt da den er helt std med begrænsninger og kører med dyse 85 hvilket også er std, tændrøret er kulsort. Luftskruen er 2 omgange ude, har prøvet at dreje den lidt frem og tilbage, hjælper ikke rigtigt. Den kan godt køre med halv gas, hvis jeg så gir den fuld gas vil den gerne køre lidt men så dør den lidt ud stopper op, kører lidt videre, stopper op, osv osv. indtil den til sidst går ud, kan sagtens starte den bagefter men den gør bare det samme.
Hvad kan der være galt? På forhånd tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvor gammel er den?
Hvad er der blevet serviceret på den?
Hvornår har den sidst fået eftertjekket vintiler? (Her ville jeg nok starte, hvis dette ikke er blevet gjort for nyligt).


Mvh
Stig
Svar
#3
Den er fra 2007, og har gået lidt over 2500 km.
Den har været til 1000km service i thansen, men det er ved at være 2 år siden.
Ved ikke om de stiller ventiler ved 1000km service? hvis ikke, er det aldrig blevet gjort Smil
Svar
#4
(24-10-2010, 21:31)Alexdk Skrev: Den er fra 2007, og har gået lidt over 2500 km.
Den har været til 1000km service i thansen, men det er ved at være 2 år siden.
Ved ikke om de stiller ventiler ved 1000km service? hvis ikke, er det aldrig blevet gjort Smil

Så er det nok dér du skal starte. Link: 4-takt ventil justering.

Svar
#5
(24-10-2010, 21:48)SLK Skrev: Så er det nok dér du skal starte. Link: 4-takt ventil justering.
Og når du nu alligevel skal have beskidte fingre, så rens, eller udskift, dit luftfilter, og tjek, at luftslangen ikke er klemt flad nogen steder.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så har jeg været ude i thansen efter søgerblade, og de havde desværre kun et sæt hvori der er 0.05 og 0.10 mm kan jeg bruge en af dem, har bare set at de fleste stiller dem til 0.08?
Svar
#7
(26-10-2010, 13:35)Alexdk Skrev: Så har jeg været ude i thansen efter søgerblade, og de havde desværre kun et sæt hvori der er 0.05 og 0.10 mm kan jeg bruge en af dem, har bare set at de fleste stiller dem til 0.08?

Gå efter >= 8, altså så tæt på som muligt, eller lidt over.

Kort version; brug 0.10mm.
Svar
#8
Nu er ventilerne stillet til 0.10mm men ingen ændring i motorgang, prøvede at tjekke ventilerne efter jeg havde stilled dem første gang og den øverste ventilskrue sad fast på ventilen, og blev nød til at træde et par gange i kickstarteren før den ville gå løs.
Den oser helt vildt ud af udstødningen og hvis man sætter hånden tæt på udgangen blir ens hånd helt sort, jeg gir sku snart opKed af det
Svar
#9
Den ene slange som går nede fra bunden af kickstarterskjoldet og hen på stellet er flækket, men det har vel intet at sige? Ved at på en 2 takst sidder der også sådan en slange ved kickstarterskjoldet men den kan sagtens fjernes uden problemer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Og ingen af de andre luftslanger er utætte eller klemt sammen, udover den som sidder nede ved kickstarter skjoldet som er flækket, mhs til den øverste ventil så er der samme afstand fra ventil til skrue altså 0.10mm selvom den sidder fast og jeg bliver nød til at træde i kickstarteren nogle gange før den går løs, øv hvor den driller den ryger sku snart til skrot.
Svar
#11
Sorry for min spam, men den gamle ventilskrue og møtrik var i stykker møtrikken sad fast på skruen var ude i thansen efter en ny ventilskrue men den var både lidt kortere og kontakfladen nede ved ventilen var mindre bred en den som sidder i original, kørte så ud til thansen igen med den originale ventilskrue ( den som sad i scooteren fra ny ) og den nye jeg havde købt, og de var enig i at den både var lidt kortere og havde en mindre kontaktflade.
Nå men fik dem så til at bestille den "rigtige" hjem, men da jeg kom derud var den helt magen til den anden som er for lille. De kan ikke få en ventilskrue hjem som er magen til den som sad i scooteren fra ny, ved ikke om det kan gøre det?
Svar
#12
100 views siden min sidste besked.. :S Ingen der vil hjælpe?
Svar


Forum spring: