Svar: 66
Tråde: 28
Tilmeldt: May 2008
Peugeot Vivacity (ændrede den oprindelige besked, da jeg i mellemtiden har besluttet mig).
Hej jeg har efter moden overvejelse besluttet mig for, at det er bedst med en ny scooter
frem for at købe brugt igen. Så her er jeg, glad og forventningsfuld, med 10-11K
at gøre godt med.
Jeg regner med at køre 40 km om dagen 4-5 gange om ugen. 9-10 måneder om året.
Jeg er 185 cm høj og vejer 105 kg.
Jeg kan ikke lave scooter, så jeg er nødt til at betale mig fra al vedligeholdelse.
Og er ikke meget for dyre reparationer. Dvs. billige reservedele er et plus.
Umiddelbart kigger jeg på
- Peugeot Vivacity til 10.495 (tilbud)
- Kymco Agility (9-10.000)
- Piaggio Typhoon, gutten sagde, at der kommer tilbud på dem, 9.000 synes jeg han sagde.
- PGO Big Max, ved ikke om jeg kan lide designet, den er kæk men jeg er jo en voksen mand
Designmæssigt tiltrækker Vivacity mig mest. Men Agility og Typhoon er 4-taktere, hvilket
giver vel markant bedre benzinøkonomi.
Har jeg overset nogle andre muligheder? Hvad synes I?
Er de lige gode kvalitetsmæssigt? Er det noget med at Vivacity 2 er ringere end 1'eren?
Lenny Skrev:Hej
jeg har efter moden overvejelse besluttet mig for, at det er bedst med en ny scooter
frem for at købe brugt igen. Så her er jeg, glad og forventningsfuld, med 10-11K
at gøre godt med.
Jeg regner med at køre 40 km om dagen 4-5 gange om ugen. 9-10 måneder om året.
Jeg er 185 cm høj og vejer 105 kg.
Jeg kan ikke lave scooter, så jeg er nødt til at betale mig fra al vedligeholdelse.
Og er ikke meget for dyre reparationer. Dvs. billige reservedele er et plus.
Umiddelbart kigger jeg på
- Peugeot Vivacity til 10.495 (tilbud)
- Kymco Agility (9-10.000)
- Piaggio Typhoon, gutten sagde, at der kommer tilbud på dem, 9.000 synes jeg han sagde.
- PGO Big Max, ved ikke om jeg kan lide designet, den er kæk men jeg er jo en voksen mand
Designmæssigt tiltrækker Vivacity mig mest. Men Agility og Typhoon er 4-taktere, hvilket
giver vel markant bedre benzinøkonomi.
Har jeg overset nogle andre muligheder? Hvad synes I?
Er de lige gode kvalitetsmæssigt? Er det noget med at Vivacity 2 er ringere end 1'eren?
PGO hot50/ Big Max kan jeg kun sige godt om, den er dog lidt lille for mig nu
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Typhoon er en 2takt, hvis det er en Piaggio Typhoon
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 66
Tråde: 28
Tilmeldt: May 2008
Ups, tak!
Jeg tænker, at Piaggio Zip måske er et andet godt bud. Lidt lille, hvis jeg husker rigtigt. Men 4T, det er godt. Jeg ser det til ca. 10.000 kr.
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Jeg ville vælge typhoon'en..
Selvom Peugeot'en er flot.
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 240
Tråde: 15
Tilmeldt: May 2010
Jeg kan personligt ikke sige noget dårligt om Agility'en. Jeg har dog kun kørt ~540 på den, så kan ikke tale om hvor godt den holder endnu.
Eneste jeg har oplevet, var at speedokablet holdt op med at virke ved 150-200 km, men det klarede forhandler på et lille kvarter mens jeg ventede (var jo ikke ligefrem kritisk, så jeg bestilte tid således at de kunne lave det når jeg ankom), naturligvis på reklamationen.
'Sædet' og 'passager sædet' er opdelt, og den lille 'rille' der så er imellem sidder man meget godt i, selvom det er lidt langt tilbage, og nok ikke det bedste hvis man bruger den meget ofte.
Men hvis du, som en voksen mand, foretrækker at sidder med nogenlunde ret ryg, så kan passager sædet også rejses op i en 90 graders vinkel og blive en lille rygstøtte, der lige tager det værste i lænden.
Svar: 66
Tråde: 28
Tilmeldt: May 2008
Hej alle. Tak for jeres feedback.
Jeg skal helt sikkert ind og kigge på dem, måske prøvekøre dem.
Jeg kan lide Kymco Agility fordi jeg har haft gode erfaringer med mærket.
Designet er ok. Og så er det 4 takt. Der må være penge at spare på
benzinen, når jeg kører 4-5000 km om året.
Jeg kan lide Peugeot pga. af de store hjul og designet.
Har Typhoon 10" eller 12" hjul?
Og er der forskel i byggekvalitet mellem de tre bud?
Svar: 66
Tråde: 28
Tilmeldt: May 2008
Så vidt jeg kan se, er det kun Agility og Vivacity der har 12" hjul. Det må være en fordel, når man kører 30-40 km om dagen?
Jeg har også fået øje på Kymco Vitality. Kan lide designet. Har ikke fundet så meget om den her på siden.
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Selvom om det sikkert er mere behageligt med 12" hjul, så er 10" ingen hindring for at kør langt..
Min Venus har 10" og jeg har den sidste måned kørt 50 km pr.dag.
Når man skal køre langt, syns jeg næsten at sædets "blødhed" er en større ting, at ta' med i overvejelserne.
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 66
Tråde: 28
Tilmeldt: May 2008
Tak. Jeg har gode erfaringer med 12" hjul, så jeg vil helst ikke længere ned. Størrelsen og vægt på scooteren synes jeg også har noget at sige. Derfor kan jeg lide Kymco.
Er der andre gode 4-taktere til 10-11000?
Og hvad med PGO Big Max? Nogle feterer den, andre siger mindre flatterende ting om den. Jeg er forvirret.
Svar: 66
Tråde: 28
Tilmeldt: May 2008
Jeg besluttede mig for at snuppe Peugeot Vivacity til 10.495 + levering.
Mangler kun at finde ud af små praktisk ting, som farve og lign.
To spørgsmål:
-skal jeg købe helårsdæk til den? jeg læser, at mange nye scootere har ringe nylon-dæk og at det kan være farligt i regn og sne. Er det også tilfældet for sådan en Peugeot?
- kan det frarådes (i forhold til levetid og garanti) at pille begrænsninger fra?
manden talte om 3 forskellige begrænsninger, som hver koster 325 at få fjernet.
Han talte om, at jeg evt. kunne vente til første service og se hvordan det går.
Men ved ikke, hvor sjovt det bliver at trille af sted 40 km i træk med en tophastighed på 40 km/t. Omvendt vil jeg heller ikke risikere at få bøvl. 50-55 km/t ville dog være nice.
Mange tak.
Og undskyld alle de spørgsmål. Jeg er pænt blank.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
Lenny Skrev:Jeg besluttede mig for at snuppe Peugeot Vivacity til 10.495 + levering.
Mangler kun at finde ud af små praktisk ting, som farve og lign.
To spørgsmål:
-skal jeg købe helårsdæk til den? jeg læser, at mange nye scootere har ringe nylon-dæk og at det kan være farligt i regn og sne. Er det også tilfældet for sådan en Peugeot?
- kan det frarådes (i forhold til levetid og garanti) at pille begrænsninger fra?
manden talte om 3 forskellige begrænsninger, som hver koster 325 at få fjernet.
Han talte om, at jeg evt. kunne vente til første service og se hvordan det går.
Men ved ikke, hvor sjovt det bliver at trille af sted 40 km i træk med en tophastighed på 40 km/t. Omvendt vil jeg heller ikke risikere at få bøvl. 50-55 km/t ville dog være nice.
Mange tak.
Og undskyld alle de spørgsmål. Jeg er pænt blank.
Tillykke med den lille ny Fint valg
Min nuværende Vivacity har rundet de 14-15.000km i lovlig stand. Den gamle ramte omkring det samme, inden den blev stjålet Min bil kører heller ikke 195 km/t når jeg skal til Jylland, selvom den kan. Den nøjes med 110/130 km/t.
Jeg ligger i øvrigt lige under 'rullefeltsgrænsen' på Viva'en. Det er praktisk taget umuligt at finde en 30'er, der kører hurtigere i lovlig stand
Om du kører 42 eller 50-50 km/t betyder reelt ikke så meget i det daglige, det er på de lange ture (fx. Kbh.-Fyn/Jylland via Langeland), at forskellen begynder at blive af en betydelig størrelse.
Udstødningen kan med fordel rustbehandles, hvis du vil bruge dyret i de måneder, myndigheder sviner over med det forb... salt. Min er ikke så pæn at se på længere, men fungerer dog fint
|