Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint- ingen gnist
#1
Hej BS, jeg fik foræret en Giantco Sprint af min fars kæreste da hun fik købt bil.
Den skal nu sælges, men skal laves inden. Scooteren har gået 2500km og er fra 07.
Problemet er at der ikke er nogen gnist, har købt nyt tændrør det hjalp ikke så pillede tændrørshætten af for at se om ledningen gnistede ( gjorde den ikke ), tjekkede stelforbindelse og minus forbindelsen der går fra batteri til stel og videre til blok var knækket så har sat kabelsko på ledningerne og sat det sammen igen, det hjalp ikke. Skal siges at batteri er helt fladt og scooter har stået stille i over 1 år ude i et skur, men det har vel ingen betydning med hensyn til gnisten?, er på bar bund da det er første gang jeg roder i 4 takt, og har ikke rigtig pengene til at købe en masse dele for så at finde ud af det måske ikke var det der skulle skiftes Smil

Mvh Alex
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Køb en ny tændspole ved Thansen. Det er relativ billig penge for at fortsætte fejlfindingen.

Den burde gniste ved at træde på kickstarteren, uanset standen på batteriet.


Mvh
Stig
Svar
#3
Ja okay, men kan en tændspole godt gå i stykker bare ved at stå stille? Den kørte jo fint inden den blev sat ud i skuret.
Svar
#4
(04-10-2010, 15:43)Alexdk Skrev: Ja okay, men kan en tændspole godt gå i stykker bare ved at stå stille? Den kørte jo fint inden den blev sat ud i skuret.

Hvis din Sprint har en jævnstrømscdi, som flere andre firtaktere, så kan den ikke startes, hvis batteriet er fladt, idet CDI'en så skal have strømmen direkte fra batteriet, og ikke generatoren. Har batteriet været fladt, mere end et par gange, eller har stået afladet længe, kan det ikke oplades mere, og du må købe et nyt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Skal ikke ku sige om den har jævnstrømscdi, scooteren er aldrig blevet pillet ved så går da ik ud fra at batteriet nogensinde har været ladt op. Men tak for svaret vil prøve og lade den op Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(04-10-2010, 16:33)Alexdk Skrev: Skal ikke ku sige om den har jævnstrømscdi, scooteren er aldrig blevet pillet ved så går da ik ud fra at batteriet nogensinde har været ladt op. Men tak for svaret vil prøve og lade den op Smil

Så fik jeg også lært lidt af kragen Blink med øjet Jeg tog udgangspunkt i både min daværende Listo 45 og min Baotian 125cc - begge kan startes med flat batteri ved kickstarter.


Prøv først at oplade batteriet, tjek forbindelserne. Hvis der stadig ingen gnist kommer fra tændkablet ville jeg prøve at udskifte tændspolen. Det er en relativ billig affære.

Mvh
Stig
Svar
#7
Nu når du har åbnet ned til batteriet så kig til sikringen og udskif den hvis den er sprunget.

[attachment=12]
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#8
Så gnister den fint igen, smed batteriet til opladning så var det problem løst Grin
Men skal ha tømt min tank da jeg har fundet ud af der er masser af vand i benzinen, har fået omkring 3 liter ud ved at suge i vakuum slangen men den sidste [/align]liter som ligger tilbage i tanken vil bare ikke ud uanset hvordan jeg vender og drejer scooteren, nogen der kender et fif/trick til at få det sidste ud, uden at skulle afmontere hele tanken? Smil
Svar
#9
Borer et hul i Bunden at tanken :P
Nej det skal du nok ikke.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(06-10-2010, 15:04)Alexdk Skrev: Så gnister den fint igen, smed batteriet til opladning så var det problem løst Grin
Men skal ha tømt min tank da jeg har fundet ud af der er masser af vand i benzinen, har fået omkring 3 liter ud ved at suge i vakuum slangen men den sidste [/align]liter som ligger tilbage i tanken vil bare ikke ud uanset hvordan jeg vender og drejer scooteren, nogen der kender et fif/trick til at få det sidste ud, uden at skulle afmontere hele tanken? Smil

Det kunne tyde på, at du også har en jævnstrømscdi, der skal have strøm fra batteriet.

Benzin, er "lettere" end vand, så vandet vil ligge i bunden af tanken, med benzinen oven på, hvis du ikke ryster den. Så hvis du har tømt det meste af tanken ud gennem vakuumhanen, burde vandet være væk. Ellers kan du stikke en slange ned til bunden af tanken, og holde den anden ende af slangen under tankens niveau, og så lige suge en gang i slangen (uden at få benzineni munden). Du vil så få tømt tanken "nede fra".

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Kan se en masse store " søer " i benzinen fra dækslet, men har også hældt noget sprit i tanken og forsøgt at starte den, men der er åbenbart for meget vand deri til at spritten kan hænge ved det hele. Vil prøve det med slangen, tak igen Smil
Svar
#12
Skru benzinhanen af, og stå klar med en dunk under. Så dræner du tanken Smil
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar


Forum spring: