Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Jps Skrev:Lund Skrev:T Skrev:Det er alt sammen meget godt, men for de penge kan man jo få en ny motor??
Ja det er sindsyge priser der nævnes her.
Der er ingen forhandlere der slår denne pris (tror jeg?), nemlig 6-6.500 kr, for et krumtapsskift, inklusiv lejer. Lejer alene 4.500- 5.000 kr. Og her taler vi om, hvis det var min BiG. På en Popcorn koster den samme operation(krumtap/lejer) 3.000 kr., og det er hvad en ny motor, koster til den. En PGO motor(BiG) koster 7-7.500 kr.
Det er jo Københavner priser! 8)
Som nærrig jyde havde jeg nok solgt den gamle scooter, som krævede denne operation, for en 1000-1500kr, som defekt? Kunne man vel godt få for en typisk PGO/CPI scooter.
Så kunne jeg selv smide 5000kr,- oveni og så havde jeg en ny 4-takter scooter (Listo/Cityscooter).
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lund og SLK:
Det er hernede på Øen, det koster den pris, nærmere bestemt "hovedstaden" .
Svar: 611
Tråde: 43
Tilmeldt: Aug 2005
Det kan da heller ikke være så svært at skifte de lejer selv eller hvad? Så langt er der jo heller ikke gemt væk!
TruckStar
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
T Skrev:Det kan da heller ikke være så svært at skifte de lejer selv eller hvad? Så langt er der jo heller ikke gemt væk!
Jeg har smadret en motor på en Puch og en Suzuki ved selv at gøre det, så det gør jeg ikke selv mere. Og jeg ved godt at "øvelse gør mester", men nej tak .
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
T Skrev:Det kan da heller ikke være så svært at skifte de lejer selv eller hvad? Så langt er der jo heller ikke gemt væk!
jeg har gjordt det et par gange!
det der tager tid er jo at "skrælde" motoren uden der er noget der ikke virker bagefter!
hvis man selv skrælder den og smider den til en mekaniker koster det ikke andet en 1000kr, med lejer at få det skiftet.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Vi tager gennemsnitlig 3 timer for et lejeskift, hvis knallerten bare afleveres. Hvis motoren er afmonteret og strippet, tager det 1 time til 1½, afhængig af motorens tilstand (fastgroede skrue etc.).
Det er godt nok et arbejde man ikke kan stresse sig igennem, men alt over 3 timer vil jeg næsten betragte som bøfferi, eller også har de bare en usædvanlig tumpet og/el sløv mekaniker.
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Energy Skrev:Vi tager gennemsnitlig 3 timer for et lejeskift, hvis knallerten bare afleveres. Hvis motoren er afmonteret og strippet, tager det 1 time til 1½, afhængig af motorens tilstand (fastgroede skrue etc.).
Det er godt nok et arbejde man ikke kan stresse sig igennem, men alt over 3 timer vil jeg næsten betragte som bøfferi, eller også har de bare en usædvanlig tumpet og/el sløv mekaniker.
Der er mange mekanikere der tjener fedt på at folk ikke selv går i gang med det, man undres tit over de ublu priser der tages, og som du siger, er en time eller 1½ realistisk, længere tid kan det simpelthen ikke tage.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Lund Skrev:Der er mange mekanikere der tjener fedt på at folk ikke selv går i gang med det, man undres tit over de ublu priser der tages, og som du siger, er en time eller 1½ realistisk, længere tid kan det simpelthen ikke tage. Ja, det sjovt, at de ikke har fundet ud af, at det betaler sig i sidste ende, at gøre det til en realistisk pris. Det får nemlig flere til at komme med deres reperationer. det andet krejleri er som at pissse i buskerne for at holde varmen.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Energy Skrev:Vi tager gennemsnitlig 3 timer for et lejeskift, hvis knallerten bare afleveres. Hvis motoren er afmonteret og strippet, tager det 1 time til 1½, afhængig af motorens tilstand (fastgroede skrue etc.).
Det er godt nok et arbejde man ikke kan stresse sig igennem, men alt over 3 timer vil jeg næsten betragte som bøfferi, eller også har de bare en usædvanlig tumpet og/el sløv mekaniker.
Når/hvis det engang bliver nødvendigt at skifte lejer/krumtap, så sender jeg motoren til AArhus, for det er da billigt kan jeg se.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Jps Skrev:Når/hvis det engang bliver nødvendigt at skifte lejer/krumtap, så sender jeg motoren til AArhus, for det er da billigt kan jeg se.
Eller jeg kan give dig en simpel guide. For det er altså ikke så svært, når man lige tager højde for de små krav der er ved sådan et lejeskift.
Det eneste udstyr det kræver, er en skruestik, varmepistol, en smal jernplade, og et rør, der passer på lejernes inderring.
Svar: 611
Tråde: 43
Tilmeldt: Aug 2005
Den guide vil vi da gerne have. Vi samler jo på den slags her på BS
TruckStar
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Energy Skrev:Jps Skrev:Når/hvis det engang bliver nødvendigt at skifte lejer/krumtap, så sender jeg motoren til AArhus, for det er da billigt kan jeg se.
Eller jeg kan give dig en simpel guide. For det er altså ikke så svært, når man lige tager højde for de små krav der er ved sådan et lejeskift.
Det eneste udstyr det kræver, er en skruestik, varmepistol, en smal jernplade, og et rør, der passer på lejernes inderring.
Som T skriver, kom fluks med den guide, Energy .
|