Søg Garagen Hej Gæst! Register

Langsom efter kilremsskift, Giantco Venus.
#1
Kilremmen sprang på min Venus. Jeg skiftede den ud og skiftede på samme gang ruller (original fra THansen). Efter det gik den 10 km/h langsommere og føltes langsommere i optræket. Men efter en 10 km var det som noget løsnede og den gik normalt igen - intil jeg stoppede og så startede igen. Så var den langsom igen. Men efter mer kørsel blev den mere og mere hurtig, til den efter måske 150 km kørte normalt igen. Efter 200 km røg remmen i stykker igen. Hvad er der galt!? Har også skiftet hele variatorn ud og også koblingen for det ikke skal være løgn, men den kører stadigvæk langsomt. Så hvad kan det så være? Forstår det slet ikke..? Taksom for svar!
Man er aldrig for gammel til at lære nye ting.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(20-10-2010, 11:33)kenigen Skrev: Kilremmen sprang på min Venus. Jeg skiftede den ud og skiftede på samme gang ruller (original fra THansen). Efter det gik den 10 km/h langsommere og føltes langsommere i optræket. Men efter en 10 km var det som noget løsnede og den gik normalt igen - intil jeg stoppede og så startede igen. Så var den langsom igen. Men efter mer kørsel blev den mere og mere hurtig, til den efter måske 150 km kørte normalt igen. Efter 200 km røg remmen i stykker igen. Hvad er der galt!? Har også skiftet hele variatorn ud og også koblingen for det ikke skal være løgn, men den kører stadigvæk langsomt. Så hvad kan det så være? Forstår det slet ikke..? Taksom for svar!
Køb dine ruller, styr og remme et andet sted - og i en bedre kvalitet ;-).

Mål efter, om remmen har de korrekte mål. Husk, at få remmen helt i bund i de bagerste remskiver, når du monterer den. jeg går ud fra, at vario og kobling er monteret korrekt, og at du ikke også har sat kraftigere trykfjeder i koblingen.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Ok, kan godt se det med at THansen ikke har den bedste kvalitet - men at remmen springer efter 200 km må jo betyde at der er noget rivende galt. Tingen er monteret på den rigtige måde og er helt standard. Blir dog lidt osikker på om remmen var HELT i bund, når jeg monterede den. Har det en stor betyding? Tænkte at om bare remmen nåde om variatorn, så var det godt nok. Skulle det hjælpe at skille det ad igen, og så montere remmen og se til at den er helt i bund ved koblingen?
Man er aldrig for gammel til at lære nye ting.
Svar


Forum spring: