Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint, motorbremser.
#1
Hej, jeg er ved at være træt af at min lovlige Giantco Sprint motorbremser ned af bakker for på den måde at kunne overholde de 35 km/t på Speedometeret, det føles først om fremmest forkert, og dernæst irriterende at man ikke kan "trille" hurtigere. Den gør det også når man tager gassen og man er nærmest ved at falde over styret ned af bakker. Der er nok ikke tale om samme mekanisme men det er også noget der er svært at vænne sig til når man er vant til at kunne trille ned af bakker, og når man tager gassen på en 2-taker som bare kobler ud og lader sig trille.

Hvad er oversagen til alt den motorbremsen og kan man gøre noget mod dette?

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(08-10-2010, 17:21)ascertained Skrev: Hej, jeg er ved at være træt af at min lovlige Giantco Sprint motorbremser ned af bakker for på den måde at kunne overholde de 35 km/t på Speedometeret, det føles først om fremmest forkert, og dernæst irriterende at man ikke kan "trille" hurtigere. Den gør det også når man tager gassen og man er nærmest ved at falde over styret ned af bakker. Der er nok ikke tale om samme mekanisme men det er også noget der er svært at vænne sig til når man er vant til at kunne trille ned af bakker, og når man tager gassen på en 2-taker som bare kobler ud og lader sig trille.

Hvad er oversagen til alt den motorbremsen og kan man gøre noget mod dette?
2-taktere "motorbremser" også - bare ikke så meget. Kobling og vario er de samme på begge typer, så koblingen slipper først, når omdrejningerne er lave nok til, at trimfjedrene "overvinder" centrifugalkraften. En totakter lukker dog den komprimerede luft i cylinderen ud ved hver cyklus, mens firtakteren, kun gør det ved hver anden. Der er derfor modstand fra stemplet og den komprimerede luft i længere tid på en firtakter. Derfor føles "motorbremsen" mere, på en firtakter. Det er der intet, at gøre ved, andet end, at fjerne skiven, få en ubegrænset cdi, og evt. nogle kraftigere trimfjedre. Det sidste, vil dog også betyde, at motoren skal have flere omdrejninger, før koblingen tager fat fra start.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(08-10-2010, 18:28)kragen Skrev: 2-taktere "motorbremser" også - bare ikke så meget. Kobling og vario er de samme på begge typer, så koblingen slipper først, når omdrejningerne er lave nok til, at trimfjedrene "overvinder" centrifugalkraften. En totakter lukker dog den komprimerede luft i cylinderen ud ved hver cyklus, mens firtakteren, kun gør det ved hver anden. Der er derfor modstand fra stemplet og den komprimerede luft i længere tid på en firtakter. Derfor føles "motorbremsen" mere, på en firtakter. Det er der intet, at gøre ved, andet end, at fjerne skiven, få en ubegrænset cdi, og evt. nogle kraftigere trimfjedre. Det sidste, vil dog også betyde, at motoren skal have flere omdrejninger, før koblingen tager fat fra start.

Tak for svaret, så blev man da klogere hehe. Lyder til at det er noget jeg bare må vænne mig til. Jeg har nemlig ikke mulighed for at fjerne skiven, bliver jeg stoppet med konstruktiv ændring tager de scooteren med det samme.

Svar


Forum spring: