Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvordan øger man nemmest benzin tilførsel ?
#1
Agilttyen er begyndt at drille igen ved fuld gas. Giver man fuld gas igennem længere tid, dør motoren som om man drejede nøglen. Slipper gassen lidt og så kommer den stille igen. Har tjekket alle vakum og benzin slanger igennem, renset karburatoren, tjekket benzin låget og skiftet flter men det hjælper ikke. Jo mindre benzin der er i tanken, jo større bliver problemet.
Tændrøret ser ud som det skal så umiddelbart får den den rigtige mængde luft/benzin.

Ville det f.eks hjælpe at sætte en større vakumpumpe på, fra en 125cc, eller har de samme størrelse ?

Har også overvejet at sætte en lille benzinpumpe på (med tilbageløb osv), men den er ret svær finde til en rimelig pris.

Nogen som har en "nem/billig" løsning på problemet ? Ville større slanger f.eks hjælpe ?

Mvh,
Havoc
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvad med en manuel hane med en stor indvendig diameter og eller lave en stor studs direkte på tanken og så store slanger Grøn grin Du kan måske finde en benzinpumpe fra en halvstor bådpåhængsmotor (10-40 hk), de er dog vakumstyrede Fortvivlet
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#3
Det kan være noget så simpelt, som vakuum i tanken pga. tilstoppet udluftningskanal ved benzindækslet, eller et dæksel, der er monteret 180 grader forkert. Prøv, at tage benzindækslet af, og se, om det hjælper. Skift evt. det filterrør, der sidder på benzinhanen inde i tanken.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
(22-10-2010, 06:08)kragen Skrev: Det kan være noget så simpelt, som vakuum i tanken pga. tilstoppet udluftningskanal ved benzindækslet, eller et dæksel, der er monteret 180 grader forkert. Prøv, at tage benzindækslet af, og se, om det hjælper. Skift evt. det filterrør, der sidder på benzinhanen inde i tanken.

Har tjekket dæksel. Troede faktisk kun der var benzinfilter på slangen. Tømmer tanken idag og ser om det er vakumhanens filter der er ved at være stoppet.

Edit: Har ikke fået kigget på det endnu, vender tilbage med svar når jeg har.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#5
Benzinhanen fejlede heller ikke noget. Filteret var en smule beskidt men ikke meget og det hjalp ikke at rense det.

Besluttede mig for at jeg ville prøve den originale karburator det virkede tilgengæld. Naraku's havde en #95 dyse i, og startede med en #100 i den originale. Umiddlebart er scooteren hele vejen igennem blevet bedre. samme træk og fart, men gasresponsen er der med det samme (Der er heller ikke nogen accelerations pumpe på Naraku's) og den cutter heller ikke i toppen. Skal dog ha den dyset ordentligt ind imorgen (hoveddysen) og nålen skal nok også rykkes en tand, da den hoster lidt i mellemgassen.

Men så ved man da det til næste gang Smil En 24mm karburator med K&N filter er åbenbart for stor til 89ccm, med mindre man også øger benzin tilførslen.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: