Søg Garagen Hej Gæst! Register

Søger erfaringer med G-max 150ccm
#13
Tak for svarene.

Nu har jeg bestilt en sprit ny g-max 150ccm. Og håber kvaliteten er så god som den ser ud.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Har også lige fået fat i en G-Max, brugt men rigtig fin (med hul i potten som jeg dog har lappe)
Syntes dog godt jeg kunne bruge lidt mere på toppen så jeg har ledt lidt på nettet efter noget tun til den.
Her er hvad jeg har fundet, det er dog i USA men med de nye toldregler skule det være muligt at få igennem uden at skulle betale en formue.

http://www.metacafe.com/watch/2280120/bl...es_by_mrp/

Har ladet mig fortælle en ny udstødning til den koster Kroner. 3700 "det fik jeg da i rabat da jeg købte den"
Så er tiden inde til en ny udstødning så kunne det jo være man skulle bestille det hele samlet.
Er der nogle der har prøvet at lege lidt med at få dem til at køre lidt mere på toppen?

Til andre der overvejer at køre scooter men måske har en del for meget på sidebenene ( den gode side af 130kg )så kan jeg kun sige at G-Max trækker fra de fleste biler i lyskrydset og går omkring de 100 på lige vej, op af bakke med modvind går den ALDRIG under 80.
Jeg er ganske tilfreds med den.
When things go wrong as they usually will, When your daily road seems all uphill. When funds are low and debts are high. When you try to smile, but can only cry. When you really feel, you'd like to quit. Don't run to me, I DON'T GIVE A SHIT!
Svar
#15
Nu vil jeg ikke til at pille ved min g-max, for den kører PISSE godt.

Jeg har kørt snart 2.000km på den uden problemer, og den eneste udgift der har været på den er et 1.000km service til 700kr.

Hvis jeg ville pille ved G-max'en, ville jeg porte mit topstykke, og give den en lidt større dyse.



God fornøjelse med din G-max.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
#16
Forstår gode du ikke gider rode med din fine nye scooter, men så nemt slipper du ikke :whip:

Har du et link til en tråd der omhandler topstykket og dysserne eller kan du fortælle lidt mere.
Hvad det giver af effekt og hvor det købes, samt hvordan man gør, vil være super Griner
When things go wrong as they usually will, When your daily road seems all uphill. When funds are low and debts are high. When you try to smile, but can only cry. When you really feel, you'd like to quit. Don't run to me, I DON'T GIVE A SHIT!
Svar
#17
Jeg har selv en G-Max 150, som jeg købte som ny i marts 2010, og den har nu kørt ca. 3500 km.

Der er, som man også kan læse rundt omkring, rimelig stor misvisning på speedometeret - på lige vej har jeg haft den oppe på 117 km/t. på speedometeret, men min medbragte GPS viste 101 km/t. De 105 km/t. som oplyses i MC-revyen passer meget godt, da jeg har monteret vindskærm - som i øvrigt beskytter rigtig meget, når det regner.

Jeg har længe ledt efter tuningsdele til den - og er også faldet over delene fra MRP i USA. Eneste problem er dog bare, at MRP skriver, at det er til GY6 motoren. Efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til rundt omkring (og jeg har brugt oceaner af tid på at lede), så sidder der IKKE en GY6 motor på PGO's 150 ccm maskiner.

Kort fortalt, så er GY6 motoren (formentligt) oprindeligt lavet af Honda i 1980'erne og siden kopieret af mange andre mærker. Læs evt. mere her: externt link

Der findes en tysk side med rigtig meget tun til GY6-motoren, check evt. gy6-motor.de

Jeg har endnu ikke turdet bestille noget hjem for at se, OM det passer - ville være ærgeligt, hvis det ikke passede, og man ikke kunne bytte det.

I øvrigt har jeg haft skilt det meste af motoren ad for at se, om der, og evt. hvor, sidder begrænsninger i motoren - jeg har ikke kunne finde nogen af de begrænsninger, som man normalt finder på scootere/knallerter (luftfilter, karburator, skiver osv.). Der er blændrør på udstødningen, men jeg ved ikke, om det vil give nogen effekt at fjerne dette.

Jeg har længe undret mig over, hvad det er, der begrænser G-Max'en i at køre hurtigere end de ca. 100 km/t. - den har trods alt 150 ccm.

Efterhånden er jeg dog nået der til, at ét eller andet skal prøves - vil prøve at købe en udstødningspotte fra enten scooter-shoppen her i Danmark eller fra tidligere nævnte gy6-motor.de. Tanken er at montere selve potten på det originale forrør, som sidder på G-Max'en. Jeg er dog ikke så meget inde i tuning, at jeg ved, om man blot kan lave udskiftningen uden at foretage sig yderligere - og om det overhovedet vil have nogen effekt. Den originale udstødning er i hvert fald meget tung og klodset - min forhandler oplyste, at der sidder noget katalysator-agtigt inden i sammen med en keramisk fidus.

Man kunne også prøve med et powerfilter og en omdysning.

Blot mine tanker Blink med øjet

/Stan
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Mig bekendt, sidder der en 157QMI-motor i G-Maxen, altså en GY6-afart, som på de fleste "kinesiske" små firtaktere. Bortset fra de ekstra 25ccm, er den altså identisk med de små 125'ere, som for de flestes vedkommende også produceres i en ellers identisk 150 cmm udgave. De fleste Kymcoer, leveres også med 150 ccm i de fleste lande uden for EU (bortset fra Italien). Grunden til, at de produceres i både 125 ccm og 150 ccm skyldes, at der er en lovmæssig forskel i flere lande. I Italien f.eks., skal der være 150 ccm, før man må køre på motorvej. Har man en 125 GY6, er det derfor lettere, at søge på ens model i 150 ccm udgaven, hvis man vil finde dele i f.eks. USA eller Taiwan.

150-udgaverne, har ca. 2 hk mere, end 125-udgaverne, og ligger med omkring 11 hk derfor lige på grænsen af, at kunne trække over de 100 km/t. Som med andre GY6-ere, er der heller ikke de store muligheder for, at ændre ret meget på topfarten. Der er ingen begrænsninger på dem, når vi kommer over de 50ccm. Topfarten liger på ca. 80-90 på 125'erne, 90-100 på 150'erne, 110-120 på 250'erne, 120-130 på 300'erne og 140-150 på 500'erne - og det, er der ikke meget, at gøre noget ved. "Powerfilter" og anden lydpotte, vil ikke ændre noget på topfarten. Man kan lege lidt med bedre CDI, bedre vario, bedre kobling, anden gearing, anden knast osv., men det vil hovedsageligt kun have indvirkning på accelerationen og mellemområdet. Som med andre GY6'ere fra 50 ccm, er det eneste, der hjælper, flere kubik. Så på med et big-bore kit på feks. 190ccm, hvis du vil permanent over de 100 Blink med øjet . Der ver ingen nye toldregler, der gør det "attraktivt", at hente dele i USA eller Taiwan Ked af det . Når det gælder dele, som f.eks. lydpotter fra Dr. Pulley eller TwoBrothers, kan det dog blive nødvendigt, at importere dem. Modsat pakkefirmaerne, er postvæsenet dygtige til, at finde selv den mindste afgift på en forsendelse. Når min originalpotte er ædt op af stålorme, importerer jeg en ny potte fra TwoBrothers. Selv med afgift, vil den nok ikke blive væsentlig dyrere, end den svinedyre originalpotte. End ikke, i titanium eller kulfiberudgaven.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: