Svar: 78
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2011
Jeg jagter stadig en god løsning til at få bæstet til at køre længere pr. Km uden at være i farezone for at få den konfiskeret, så ulovligt er ok, bare ikke for meget
. Jeg tænker på om det ikke kunne være en god ide at køre med glat gliderør og så begrænse kaburatoren/gassen, på den måde kan den komme højt op i gearing men ikke tage så mange omdrejninger?.
Svar: 78
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2011
Er der slet ikke nogen der har eksperimenteret med det?
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(25-02-2011, 12:26)DK11706 Skrev: Er der slet ikke nogen der har eksperimenteret med det?
Såsnart, du har fjernet skiven/glat gliderør, er den moden til konfiskation, anden gang, du bliver snuppet. Dette, uanset om du begrænser topfarten eller ej. Så der er skam ingen grund til, at eksperimentere særligt meget. Skal benzinøkonomien op, skal skiven ud.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 78
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2011
Nu er jeg totalt forvirret, den kan da kun konfiskeres hvis den kører mere end 43 Km/t, under der kan kan de kun konfiskere dele og ikke hele scooteren.
Det emne om konfiskering må snart have sin eget forum
, så vi kan få afklaret punktet en gang for alle
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(25-02-2011, 17:37)DK11706 Skrev: Nu er jeg totalt forvirret, den kan da kun konfiskeres hvis den kører mere end 43 Km/t, under der kan kan de kun konfiskere dele og ikke hele scooteren.
Det emne om konfiskering må snart have sin eget forum, så vi kan få afklaret punktet en gang for alle
Brug søgefunktionen, og du finder masser af indlæg om lige netop det med konfiskationen og andre ting i relation til det.
Ivecar plus 2023.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(25-02-2011, 17:37)DK11706 Skrev: Nu er jeg totalt forvirret, den kan da kun konfiskeres hvis den kører mere end 43 Km/t, under der kan kan de kun konfiskere dele og ikke hele scooteren.
Det emne om konfiskering må snart have sin eget forum, så vi kan få afklaret punktet en gang for alle
Hvor svært, kan det være, at forstå
.
Fjerner du skiven, har
du foretaget en ulovlig konstruktiv ændring af gearingen. Anden gang på 3 år, det bliver opdaget, at du har foretaget en sådan ændring, konfiskeres knallerten. Så er det aldeles ligegyldigt, om du kører på den, den kommer på rullefelt, eller står parkeret på fortovet, når det bliver opdaget. Den konfiskeres altså ikke pga. af hastigheden, men fordi, du har foretaget den ulovlige konstruktive ændring. Da det er dig, der får "klippet", og ikke knallerten, er det også ligegyldigt, om det er den samme knallert, eller ej, du bliver opdaget på anden gang, end du blev taget på første gang
.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.