Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter går stadig dårligt :/
#1
Hejsa,

Min cityscooter går stadig ikke helt optimalt. Den taber meget fart hvis jeg kører i modvind eller hvis jeg skal op af bakker. Her på det sidste er den også begyndt at hakke hvis jeg giver fuld gas.

Jeg har kigget på lidt andre listo/4T scootere, da jeg tror at jeg mangler nogen slanger ved luftfilteret.

På selve luftfilteret er der kun en slange på ca 6 cm, den er ikke sluttet til noget andet.
Jeg fandt det her billede og der ser det ud til at der er noget mere på det luftfilter (den rillede slange der går rundt der på venstre side af scooteren)
[Image: album_pic.php?pic_id=15]

Er det mig der er helt forkert på den eller ? Græder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mangler du den rillede slange nederst i billedet?
Den er ikke just så vigtig igen. Når du kører vil vinden blot blive presset ind i luftkassen omend, det vil nok også virke fint uden slangen.
Svar
#3
Sidder der flere slanger på den slage til luftfilteret, for på billedet ser det ud som om en af de små er sluttet til der
Svar
#4
Lars Skrev:Sidder der flere slanger på den slage til luftfilteret, for på billedet ser det ud som om en af de små er sluttet til der

Ja, der går en mindre slange hen til topstykket - fra den store rillede.
Men denne kan vist også godt undværes, hvad den helt bruges til ved jeg ikke, vist noget med det højeste punkt - af en art.
Mon ikke andre kan forklare det lidt bedre :roll:
Svar
#5
okay, så kan det vel ikke helt skydes problemet til at den taber farten :/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvad er der gjort ved den?
Dyse? Ruller? Skriv lige alle specs Blink med øjet
Svar
#7
Intet. Den står 100% std :/ Jeg mangler dog også stadig at få den til serice :/ Har kørt omkring 400
Svar
#8
Det er jo lige mit område det her.. har selv en cityscooter som står på værksted til 1000 km service.

Citat:Min cityscooter går stadig ikke helt optimalt. Den taber meget fart hvis jeg kører i modvind eller hvis jeg skal op af bakker.

ok, ikke at du spurgte til tophastigheden men synes lige det her burde nævnes når du siger du har kørt 400 km:
scooteren er ikke kørt til endnu, så vær tålmodig. når du har kørt et par 100 km længere vil du se at topfarten begynder at stige, det gjorde den da i mit tilfælde, til 60-70 km/t. ved ikke om det også kan hjælpe lidt på trækket i modvind og op af bakker..

problemet med at den taber fart i modvind eller op af bakker skyldes sandsynligvis at rullerne er for tunge, min scooter gør det samme.
Du kan prøve at lytte til motoren når du kører i modvind + op af bakke og bare ik kan klemme den over 35-40 km/t. lyder det som om motoren sejtrækker? er lidt svært at forklare men motorlyden bliver nok lidt dybere og der er nok mindre larm da den ikke tager så mange omdrejninger mere. Det kan jo løses ved at skifte rullerne, det kan du læse mere om i andre tråde. jeg har bedt dem om at sætte 6 gr ruller i når min scooter jo alligevel er på værksted.
Jeg er ingen ekspert på tilkørsel af scootere, men et eller andet siger mig at det måske er bedre at vente med at skifte ruller til scooteren er kørt ordentligt til, andre der vil kommentere dette?


Citat:Her på det sidste er den også begyndt at hakke hvis jeg giver fuld gas.

Er det muligt den hele tiden har gjort det og du måske først lægger mærke til det nu fordi du ikke har givet fuld gas tidligere da du var ved at køre den til?
Jeg fik forklaret af forhandleren jeg købte min scooter hos, at grunden til at den hakker når man giver fuld gas, er at dysen er for lille.
Det du styrer med gashåndtaget er lufttilførslen (ret mig hvis jeg tager fejl her), og når du giver fuld gas, er der ikke nok benzin fordi dysen er for lille til at lukke nok benzin ind. det resulterer i en hakken og i at du faktisk taber fart.
Min scooter hakker også hvis jeg giver fuld gas fra start, men hvis du giver noget der ligner 3/4 gas, eller bare indtil lige inden den hakker, så kommer du hurtigst op i fart, og hvis jeg giver fuld gas når jeg først er oppe på omkring 50-55 km/t, så hakker den ikke men får tværtimod mere fart på.

Citat:På selve luftfilteret er der kun en slange på ca 6 cm, den er ikke sluttet til noget andet.
Jeg går ud fra at du mener det stykke rillede slange som peger fremad fra luftfilteret. På min er den heller ikke tilsluttet noget, og jeg vil mene at den bare er til luftindtag, så den skal altså ikke tilsluttes noget.

Den rillede slange du ser nederst i det billede du viser ved jeg ikke hvad er til men jeg har den også, den er dog ikke tilsluttet luftfilteret, men slutter derimod i en underlig dims som jeg har et billede af her. på billedet kan du i øvrigt også se den slange der er luftindtag til luftfilteret:
[Image: album_pic.php?pic_id=577][/quote]
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar
#9
Aha. Må lige ud og se om jeg har den anden slange med den lille plastikstuds på.

Ang. det med fart så falder min også ned til de 35-40 stykker ligesom du beskriver (jeg synes dog det er utroligt lavt) Men hvis jeg kører på landevejen samt jeg har lidt modvind, så ligger farten på ca 40-45 (den måtte gerne være lidt hurtigere) men som du selv sagde, så kan det blive bedre når den er kørt til.

Jeg siger mange tak for det lange svar og melder snart tilbage Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
ja 35-40 er pinligt lavt på en 45 scooter ^^
og det bliver helt slemt når der både er modvind og det går stejlt op af bakke :S

glæder mig til at få min scooter tilbage fra værksted så jeg kan se om de 6 grams ruller som jeg har bedt dem om at sætte i min scooter er den rette vægt eller ej.
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar
#11
Japper Skrev:glæder mig til at få min scooter tilbage fra værksted så jeg kan se om de 6 grams ruller som jeg har bedt dem om at sætte i min scooter er den rette vægt eller ej.

Halløj!

Jeg ville nok sætte 5 -> 5,5grams ruller i.... :wink:
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#12
City Scooter Skrev:
Japper Skrev:glæder mig til at få min scooter tilbage fra værksted så jeg kan se om de 6 grams ruller som jeg har bedt dem om at sætte i min scooter er den rette vægt eller ej.

Halløj!

Jeg ville nok sætte 5 -> 5,5grams ruller i.... :wink:

Tja, kan godt være du har ret, men mon ikke de 6 gram alligevel bliver en kraftig forbedring i forhold til de std. 8 grams? det gør ikke noget den accelerere lidt "roligt", den skal bare kunne holde farten bedre op af bakke og i modvind.. Men jeg skal nok skrive til dig hvordan den kører med de nye ruller når jeg engang får scooteren tilbage, også mht. mine erfaringer med IVECO i kolding.
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar


Forum spring: