Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp 1½ år gammel texas vil ikke starte
#1
Hej alle.

Har en texas 50/4 free i ca 1½ år hvor den har kørt lidt forskelligt op og ned.

Jeg har fjernet ringen, hvorved jeg fik den op på 48 km, men så er det bare gået ned af bakke.
Forleden dag skulle en af mine drenge låne den til en lille tur, han kom ca 3 km frem da den gik i stå,
kan ikke få den i gang igen?

Har renset karburator, tanken og skiftet til nyt tændrør.
Indstillet karburator og ventiler efter standard normer.
Det ser ud som om der ikke kommer benzin videre i motoren, men karburatoren er fuld hver gang?

Har måske en ide om det kan være c.d.ien der er kaput?

Kan i hjælpe med dette problem da jeg er meget afhængig af scooteren da jeg har 10 km til arbejde og ingen offenlige transport midler jeg kan benytte.

MVH

En mand i mindre panik

Ole
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
PS.

Har også skiftet gasmembran ,nyt tændkabel og benzin filter.

MvH Ole
Svar
#3
Hej og velkommen til Billig-Scooter.dk

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=5327

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en privat besked.

-----------------------------------------
-----------------------------------------

Siden du mistænker CDI'en, hvordan står det så til med gnisten fra tændkablet?
Gnister den med min. 1 cm fra stel så tror jeg ikke det er CDI'en.

Du mistænker også at der ikke komme benzin videre fra karburator. Prøv herefter at sætte et tørt tændrør i - uden tændrørshætte / tændkabel, og træd et par gange på kickstarteren. Skru tændrøret ud og se om det er væddet med benzin.


Mvh
Stig
Svar
#4
Hej Stig

Tak for svaret jeg skal nok huske, at skrive efter jeres normer.
Jeg går lige ud og prøver dine forslag.

Mvh
Ole
Svar
#5
Hej igen.

Har lige prøvet dine forslag.

Der er tænding på tændrøret, så meget power at jeg selv fik et slag over fingrene.

Angående benzin på tændrøret, ser det helt anderledes ud, der er ikke så meget som en dråbe på.

MVH.
Ole
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(24-10-2010, 15:02)onielsen Skrev: Hej igen.

Har lige prøvet dine forslag.

Der er tænding på tændrøret, så meget power at jeg selv fik et slag over fingrene.

Angående benzin på tændrøret, ser det helt anderledes ud, der er ikke så meget som en dråbe på.

MVH.
Ole

Ha ha Griner
Havde du pølserne på hætten/kablet ? Griner

Ej, det skulle SLK måske have skrevet du ikke burde Blink med øjet Griner
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#7
(24-10-2010, 15:02)onielsen Skrev: Hej igen.

Har lige prøvet dine forslag.

Der er tænding på tændrøret, så meget power at jeg selv fik et slag over fingrene.

Angående benzin på tændrøret, ser det helt anderledes ud, der er ikke så meget som en dråbe på.

MVH.
Ole


Hvad hvis du tager hånden og dækker helt tæt foran studsen (der går ned til cylinder) - mærker du så et kraftigt sug, når du trækker på kickstarter samtidig?

Hvis ja, så må du gå i gang med at fejlfinde på karburatoren.
Membranen under toplåget er nok den hyppigste årsag til fejl. Det skal være 100% tæt.

Lidt billeder: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=70


(24-10-2010, 15:35)Jep123 Skrev: Ha ha Griner
Havde du pølserne på hætten/kablet ? Griner

Ej, det skulle SLK måske have skrevet du ikke burde Blink med øjet Griner


Nu skrev jeg jo intet om at han skulle holde en ledning i hånden, hvor jeg efterspørger en gnist på mindst 1 cm. (Tommelfingerregel: 1 cm gnist = 10.000 volt)
De fleste burde være klar over risiko for stød i sådanne et tilfælde.

Mvh
Stig


Svar
#8
Lidt offtopic.

Jeg kan skrive under på, det gør nas at få stød på en knallert. Som ny knallertejer i 72, blev jeg lokket til at holde kablet/hætten, så jeg fik et ordentligt rap over fingrene, da en "kammerat" trådte på kickstarteren Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Hvis der er benzin i karburatoren og det ik kommer videre, så kunne det tyde på at din svømmer ventil ik åbner/hænger.
Måden jeg tjekker svømmeren på, er på følgende måde. Afmontere og tømmer karburatoren for benzin og sætter en stump benzinslange på benzinstudsen. Hvis du vender karburatoren på¨hovedet og du ik kan puste luft igennem, så sidder der skidt i svømmerventilen og den åbner ikke.
For at løse det, står den nu på rensning af karburatoren...

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej alle.

Der er sug på motoren, når jeg dækker hullet ved indsugningen, så den er ok.
Svømmeventilen var rigtig nok tilstoppet, men det hjalp desværre ikke på problemet.

Jeg stopper denne gang, har nu været i gang siden i morges.

Så mange tak for hjælpen, vender tilbage, når jeg har løst problemet, til gavn for andre med samme problem.


Mvh.
Og mange tak.
Ole
Svar


Forum spring: