Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nummerplade på 30' scooter.
#1
hey, har en SF2 fra 2004, og vil faktisk gerne havde en nummerplade på, da ser lidt bedre ud med sådan en gutter bag på bagskærmen istedet for en tom bagskærm. Har søgt både på Politi.dk og Skat.dk, men kan simpelt hen ikke finde rundt på deres hjemmesider, så hvad koster det at få sådan en fætter bag på bagskærmen? Og er det overhovedet muligt at få det på en 04 scooter?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Svaret er simpelt, det kan ikke lade sig gøre på en 04.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(12-10-2010, 21:59)DarkSide Skrev: Svaret er simpelt, det kan ikke lade sig gøre på en 04.

Og man skal ikke sætte en hjemmelavet eller som jeg gjorde, en gammel plade fra en nimbus postmotorcykel på. Den er gul med sorte tal Smil .

Gul plade.

 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#4
Du skal nok ikke sætte noget på med nummer som ligner en nummer plade jo for det er jo det samme som at kører med falsk nummer plade jo.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
Jeg mente heller ikke jeg selv ville lave en, men at gå ned på motorkontoret og så betale for en Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(13-10-2010, 07:31)Gerner Skrev: Jeg mente heller ikke jeg selv ville lave en, men at gå ned på motorkontoret og så betale for en Smil

Jeg afventer stadig svar på min henvendelse vedrørende "frivillige" nummerplader på lille knallert, taget i brug første gang før 1. juli 2006. Indtil videre, har det nemlig ikke været muligt, at få en sådan plade. Lovgivningsmæssigt, kan jeg ikke se nogen hindring for, at folk skulle kunne få en nummerplade, hvis de ønsker det, og hele ideen med, at lille knallert skulle have nummerplade var jo netop, at politiet dermed havde lettere ved, at spore knallerterne. Så jeg er lidt uforstående over for, at SKAT nægter, at registrere de ældre knallerter.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
(13-10-2010, 08:04)kragen Skrev: Jeg afventer stadig svar på min henvendelse vedrørende "frivillige" nummerplader på lille knallert, taget i brug første gang før 1. juli 2006. Indtil videre, har det nemlig ikke været muligt, at få en sådan plade. Lovgivningsmæssigt, kan jeg ikke se nogen hindring for, at folk skulle kunne få en nummerplade, hvis de ønsker det, og hele ideen med, at lille knallert skulle have nummerplade var jo netop, at politiet dermed havde lettere ved, at spore knallerterne. Så jeg er lidt uforstående over for, at SKAT nægter, at registrere de ældre knallerter.

Kan ikke se hvor svært det er, for jeg har jo forsikring på min scooter, så er det ikke bare at lave en nummerplade, som passer til den nuværende forsikring? Der står jo hvad model osv. min scooter er.
Svar
#8
Ellers er der jo altid mulighed for at sætte et DK-skilt bag på. Det var ret populært i 70'erne og havde samtidigt det praktiske formål at det fik det tyske politi til helt at ignorere os når vi var syd for grænsen (uden skiltet skulle de altid lige sikre sig at man ikke var en tysk teenager som snød med nummerpladen).

Endelig kunne du gøre som ghetto-drengene med de dyre BMW'ere og anskaffe dig en plade via internettet. Men du behøver jo næppe Kragens hjælp for at regne ud hvor mange rum-meter brænde der falder ned den dag politiet beslutter sig for at checke den...

[Image: 16x16smileywinkn.gif]


[Image: screenshotxh.png]
Svar
#9
(13-10-2010, 08:04)kragen Skrev: Lovgivningsmæssigt, kan jeg ikke se nogen hindring for, at folk skulle kunne få en nummerplade, hvis de ønsker det, og hele ideen med, at lille knallert skulle have nummerplade var jo netop, at politiet dermed havde lettere ved, at spore knallerterne. Så jeg er lidt uforstående over for, at SKAT nægter, at registrere de ældre knallerter.

Nøjagtigt min tanke, når jeg læser tråden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Tror jeg må ringe til motorkontoret, bare for at være sikker, for vil helst virke så mindst muligt iøjenfaldene når jeg kommer kørende Smil

Btw lige et sidespring, men hvor er garagen? for skal da lige poste min SF2 på denne side Grin
Svar
#11
(13-10-2010, 12:42)Runnerdude Skrev: Ellers er der jo altid mulighed for at sætte et DK-skilt bag på. Det var ret populært i 70'erne og havde samtidigt det praktiske formål at det fik det tyske politi til helt at ignorere os når vi var syd for grænsen (uden skiltet skulle de altid lige sikre sig at man ikke var en tysk teenager som snød med nummerpladen).

Det har jeg så fået afprøvet et par gange i Burg på Femarhn idet jeg havde DK skilt på Big1 og selvfølgelig også på Big2. Der Polizei undrede sig netop over, at der ingen plade var på. Men de havde så set DK skiltet, men spurgte så efter forsikring. Sammen med den, viste jeg så også mit pas og den ekstra forsikring, der er nødvendig for at køre i udlandet på knallert. Herefter var der ingen problemer trods det, at Big'en var lavet lidt om Blink med øjet.

På en tur til Lübeck for en del år siden, var de også nærgående, men også her ingen problemer, når man viste pas og forsikring.

 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#12
(13-10-2010, 13:03)Jps Skrev: Det har jeg så fået afprøvet et par gange i Burg på Femarhn idet jeg havde DK skilt på Big1 og selvfølgelig også på Big2. Der Polizei undrede sig netop over, at der ingen plade var på. Men de havde så set DK skiltet, men spurgte så efter forsikring. Sammen med den, viste jeg så også mit pas og den ekstra forsikring, der er nødvendig for at køre i udlandet på knallert. Herefter var der ingen problemer trods det, at Big'en var lavet lidt om Blink med øjet.

På en tur til Lübeck for en del år siden, var de også nærgående, men også her ingen problemer, når man viste pas og forsikring.

Hvordan ser sådan en "DK" skilt ud? er det ligesom de postede billeder længere oppe? for det passer jo ikke til en 30' scooter Ked af det
Svar


Forum spring: