Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tysk knallert/scooter
#1
Hej
Bliver der fremstillet knallerter/ scooter ligsom de gamle gode Kreidler / Puch(Østrig) i Tyskland,som kan købes i Dk og hva mærke er de-evt ??
Eller er alle nye knallerter fra kina /kora af ??
Vh
CB
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(07-10-2010, 18:25)cb Skrev: Hej
Bliver der fremstillet knallerter/ scooter ligsom de gamle gode Kreidler / Puch(Østrig) i Tyskland,som kan købes i Dk og hva mærke er de-evt ??
Eller er alle nye knallerter fra kina /kora af ??
Vh
CB

Kreidler kan købes som scooter (45) og off-road mc herhjemme. Har set begge 2 i Ringsted sidste år Smil.

Desværre er tendensen jo blevet, at selv nogle af de anerkendte mærker såsom f.eks Piaggio, gået over til at få lavet en del i Kina.

Min Big er dog fra Taiwan (og det er stadig ikke Kina hr. Krage Blink med øjet ).
 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#3
(07-10-2010, 18:34)Jps Skrev: Kreidler kan købes som scooter (45) og off-road mc herhjemme. Har set begge 2 i Ringsted sidste år Smil.

Desværre er tendensen jo blevet, at selv nogle af de anerkendte mærker såsom f.eks Piaggio, gået over til at få lavet en del i Kina.

Min Big er dog fra Taiwan (og det er stadig ikke Kina hr. Krage Blink med øjet ).

De hedder dog stadig noget med Kina begge to, og Taiwan, er bare noget vi kalder det ;-)

Kreidler er også et taiwanesisk mærke idag, der ejes og produceres af SMC, med produktionsenheder i Kina. Så de nyere Kreidlere, er en blanding af "PGO" og "Baotian" :-o
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
(07-10-2010, 19:55)kragen Skrev: De hedder dog stadig noget med Kina begge to, og Taiwan, er bare noget vi kalder det ;-)

Kreidler er også et taiwanesisk mærke idag, der ejes og produceres af SMC, med produktionsenheder i Kina. Så de nyere Kreidlere, er en blanding af "PGO" og "Baotian" :-o

En skam alt bliver produceret i Kina, for 90% af det de levere, er noget lort i mine øjne Grin.
 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#5
Oki- alså dvs ,at man kun kan købe en Tomos eller hva ??
Hva så med Honda og Suzuki og Yameha, er der også kina i dem??
Vh
CB
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-10-2010, 18:34)Jps Skrev: Desværre er tendensen jo blevet, at selv nogle af de anerkendte mærker såsom f.eks Piaggio, gået over til at få lavet en del i Kina.

Jeg bliver nødt til at spørge: er vi nu sikre på, at bare fordi et europeisk produkt bliver samlet i Kina, så er det noget skod? Hvis delene er lavet af anerkendte mærker, som Peugeot, Piaggio osv, designet og kvalitetskontrol er drevet af moderselskabet, så kan jeg ikke lige se hvorfor det skulle være helt helt ved siden af. Jeg fornemmer, at der er mange fordomme omkring alt hvad der kommer fra Østen (undtagen nudler, måske). Og nej, jeg har ikke mandeløjne. Jeg undrer mig bare.

Svar
#7
Hej
Jeg har ikke noget imod ting,fra østen af,men jeg syntes da det er lidt kedligt,at feks,Puch ikke kunne over leve,ved godt at det er mange år siden de lukke fabrikken i Østrig !
Jeg syntes da at min ejen PGO Galxy er en dejlig knallert.
Tænke da bare på-at nå vi er i Tyskland,ser jeg da en del knallerter-og så tænkte jeg bare om der stadig blev lavet knallerter på en Tysk fabrik.
Vh
CB
Svar
#8
(08-10-2010, 09:48)Lenny Skrev: Jeg bliver nødt til at spørge: er vi nu sikre på, at bare fordi et europeisk produkt bliver samlet i Kina, så er det noget skod? Hvis delene er lavet af anerkendte mærker, som Peugeot, Piaggio osv, designet og kvalitetskontrol er drevet af moderselskabet, så kan jeg ikke lige se hvorfor det skulle være helt helt ved siden af. Jeg fornemmer, at der er mange fordomme omkring alt hvad der kommer fra Østen (undtagen nudler, måske). Og nej, jeg har ikke mandeløjne. Jeg undrer mig bare.

Du undrer dig med rette ;-)

At ting bliver lavet i Kina, gør dem ikke per definition til skod. Problemet er, at mange "fritidsimportører" vælger, at importere nogle meget billige kinesiske kopier fra mere eller mindre ukendte fabrikker, der alene er produceret med det formål, at de kan sælges meget billigt til eksport. Det giver kvalitetsproblemer, og reservedelsproblemer. For at kunne konkurrere, har så at sige alle japanske og europæiske producenter, flyttet produktionen til Kina og andre lande i Østen. Det er ikke noget nyt. PGO (som er en lydefterlignende forkortelse for Piaggio) er således startet, som producent af dele og hele maskiner til Piaggio. Kymco, var det samme for Honda. SYM producerede også for japanerne. Alle disse taiwanesiske firmaer, har nu også flyttet en stor del af produktionen til fastlandskina, Indonesien, Thailand, Indien osv. For at kunne konkurrere med de billige "rene" kinesere, har det desværre også medført, at man er gået på kompromis med kvaliteten. Det er ikke de kinesiske filialers skyld, men en beslutning, der er taget af de europæiske og japanske ejere. Det varer sikkert ikke længe, før de kinesiske producenter også flytter deres produktion til billigere områder, som f.eks. Afrika. Må jeg minde om, at i min pure ungdom, var varer, der var produceret i Japan, også synonymt med billigt kopiragelse, på linie med "kinavarer". Der var ingen, med respekt for sig selv, der ville køre rundt på en "skodriskoger motorcykel" fra Japan, eller en bil fra Korea. Men det må siges, at have ændret sig - og det samme vil ske med "kinavarer". En knallert i Europa, henvender sig i vore dage hovedsageligt til et yngre publikum, der typisk kun anvender dem, indtil de bliver gamle nok, til noget andet - mc eller bil. Det bliver derfor næsten umuligt, at opretholde en produktion af knallerter, der skal sælges for 15-20.000 kr., når kineserne kan levere dem til 4-5.000 kr. De dyre innovative kvalitetsknallerter bliver derfor en nicheproduktion, der skal tilfredsstille et andet, og ældre klientel, hvilket igen gør produktionen dyrere, og viljen til videreudvikling mindre. Det har indtil videre betydet, at totakterens dage er talte, idet det er for dyrt, i forhold til firtakterne, at få dem til at opfylde miljøkravene.

Så totaktfolket må belave sig på, at de skal lære, at stille ventiler, og glemme alt om knækpotter, powerfilter og andet tuningshalløj :-(
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
(08-10-2010, 09:48)Lenny Skrev: Jeg bliver nødt til at spørge: er vi nu sikre på, at bare fordi et europeisk produkt bliver samlet i Kina, så er det noget skod? Hvis delene er lavet af anerkendte mærker, som Peugeot, Piaggio osv, designet og kvalitetskontrol er drevet af moderselskabet, så kan jeg ikke lige se hvorfor det skulle være helt helt ved siden af. Jeg fornemmer, at der er mange fordomme omkring alt hvad der kommer fra Østen (undtagen nudler, måske). Og nej, jeg har ikke mandeløjne. Jeg undrer mig bare.


Helt enig Lenny. Folk glemmer ofte at kvalitets-producenter som Apple og Lenovo faktisk får alt lavet i Kina, og det er efterhånden meget svært at købe et elektronisk eller mekanisk produkt idag som slet ikke indeholder kinesiske dele. Grunden til at visse Peugeot-modeller tilsyneladende er gået ned i kvalitet har intet at gøre med at produktionen er flyttet til Kina. Det skyldes at Peugeot bevidst har valgt at reducere den - måske for at øge fortjenesten pr. solgt scooter eller måske for at klemme prisen ned så de bedre kan konkurrere. Men uanset årsagen, komer den beslutning som truer med at ødelægge mærkets gode ry fra Frankrig og ikke Kina.

[Image: a1114.gif]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(08-10-2010, 11:25)kragen Skrev: Det har indtil videre betydet, at totakterens dage er talte, idet det er for dyrt, i forhold til firtakterne, at få dem til at opfylde miljøkravene.
Så totaktfolket må belave sig på, at de skal lære, at stille ventiler, og glemme alt om knækpotter, powerfilter og andet tuningshalløj :-(

Så må jeg jo beholde min Totakts SF2'er, så den kan gå hen og blive en veteraner Grin for who knows, måske scooter ogås har interrese for mig, når jeg bliver "Stor" ^
Svar
#11
Hej.
Hva med Tomos,de bliver stadig lavet i europa elle hva??
Ja,jeg må jo også sige at jeg har for kærlighed for 2 takt -de lyder jo rigtig ;-))
Hva med tyske Schaks knallert-de lavet på et tidspunkt en model a pPuch maxi -den hed Saxy-men jeg ved ikke om den forhandeles mere i dk.
Har ikke kunne finde den på nette:
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http:...s%3Disch:1
Vh
CB
Svar
#12
(08-10-2010, 12:52)cb Skrev: Hej.
Hva med Tomos,de bliver stadig lavet i europa elle hva??
Ja,jeg må jo også sige at jeg har for kærlighed for 2 takt -de lyder jo rigtig ;-))
Hva med tyske Schaks knallert-de lavet på et tidspunkt en model a pPuch maxi -den hed Saxy-men jeg ved ikke om den forhandeles mere i dk.
Har ikke kunne finde den på nette:
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http:...s%3Disch:1
Vh
CB

Der bliver stadig produceret Tomos i Slovenien, Holland og USA. Sachs derimod, er røget helt rabundus, og er overtaget af kinesere.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: