Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skal jeg dyse op eller ikk?
#1
Heej alle, jeg vil gerne have min scooter til at rende noget hurtigere, det er en peugeot speedfight 2, alt er standard, undtagen et powerluftfilter. Jeg vil have et polini sport cylinderkit i, spørgsmålet er så om jeg skal dyse op, eller bare lade dysen være som den er??
Jonas Axelsen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Du skal selvfølgeligt dyse op, og smid så det powerfilter af helvede til, det giver kun larm alligevel.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Har du nogen ide om hvor meget jeg skal dyse op, og ved du hvad størelse en standard dyse typisk har?
Jonas Axelsen
Svar
#4
Ingen anelse, du kan se om Tempo ikke kigger forbi, han kender lidt mere til de speedfight end jeg gør Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Okay Blink med øjet
Jonas Axelsen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hejsa...

Der sidder en 72 i som std, så du skal op i dyse ( ved ik præcist hvor mange, men vil tro det er 10 nr op ) .

Men før du nu begynder på at skifte dir kit, så skal du lige tjekke følgende om det også et tilfældet på 2éren ( kører selv på 1éren ).

Den kan være begrænset i indsugningsstudsen ( hullet kun 13mm ), men den kan erstattes med følgende studs.
http://www.speedline.dk/da/scooter/studs...cgn277844/

Jeg valgte selv denne studs, dels fordi at std på 12mm ik kunne føde mit Trophy ordentligt og jeg fik frihed i henhold til valg af anden karburator. Grundet afstanden på hullerne til påspænding, kan du ik bare vælge en med flance bespænding.

Eneste minus ved at vælge den studs er at du skal "fuske", mellem karb og luftfilter da der ik bliver plads grundet din bagstøddæmper ...

Jeg kan godt senere på ugen tage nogle billeder, så du kan se hvordan jeg er kommer om det Blink med øjet.

Mvh.
Tempo

Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
(11-10-2010, 09:40)Tempo Skrev: Hejsa...

Der sidder en 72 i som std, så du skal op i dyse ( ved ik præcist hvor mange, men vil tro det er 10 nr op ) .

Mvh.
Tempo

HVAD!! Jeg har skiftet min dyse fra 58 til 66 på min Speedfight 2, og den kører stadig ikke optimalt :/ Så hvor sikker er du på at det er en 72 der sidder i?
Svar
#8
Tempo!
Tak fordi du gad tage dig tid til at svare, det gør det hele lidt nemmere, for sådan en som mig der ikke er et geni på scooterområdet.
Og nogle billeder ville være guld værd Blink med øjet
Jonas Axelsen
Svar
#9
Hejsa....

Nu har jeg snakket lidt med nogle SF folk, men jeg vil undersøge det nærmere de næste par dage ( har en forhandler, der hjalp mig lidt med at lave om til normal CDI )..

Det som jeg nu vil undersøg og se om "nørderne" har ret er, der er forskel i hoveddysen til en 30ére og en 45ére grundet hullet i indsugningsstudsen og i membranen. Så det jeg forløbig er kommet frem til er følgende, dysen på en SF som 30ére er 56 og på en 45ére er den 72 og SF som 100ccm kører med 83 i en Dellorto karburator .

Jeg vender tilbage når jeg har undersøgt om det passer eller ej, for i mine øre lyder det lidt underligt. Men igen så lære man så længe man lever, samt den som søger viden også kan få mere viden Blink med øjet.

Mvh.
Tempo

Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Lidt Update

En standard dyse på f.eks en Peugeot Elyseó 45ér, er 54. Overrasket

Jeg havde et hyr med at indstille den, da jeg skiftede karburator, (også original, men med luftskrue), ubegrænset udstødning og havde in mente at det jo var en 72ér dyse der var standard, troede jeg.

Så jeg satte en 76ér i, og det var ALT for meget Grin Den røg helt vild og 4taktede.

Jeg er endt med en 58'er. [EDIT] Hvor jeg så satte en 56ér i senere. Men det er også for meget, så prøver at montere en 54 igen. !

Svar
#11
(16-01-2011, 13:09)barden Skrev: Lidt Update

En standard dyse på f.eks en Peugeot Elyseó 45ér, er 54. Overrasket

Jeg havde et hyr med at indstille den, da jeg skiftede karburator, (også original, men med luftskrue), ubegrænset udstødning og havde in mente at det jo var en 72ér dyse der var standard, troede jeg.

Så jeg satte en 76ér i, og det var ALT for meget Grin Den røg helt vild og 4taktede.

Jeg er endt med en 58'er.

Standard på pgo hot 50 er 72
standard på pgo gmax(30km.t) er 50
standard på pgo gmax(45km.t) er 58
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar


Forum spring: