Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er det en 30` eller en 45`er ?
#13
(17-10-2010, 12:27)barden Skrev: Ok. Det er så en speedfight2, hvis det er den årgang du skriver. Men det bliver den jo ikke værre af. :o)

Jeg har fået stelnummeret oplyst, og det tilhører iflg. Færdselsstyrelsen en Speedfighter, der er typegodkendt 19/3-1997 med godkendelsesnummer: S 8190, journalnummer 1996-616.S-43/1, som en Peugeot Speedfight version S1B00A med en FB4 motor, og med maksimal tilladt hastighed på 45 km/t. Den første 30'er-godkendelse på en Speedfight, finder jeg først fra 2006, og den har et "D", som 7. ciffer, hvilket denne ikke har.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(17-10-2010, 13:01)kragen Skrev: Jeg har fået stelnummeret oplyst, og det tilhører iflg. Færdselsstyrelsen en Speedfighter, der er typegodkendt 19/3-1997 med godkendelsesnummer: S 8190, journalnummer 1996-616.S-43/1, som en Peugeot Speedfight version S1B00A med en FB4 motor, og med maksimal tilladt hastighed på 45 km/t. Den første 30'er-godkendelse på en Speedfight, finder jeg først fra 2006, og den har et "D", som 7. ciffer, hvilket denne ikke har.

hmm undskyld jeg spørger, men bliver der stadig produceret Speedfight 1 og 2? Har nemlig ikke kunne se dem inde på Peugoet's hjemmeside.
Svar
#15
(17-10-2010, 13:01)kragen Skrev: Jeg har fået stelnummeret oplyst, og det tilhører iflg. Færdselsstyrelsen en Speedfighter, der er typegodkendt 19/3-1997 med godkendelsesnummer: S 8190, journalnummer 1996-616.S-43/1, som en Peugeot Speedfight version S1B00A med en FB4 motor, og med maksimal tilladt hastighed på 45 km/t. Den første 30'er-godkendelse på en Speedfight, finder jeg først fra 2006, og den har et "D", som 7. ciffer, hvilket denne ikke har.

Ok, men så er der et eller andet galt, med de oplysninger TAX skriver. Hvis den er fra 2002, kan det ikke være en 30ér.

Nb: hvis variodæksel ser sådan ud, er det en speedfight 1, billede 1

Hvis den er som billede 2 er det en speedfight 2

Variodæksel kan selvfølgelig være udskiftet, men passer ikke umiddelbart over på, uden en smule ændring.




Svar
#16
(17-10-2010, 13:06)Gerner Skrev: Hmm undskyld jeg spørger, men bliver der stadig produceret Speedfight 1 og 2? Har nemlig ikke kunne se dem inde på Peugoet's hjemmeside.

Nej de er selvfølgelig udgået.. :o)

Men måske du kan finde en ved Scooter-shoppen i Klakring, de plejer at have lidt hengemte div. scooter til at stå.

Svar
#17
(17-10-2010, 15:26)barden Skrev: Ok, men så er der et eller andet galt, med de oplysninger TAX skriver. Hvis den er fra 2002, kan det ikke være en 30ér. [...]

Nummeret begynder med VGAS1B00A, hvilket betyder, at det er en fransk peugeot (VGA) version S1B00A, og den, er kun godkendt, som 45'er. I godkendelserne skelnes der ikke mellem en SF1 og en SF2. Den første 30'er, jeg har kunnet finde, skal have et nummer, der begynder med VGAS1?D, hvor "D" betyder, at det er en 30'er, og den godkendelse, er fra 2006. Mit gæt er, da politiet ikke kender nummeret, at det er en 45'er, der aldrig har været registreret, men har kørt ulovligt rundt, som en 30'er, med eller uden forsikring.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(17-10-2010, 16:47)kragen Skrev: Nummeret begynder med VGAS1B00A, hvilket betyder, at det er en fransk peugeot (VGA) version S1B00A, og den, er kun godkendt, som 45'er. I godkendelserne skelnes der ikke mellem en SF1 og en SF2. Den første 30'er, jeg har kunnet finde, skal have et nummer, der begynder med VGAS1?D, hvor "D" betyder, at det er en 30'er, og den godkendelse, er fra 2006. Mit gæt er, da politiet ikke kender nummeret, at det er en 45'er, der aldrig har været registreret, men har kørt ulovligt rundt, som en 30'er, med eller uden forsikring.

Ja, den må have kørt ulovlig rundt, forklædt som 30ér, utroligt.. Ked af det

Det med VGA er "garanti" mærket for at den er lavet i Frankrig, ja det ved jeg ikke efter at have kigget på en V-Clic. Medmindre de laver 45 versionen i Frankrig?

Peugeot V-Clic (E18121) udstedt 12-04-2010 er også VGA.


Svar
#19
(17-10-2010, 17:33)barden Skrev: Ja, den må have kørt ulovlig rundt, forklædt som 30ér, utroligt.. Ked af det

Det med VGA er "garanti" mærket for at den er lavet i Frankrig, ja det ved jeg ikke efter at have kigget på en V-Clic. Medmindre de laver 45 versionen i Frankrig?

Peugeot V-Clic (E18121) udstedt 12-04-2010 er også VGA.
Jeg vil give dig ret i, at den burde begynde med et "L" og ikke et "V", men Peugeot har deres egen VIN-kode, og de er åbenbart ikke parate til, at spille med åbne kort, men fastholder, at V-Clic'en er et fransk produkt. Det afhænger lidt af fortolkningen af reglerne. Hvis franskmændene, ligesom italienerne, fastholder, at det ikke er et kinesisk produkt, idet det bliver endeligt færdigjort i hjemlandet, kan de slippe afsted med, at angive landekoden som Frankrig eller Italien.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#20
Jeg takker alle for de fine svar jeg har fået og som kragen skriver så er det en 45`er sår det er sur røv for knægten. Men lidt utroligt at den har kunne køre rundt som 30`er i 13år ? Det er skide ærgerligt da det var et godt køb syntes for den står sku flot :-(
Livet er den bedste pædagog
Svar
#21
(17-10-2010, 18:04)kragen Skrev: Jeg vil give dig ret i, at den burde begynde med et "L" og ikke et "V", men Peugeot har deres egen VIN-kode, og de er åbenbart ikke parate til, at spille med åbne kort, men fastholder, at V-Clic'en er et fransk produkt. Det afhænger lidt af fortolkningen af reglerne. Hvis franskmændene, ligesom italienerne, fastholder, at det ikke er et kinesisk produkt, idet det bliver endeligt færdigjort i hjemlandet, kan de slippe afsted med, at angive landekoden som Frankrig eller Italien.

Det lyder som en plausibel forklaring, kan bare ikke se idéen i det. Men det har jo nok noget at gøre med økonomi at gøre på en eller anden måde Smil

Nb. Kom også til at se at Looxor er godkendt som bla. 25km/t... Allerede i 2006 ?!. Kan det være rigtigt?.


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(18-10-2010, 06:45)barden Skrev: Det lyder som en plausibel forklaring, kan bare ikke se idéen i det. Men det har jo nok noget at gøre med økonomi at gøre på en eller anden måde Smil

Nb. Kom også til at se at Looxor er godkendt som bla. 25km/t... Allerede i 2006 ?!. Kan det være rigtigt?.
Har selv haft en "lille" Looxor fra før 2006. Mærkeligt nok, er der ikke en typegodkendelse på en "30'er" før 2006, hvor den godt nok kun er godkendt til 25 km/t. Den var dog købt som ny, som ikke-registreringspligtig knallert, og figurerede også som sådan, i Peugeots katalog?!?
Den var iøvrigt produceret i Afrika, og var noget af det mest stabile, både mekanisk og håndteringsmæssigt, jeg har kørt på af knallerter. Det undrer mig endvidere, at "25'eren" er mindre, end den tidligere "30'er" og "45'er", for de var nøjagtig ens, bortset fra begrænsningerne.

Grunden til, at nogle vælger, at bevare "made in France eller Italy", er nok mere "forfængelighed", end økonomi, selvom der kan være nogle euro at spare ved, kun at importere "dele" fra et ikke-euland, og ikke hele "færdige" køretøjer. Flere producenter ændrer nemlig ikke "oprindelsesland" fra "L=Kina", når maskinerne går direkte til eksport fra Kina til f.eks. USA eller Østen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: