Søg Garagen Hej Gæst! Register

Langturs scooter
#1

Kørte lige på min SF2 hele vejen fra Ølsted til Nærum igår (1,5time), og må sige jeg fik rimelig ondt i ryggen da jeg sidder en del frem over bøjet, plus jeg har Bartstyr så mit styr sidder lindt længere nede.
Har tænkt mig at købe en scooter, som jeg primært kun skal køre laaange ture med, så har i nogle forslag til en scooter hvor man sidder godt, altså blødt sæde, man sidder ret og kører langt på literen Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Well jeg har kun erfaring med Agility'en, men den har passager-sædet for sig selv, og så kan det vippes op i en 90 graders vinkel, og så bruges som rygstøtte til lænden.
Og så er det jo en 4-takters, så den burde være økonomisk nok. Smil
Svar
#3
Hmm sidder man så langt tilbage, så man får gavn af det ekstra sæde Grin ?
Svar
#4
Tja, det er jo så individuelt, men når jeg kører på den uden at have vippet sædet op til rygstøtte, så sidder jeg nærmest i revnen imellem de 2 sæder. Grin
Så sidder jeg dog også en smule krumrygget.

Men når jeg slår sædet op, så sidder jeg nogenlunde ret.

EDIT: Fandt et eksempel, her: http://www.spokanemotorschool.com/Data/S...ymco_1.jpg
Svar
#5
(03-10-2010, 10:18)Mnc Skrev: Tja, det er jo så individuelt, men når jeg kører på den uden at have vippet sædet op til rygstøtte, så sidder jeg nærmest i revnen imellem de 2 sæder. Grin
Så sidder jeg dog også en smule krumrygget.

Men når jeg slår sædet op, så sidder jeg nogenlunde ret.

EDIT: Fandt et eksempel, her: http://www.spokanemotorschool.com/Data/S...ymco_1.jpg

Havde allerede søgt på den inde på SG Smil men det ser faktisk godt ud, hvad vil du tro sådan en koster brugt? Og er reservedele billige?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg må melde pas her. Jeg har kun haft den i et par mdr, og den har gået lidt over 600... Så reservedele ved jeg ikke hvad koster, endnu. Smil

Jeg købte min for 10k fra ny, og så må almindelige devalueringer gælde.
Svar
#7
Kymco agility kan man få rigtig billige brugt.
Kig inde på guloggratis: http://www.guloggratis.dk/transport?q=ky...as_picture=
Svar
#8
Hmm er en Agillity kun 45'er? for er kun 16, så vil gerne havde en 30'er Grin
Svar
#9
(03-10-2010, 10:02)Gerner Skrev: Kørte lige på min SF2 hele vejen fra Ølsted til Nærum igår (1,5time), og må sige jeg fik rimelig ondt i ryggen da jeg sidder en del frem over bøjet, plus jeg har Bartstyr så mit styr sidder lindt længere nede.
Har tænkt mig at købe en scooter, som jeg primært kun skal køre laaange ture med, så har i nogle forslag til en scooter hvor man sidder godt, altså blødt sæde, man sidder ret og kører langt på literen Grin

Jeg håber da en Peugeot Elyséo er en langturs scooter, det er ihvertfald det jeg har købt den til. Smil

Man sidder virkelig godt på det bløde sæde og styret er højt.

Så find en brugt Elyséo eller en karburator model af en Elystar. De er ens i siddekomfort.




Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nå, så ikke lige du kun var 16. Så går det nok ikke.. Blink med øjet

Svar
#11
Kymco Agility fås både som 30 og 45 knallert . Jeg har selv en 30ér.
Puch Maxi P 1984 - Suzuki K50 4g 1988 - Kymco Agility 30 2010.
Svar
#12
hehe, ja er kun 16 desværre ^

Skal lige tænke mig om med sådan en Agillity, for de er pæne nok, og sikkert gode at køre Smil
Svar


Forum spring: