Søg Garagen Hej Gæst! Register

Original/uoriginal?
#1
Mekonomen: Vi bruger kun originale dele. En original del, er en del, som er lige så god, eller måske bedre, end den originale del, der sidder i bilen fra fabrikken?!?

Hvad, er så en uoriginal del? Jeg er forvirret :huh: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Eh, har lige set reklamen på: http://www.mekonomen.dk/

Jeg havde ellers opfattelse at Mekonomen ikke brugte originale dele (i ordets endelige forstand), men uoriginale dele - det er vel bla. derfor de kan gøre det billigere end den autoriserede forhandler der bruger originale dele + følger producentens anvisninger.

?

Mvh
Stig
Svar
#3
(03-10-2010, 17:38)kragen Skrev: Mekonomen: Vi bruger kun originale dele. En original del, er en del, som er lige så god, eller måske bedre, end den originale del, der sidder i bilen fra fabrikken?!?

Hvad, er så en uoriginal del? Jeg er forvirret :huh: .

Ja, den tv-reklame har jeg også grublet over. Det lyder som om Mekonomen er nogle originaler. Smil


Svar
#4
Ja jeg forstår heller ikke hvordan en original del kan være bedre end en original del ? :S
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
Bare fordi en del er orginal kan den skam godt være noget skidt.

En kopi del behøver ikke automatisk være dårligere end den orginale.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(03-10-2010, 18:49)DarkSide Skrev: Bare fordi en del er orginal kan den skam godt være noget skidt.

En kopi del behøver ikke automatisk være dårligere end den orginale.
Det er endda nok mere hovedreglen, end undtagelsen Blink med øjet

Her ser jeg bort fra det helt billige juks, der faldbydes. Det er de færreste dele, der ikke kan fås bedre, som "uoriginal", og det er de færreeste dele, der er originale, forstået på den måde, at det er de færreste bilproducenter, der fabrikerer alle deres dele selv, men istedet, får det leveret af "specialfirmaer" med eget navn. En uoriginal del, kan således godt være en "original" del, bare med et andet navn. Et lille eksempel. Min originale Kymco-rem, er en Bando VS rem, hvor der, ud over Bando VS, også er påtrykt Kymco. Køber jeg den, der mangler "Kymco" på remmen, er det så en uorigianal rem, når det nu er den samme rem, fra samme firma? Ja, for det er ikke en original reservedel til en Kymco, fra deres reservedelskatalog. Indtil loven blev ændret af EU, var det nemlig forudsætningen for, at en garanti var gyldig, og noget, især de autoriserecde værksteder, og producenter, tjente formuer på. Nu skal delene bare være "ligeværdige", og altså ikke "originale".



Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: