Søg Garagen Hej Gæst! Register

2 takt eller 4 takt ?
#1
Hvad er forskellen?
Hvad betyder det?
Hvorfor er 2 takt dyrest ?

Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Som en ejer af begge kan jeg sige, at til hverdagsbrug er 4-taktsmotorer klart at anbefale. Meget bedre benzin økonomi, og roligere motorgang. 2 taktere derimod, hvis man kan lide at køre sporadiske ture. Intet matcher 2 takterens sindssyge accelerations evne, og gasrespons. Det er bare god sjov du Blink med øjet
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#3
(03-10-2010, 19:49)ksj-rdo Skrev: Som en ejer af begge kan jeg sige, at til hverdagsbrug er 4-taktsmotorer klart at anbefale. Meget bedre benzin økonomi, og roligere motorgang. 2 taktere derimod, hvis man kan lide at køre sporadiske ture. Intet matcher 2 takterens sindssyge accelerations evne, og gasrespons. Det er bare god sjov du Blink med øjet

Mjah, jeg er ikke enig med dig.

Jeg har også ejet begge dele, og jeg har også ejet en 2takt med direkte indsprøjtning.

Eneste plus ved en 4takt er den ikke siger så meget, men på alle andre punkter ville jeg vælge en 2takt med direkte indsprøjtning, den kan uden problemer måle sig med en 4takt med hensyn til benzinforbrug, og den har 2takterens optræk og gasresponds, samt motorgangen er utrolig rolig.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Jeg vil anbefale følgende strategi i forbindelse med beslutningen....


Knallert 30 & Førerens alder < 18 : 2-takt

Knallert 30 & Førerens alder >= 18 : 4-takt (eller 2-takt med indsprøjtning)

Knallert 45 - Uanset alder : 2-takt


Cool
Svar
#5
Jeg fortrækker også 2takts scooter. Synes også de kan lever en rimelig brændstof økonomi Smil Min scooter ligger på den gode side af 22km/l i bakket hverdagskørsel. Smil står du over for at skulle købe scooter?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(04-10-2010, 17:29)andersvilken Skrev: Jeg fortrækker også 2takts scooter. Synes også de kan lever en rimelig brændstof økonomi Smil Min scooter ligger på den gode side af 22km/l i bakket hverdagskørsel. Smil står du over for at skulle købe scooter?

Taler vi nogenlunde lovlige 50ccm, vil en firtakter køre +50 km/l. Så jeg ved ikke, om 22 km/l så kan kaldes rimelig. En totakter, der er ordentlig justeret, bør kunne køre små 10 km/l mere - selv med 70ccm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
En 2 takter giver mere opmærksomhed og er klart sjovest ^^

hvordan måler jeg hvor meget jeg kører literen?
Svar
#8
(05-10-2010, 14:38)Gerner Skrev: En 2 takter giver mere opmærksomhed og er klart sjovest ^^

hvordan måler jeg hvor meget jeg kører literen?
Opmærksomhed !?!

Du fylder tanken helt op. Skriver km ned. Kører nogle dage. Fylder helt op igen. Skriver km og liter ned. Så dividerer du bare de kørte km med det antal liter, du har fyldt på. Voila!

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Hej
Hvis du vil skifte til større ccm så ville jeg vælge 2 takt, det er nemmer at skifte da 2 takt er mere simpel i opbygning.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Suzuki Wagon 1,3 aut.gear årg. 2005
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(05-10-2010, 19:01)Flemmingo Skrev: Hej
Hvis du vil skifte til større ccm så ville jeg vælge 2 takt, det er nemmer at skifte da 2 takt er mere simpel i opbygning.
Ja, nemmere, at skifte cylinder på, men meget sværere, at få alle øvrige dele (udstødning mm.) til at passe sammen på ;-)

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Hejsa.
Du skal helt klart vælge en 2 takt !
Jeg fortryder ikke at jeg købte min PGO PMX SPORT fra ny af, har ikke haft nogen problemer med den, og den er ved at runde de 3000 km. Jeg bruger den til og fra skole hver dag, og kører fra 30-35 km/l.
Jeg hader og køre bagved en 4-takter, da den har en lavere tophastighed, Så helt klart, vælg en 2 takter..

2 Takter = Mere sjov, og min har endda en god benzinøkonomi som standard !
dlj
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar


Forum spring: