Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny Kymco-ejer
#1
Jeg har for 1 mrd sid siden erhvervet mig en Kymco Agilty, jeg har ingen problemer haft overhoved og er rigtig glad for købet. Det eneste er at man jo godt kan få lidt ondt af maskinen når den nu så gerne vil køre lidt stærkere :wink: men nu er jeg jo helt på herrens mark for det mest teknisk jeg før har fortaget mig er at skifte kæde på min cykel Grin Så hvor går man lige hen og får ordnet sådan en lille sag, og hvad skal man regne med at give for det? Er det overhove en god ide, for garantien ryger vel hvis man tager skiven på den ikke? Har i der har en Kymco haft mange rep. i grantiperioden?
Hvilken lås kan i iøvrigt anbefale, jeg har en kæde i baghjulet og en skivelås foran, jeg vil meget gerne investere i en RIGTIG god lås hvis i kan anbefale nogen.

Rikke Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa 'lidelsesfælle' Smil

Med hensyn til 'skiven', så er det gliderøret, der helt skal udskiftes med et uden fortykning.
På en tysk hjemmeside har jeg set stumpen til omkring ?40, svarende til 300 kr. Dertil kommer naturligvis arbejdsløn, hvis du ikke li.ige vil rode med det selv.

Med hensyn til låse, så er Abus vist førende på markedet. Desværre også i pris Ked af det Jeg benytter CITYCHAIN GRANIT X-PLUS, 170cm fra dem.
Har du et kreditkort, er der imidlertid ret mange penge at spare hos f.eks. www.louis.de
Det er ikke alle steder på udenlandske sider, man tager imod plastic, men Louis gør!
Ovennævnte lås kostede vist ?115 (ca. 865 kr), mens prisen herhjemme er en hel del højere.

Og nu jeg har dig med en helt lovlig Agility, så kunne det være sjovt at høre lidt om dine erfaringer. OK 1 måned er ikke lang tid, men du har jo nok været ude at trille lidt Smil

Hvor langt kører du på literen, og under hvilke forhold ?

Min vil aldrig starte fra kold, uden at der samtidig gives en anelse gas. Oplever du det samme?

Helt galt bliver det, hvis det har regnet. Samlet 1 minuts tørnen for bare at komme i gang er set i dag, så med mindre du sige, din har samme skavanker, får værkstedet maskinen ind i næste uge!

Hvor hurtigt kører du reelt?
Selv ligger jeg på max 33-34, men skal ned på 29-30 km/t for at komme op omkring 40 km/l.
(På det tidspunkt viser spedometeret 34 km/t.)

Og rolig. Det tog mig omkring 800 km før økonomien kom nogenlunde på plads. Jeg startede vist nede omkring 28 km/l.
Svar
#3
Jeg har kørt lige omkring 300km siden jeg fik den, skal ind med den på lørdag og få skiftet olie osv. Jeg har ikke et nøje benzinregnsskab, men den har da skuffet lidt på det område. Jeg tror jeg ligge på MAX 30-32 km/l. Jeg køre 20 km om dagen, det meste af vejen lige og øde landevej.
De fleste morgener må jeg også give lidt gas for at starte, men vel hver 5 gang starter den uden. Min står inde om natten men ude/uden overdækning om dagen, jeg har aldrig oplevet at måtte bruge i omegnen af 1 min på at starte, heller ikke efter en dag i regnvejr.Det lyder ikke helt godt.
Tak for dit svar.
Svar
#4
Som sagt skal maskinen lige slides til, før økonomien bedres.

På landevej med magelige 29-30 km/t ligger jeg typisk omkring 43 km/l. En enkelt (noget usikker) måling sagde 54 km/l! (Og ja. Det kom også som en overraskelse for mig Smil) )

Det bliver spændende at høre, når du kommer så langt (3000 km), at der skal skiftes ruller. Jeg var igennem 3 skift, før det kom på plads. Om det så er fordi jeg stadig kører lovligt (kører primært i storbyen, hvor 70 km/t er ret uhensigtsmæssigt), vides ikke.
Hvis du skifter gliderøret inden da, kan jeg næppe sammenligne med dine resultater længere.
Svar
#5
I stedet for at smide 300 efter et nyt gliderør, vil jeg anbefale at du finder en tun-vario. Trækket er bedre og skulle du blive stoppet snupper den en vario til 500 i stedet for en original vario til 1500.-
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
T Skrev:I stedet for at smide 300 efter et nyt gliderør, vil jeg anbefale at du finder en tun-vario. Trækket er bedre og skulle du blive stoppet snupper den en vario til 500 i stedet for en original vario til 1500.-
Vær dog lige opmærksom på, at uoriginal vario muligvis er det absolut første policen ser på!
Den ene gang jeg blev stoppet, havde betjenten i hvert fald et mistænkeligt godt øje til varioskjoldets udseende!
Svar
#7
Altså de kan jo dårligt se varioen gennem skjoldet? Og hvis de kigger ind ser de jo snildt at der ikke er begrænsning på gliderøret.
TruckStar
Svar
#8
T Skrev:Altså de kan jo dårligt se varioen gennem skjoldet? Og hvis de kigger ind ser de jo snildt at der ikke er begrænsning på gliderøret.
Oho. En stealth vario, der kan placeres bag det originale skjold?

Tricky !
Svar
#9
Nu er jeg bare nysgerrig men hvor hurtig kommer den til at køre hvis man skifter henholdsvis gliderøret/varioen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
RIDN Skrev:Nu er jeg bare nysgerrig men hvor hurtig kommer den til at køre hvis man skifter henholdsvis gliderøret/varioen?

Læg 5-10 km/t til topfarten, alt efter hvilken vario det er, og hvor meget der er gjort ved scooteren. Jeg har selv kørt med Malossi Multivar, og den gav omkring de 8 km/t, mere på toppen Smil. Malossi'en f.eks giver et meget bedre træk fra bund og op, end den originale gør(plus de 8 ekstra km/t) Smil.
Svar
#11
walker1 Skrev:
T Skrev:Altså de kan jo dårligt se varioen gennem skjoldet? Og hvis de kigger ind ser de jo snildt at der ikke er begrænsning på gliderøret.
Oho. En stealth vario, der kan placeres bag det originale skjold?

Tricky !


Øh... Varioen sidder bag skjoldet - fordi du skifter Varioen skifter du jo ikke hele skjoldet - det ville svare til at skifte motorhjelmen på bilen fordi jeg får ny knastaksel i?

Uanset om du skifter gliderøret eller skifter hele molevitten til en uoriginal vario, skal politiet nok se det, hvis de skruer skjoldet af, og da de har ret til at konfiskere hele varioen, hvis du skifter gliderøret, vil jeg også mene, at det er langt bedre at gemme hele den originale lovlige vario derhjemme, og så skifte til en uoriginal.

Hvis du så bliver stoppet og de konfiskerer den uoriginale, ja, så har du stadigt den lovlige derhjemme - lige til at sætte i og køre lovligt.

Husk blot at 3. gang du bliver stoppet konfiskerer de hele maskinen.

Så tænk lidt over hvor meget du vil fifle med maskinen. 8)
Svar
#12
Corty Skrev:Øh... Varioen sidder bag skjoldet - fordi du skifter Varioen skifter du jo ikke hele skjoldet - det ville svare til at skifte motorhjelmen på bilen fordi jeg får ny knastaksel i?
OK
Den 'fez ein'.
Man kan så undre på, hvad det var ham Frækolice: var så interresseret i nede til venstre på maskinen.
Ned på hug, og så ellers en god gang (fjendtlig?) skanning.

Na, han var nu fredelig nok, og der var jo ikke noget at komme efter. Fortvivlethades:
Svar


Forum spring: