Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer efter rulle og rem skift?
#1
Hej
Er ny her på dette forum som jeg er blevet anbefalet af en bekendt.
Har for ca. 3 uger siden skiftet rem og ruller på min Honda Wallaroo, men når jeg har kørt få km. og stopper/gasser ned er det ligesom om at rullerne sætter sig og når jeg så skal i gang igen er det som at starte i 3 gear. Har så efterfølgene skiftet rullerne endnu engang og det har holdt i små 100km men så i dag kom problemet tilbage. Er der nogen der har en ide om hvad problemet kan være. Har tidligere skiftet rem og ruller uden at opleve problemer.
på forhånd tak.
Hilsen Hans
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
hen Skrev:Hej
Er ny her på dette forum som jeg er blevet anbefalet af en bekendt.
Har for ca. 3 uger siden skiftet rem og ruller på min Honda Wallaroo, men når jeg har kørt få km. og stopper/gasser ned er det ligesom om at rullerne sætter sig og når jeg så skal i gang igen er det som at starte i 3 gear. Har så efterfølgene skiftet rullerne endnu engang og det har holdt i små 100km men så i dag kom problemet tilbage. Er der nogen der har en ide om hvad problemet kan være. Har tidligere skiftet rem og ruller uden at opleve problemer.
på forhånd tak.
Hilsen Hans

Måske det er selve vario-skålen du skal have skiftet?
Det er selvfølgelig mange penge at smide ud, hvis det ikke skulle hjælpe, men en ny god kvalitets variator, tror jeg vil hjælpe.

Kan du fremvise billeder af din variator / skål?
Svar
#3
SLK Skrev:
hen Skrev:Hej
Er ny her på dette forum som jeg er blevet anbefalet af en bekendt.
Har for ca. 3 uger siden skiftet rem og ruller på min Honda Wallaroo, men når jeg har kørt få km. og stopper/gasser ned er det ligesom om at rullerne sætter sig og når jeg så skal i gang igen er det som at starte i 3 gear. Har så efterfølgene skiftet rullerne endnu engang og det har holdt i små 100km men så i dag kom problemet tilbage. Er der nogen der har en ide om hvad problemet kan være. Har tidligere skiftet rem og ruller uden at opleve problemer.
på forhånd tak.
Hilsen Hans

Måske det er selve vario-skålen du skal have skiftet?
Det er selvfølgelig mange penge at smide ud, hvis det ikke skulle hjælpe, men en ny god kvalitets variator, tror jeg vil hjælpe.

Kan du fremvise billeder af din variator / skål?
Har ikke foto af skålen. Den har kørt 23000km men ikke slidt så der er ujævnheder bare lidt blank.
Har aldrig oplevet problemet før sidste skift.
hilsen Hans
Svar
#4
Og den erselvfølgelig blevet spændt rigtig med koblingsskålen presset fra hinanden imens ik?
TruckStar
Svar
#5
Den forstår jeg ikke rigtig. Hvis jeg havde spændt den forkert ville problemet jo opstå med det samme eller? Problemet opstår når jeg har kørt 4-5km motoren er blevet rimelig varm. bortset da jeg skiftede rullerne endnu engang, hvor jeg så har kørt et par rimelig ture her i wekenden på 20-30 km uden problemer, men så i dag kom problemet atter efter få km.
hilsen Hans
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det skulle vel aldrig være thansen ruller af ringeste skuffe, vel?

Kunne også lyde som om remmen er en bettesmule for stor, så den fedter når den bliver varm - det skulle vel aldrig være en thansen rem, vel?

Et rem/rulleskift burde ikke give de problemer du foreskriver, medmindre montering er forkert eller dele er dårlige.
Svar
#7
Hej Corty
Remmen er org honda og ruller er top-racing tror de hedder også fra den lokale forhandler da rullerne som honda sendte med var alt for tunge 11gr mod 5 gr som altid har siddet i. Hvad de første ruller som virkede hed husker jeg ikke men ikke fra T-Hansen.
Hilsen Hans
Svar
#8
Ja så kan vi vist udelukke dårlige dele - at den så ikke gearer tyder lidt på fejlmontering af Vario - sikker på du ikke er kommet til at gøre noget anderledes end sidst?

jeg fik på et tidspunkt monteret en skive forkert på Listoens vario, det var nok til at den gearede ad h til.

Kan også være at nylon styrene er slidt op og skal skiftes.

Manne muligheder.
Svar
#9
hvad skulle de nu hvær galt med Thansens ruller og rem jeg køre selv på dem på min trex og har kørt næsten 6000 km uden at det er at se på de ruller thansens ruller og rem er blevet beder kan jeg sige dig efter vi har fåret få mange klager er vi blevet beder til at få gode vare det er også derfå de koster lidt mer men stadigvik billig delle jo
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ik andet end thansens skodruller kostede mig en ny vario + blæserhjul + rem, fordi belægningen gik af efter 200 km og flænsede det hele.

rullerne kunne jeg få byttet, men de ville ikke betale for de andre dele - da de jo ikke var købt der - nej de var originale, så derfor skulle jeg have nye originale.

Jeg vil aldrig røre en motordel fra thansen, det eneste jeg køber er ikke-bevægelige dele. (såsom pærer, hjulkapsler og sådan noget).
Svar
#11
Hej Corty
Mener ikke jeg har monteret noget forkert, det kan kun monteres på en måde og i fredags da jeg satte de sidte nye ruller kørte den jo også næsten 100km før den begyndte på brokket igen. Hvis noget var monteret forkert ville det jo vise sig straks, men når det først er begyndt er det hver gang jeg har kørt 4-6 km at den begynder og bliver ved indtil den igen er kold og så forfra. Må nok bid i det sure æble og sende den på værksted Ked af det Men takker for svarene.
ps de der nylonstyrer du nævner de så også helt fine ud ingen slidmærker i dem.
Hilsen Hans
Svar
#12
Camailla Skrev:hvad skulle de nu hvær galt med Thansens ruller og rem jeg køre selv på dem på min trex og har kørt næsten 6000 km uden at det er at se på de ruller thansens ruller og rem er blevet beder kan jeg sige dig efter vi har fåret få mange klager er vi blevet beder til at få gode vare det er også derfå de koster lidt mer men stadigvik billig delle jo

HMMMM jeg har aldrig opnået at runde 2000 km med de ruller fru Hansen sælger, og det er ligemeget hvilken af vore scootere de er puttet i.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: