Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint kan ikke tage omdrejninger. 13/10-10 yderligere spørgmål tilføjet.
#1
Hej fora.
Jeg har en Sprint som de første 4000 km har kørt upåklageligt, men så kom dette problem som et lyn fra en klar himmel: kom kørende med fuld gas, pludselig lød det som om den kørte tør for benzin, jeg slap gassen, gav gas igen 1-2 gange og så kørte den videre som intet var hændt, nu er problemet desværre blevet permanent. Den kan sagtens gå i tomgang, men vil ikke tage de normale fulde omdrejninger(prøvet på centralstøtteben) når jeg prøver at køre den vil den kun tage gas de første 2-5 cm på håndtaget, derover lyder den bare som om den ikke får benzin eller man har taget tændingen.
Jeg har prøvet følgende:
- Afmonteret luftfilter, ingen ændringer.
- Tømt svømmerhus, ingen ændringer.
- Blæst de to dyser igennem med trykluft, ingen ændringer.
Når jeg afmonterer benzinslangen mellem filter og karburator kommer der en fin stråle benzin ud.
Scooteren er lovlig og som den blev leveret.

Brian.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(10-10-2010, 20:35)Blondie.dk Skrev: Hej fora.
Jeg har en Sprint som de første 4000 km har kørt upåklageligt, men så kom dette problem som et lyn fra en klar himmel: kom kørende med fuld gas, pludselig lød det som om den kørte tør for benzin, jeg slap gassen, gav gas igen 1-2 gange og så kørte den videre som intet var hændt, nu er problemet desværre blevet permanent. Den kan sagtens gå i tomgang, men vil ikke tage de normale fulde omdrejninger(prøvet på centralstøtteben) når jeg prøver at køre den vil den kun tage gas de første 2-5 cm på håndtaget, derover lyder den bare som om den ikke får benzin eller man har taget tændingen.
Jeg har prøvet følgende:
- Afmonteret luftfilter, ingen ændringer.
- Tømt svømmerhus, ingen ændringer.
- Blæst de to dyser igennem med trykluft, ingen ændringer.
Når jeg afmonterer benzinslangen mellem filter og karburator kommer der en fin stråle benzin ud.
Scooteren er lovlig og som den blev leveret.

Brian.

Hvornår har den sidst fået stillet ventiler, og har du tjekket den gummimembran i toppen af karburatoren er hel og uden revner/huller ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Den har, siden den var ny, kun været til de første 2 service, om der her erblevet stillet ventiler ved jeg ikke. Indsugningsgulmmiet er lidt rakeleret på oversiden, men det ser ikke ud til at der er hul, der er heller ingen ændring i motorgangen når der sprøjtes "diesel-start" på området.
Svar
#4
Først lige en rettelse, den har ikke kun gået 4000, men 6500km, så den har vel ikke være vedligeholdt/serviceret de sidste 5000 km.
Tilbage til enmet, jeg fik ikke læst svaret ordentligt og skiftede derfor "indsugningsmanifolden", nu er problemet tilsyneladene løst, men da scooteren ikke har fået meget opmærksomhed før, hvad vil I så foreslå jeg gør for at få den/holde den på toppen?
Min bremsekaliper hænger en del, kan der gøres noget, eller er det ny på?

Brian
Svar


Forum spring: